Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dagens dovne billede
Fra : max

Dato : 27-05-03 15:58

Lige ud af kassen, beskåret og 0,3/100% unsharp..
-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 16:09

Tue, 27 May 2003 16:57:49 +0200, skrev max:

>Lige ud af kassen, beskåret og 0,3/100% unsharp..

Henter binær fra en anden newsserver og kan derfor ikke bruge dit
direkte link. Jeg kan ikke finde et indlæg med titlen "Dagens dovne
billede". Hvad har du kaldt det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : max

Dato : 27-05-03 16:12

> Henter binær fra en anden newsserver og kan derfor ikke bruge dit
> direkte link. Jeg kan ikke finde et indlæg med titlen "Dagens dovne
> [...]

det hedder: "snapshot"
jeg forstår ikke at dk.binaer ikke er tilgængeligt for alle..
mystisk..uhum..-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 16:16

Tue, 27 May 2003 17:12:27 +0200, skrev max:

>det hedder: "snapshot"
>jeg forstår ikke at dk.binaer ikke er tilgængeligt for alle..
>mystisk..uhum..-max-

Det er det ikke hvis man - af mange forskellige grunde - har valgt at
bruge sunsite.auc.dk. De fører ikke binære grupper, hvor jeg må køre
en second instance at Agent, som kun har til formål at hente disse hos
min ISP, som er TDC.

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-05-03 22:45

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> bruge sunsite.auc.dk. De fører ikke binære grupper, hvor jeg må køre
> en second instance at Agent, som kun har til formål at hente disse hos

Jeg har forklaret det for Max ved en tidligere lejlighed...

I øvrigt så kan det IKKE anbefales at poste noget på dk.binaer i øjeblikket
da TDC har lukket for en masse binaergrupper, som så har medført at folk
poster det på dk.binaer i øjeblikket. Så alle andre indlæg drukner. Blok
sender kan anbefales...

Ellers læg det op på jeres ISP'er hjemmeside som de fleste jo har!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-03 16:52

"max" skrev i en meddelelse
> det hedder: "snapshot"
> jeg forstår ikke at dk.binaer ikke er tilgængeligt for alle..
> mystisk..uhum..-max-

Nej - det er ikke så mystisk.

De binære grupper belaster serveren ret meget, så mange (også
jeg) vælger at læste tekst-grupperne i er server, der ikke har binære
grupper med og derfor er væsentlig hurtigere.

Det kan så være f.x. TDC's dtext-server eller Sunsite,
der ikke har binære grupper.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Schmidt

Dato : 27-05-03 17:32

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message
> [...]
> grupper med og derfor er væsentlig hurtigere.
>
> Det kan så være f.x. TDC's dtext-server eller Sunsite,

..... og på grund af den ufattelige belastning som følge af de binære, går
det helt ufattelig langsomt når man henter tekstbeskederne - på under 1 KB
pr. stk?

Jeg har aldrig oplevet problemer i den retning med Tiscali, så det virker
lidt underligt, hvis TDC har prob. på den front.

Thomas

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 27-05-03 17:40

Schmidt <sdsad.wew@wdsd.us> wrote:
> [...]
>
> Jeg har aldrig oplevet problemer i den retning med Tiscali, så det virker
> lidt underligt, hvis TDC har prob. på den front.

Ifg. nogle målinger er TDCs server verdens største eller anden-største
transit-server - alt hvad de modtager af indlæg, sender de videre (så
vidt jeg kan aflæse det) en 15-20 gange - måske mere. Rygter vil vide at
alene denne trafik udgør nogle 100 mbit/s. Det kræver en del at køre den
slags så også tekst går hurtigt ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 27-05-03 17:38

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> det hedder: "snapshot"
> jeg forstår ikke at dk.binaer ikke er tilgængeligt for alle..
> mystisk..uhum..-max-

Absolut ikke. Mange servere, bl.a. den jeg kører personligt, Telia's
news-server, sunsite.dk o.a. har valgt ikke at føre binære grupper
længere - de blev invaderet af warez/musik/porno, og fyldte for meget.
Hvis du mangler plads på f.eks. en webside til at ligge det op, skal du
være velkommen til at kontakte mig, så finder vi ud af noget.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 16:14

Tue, 27 May 2003 16:57:49 +0200, skrev max:

>Lige ud af kassen, beskåret og 0,3/100% unsharp..

Nu er det vel næsten helligbrøde at komme med lidt ikke-positiv kritik
af dine billeder, Max, men jeg vover alligevel at indskyde, at efter
min smag (har testet det offline) får lidt mere lys og kontrast + en
anelse mere sharp, billedet til at stå stærkere. Men det er jo nok et
spørgsmå om smag og behag.

Fra : max

Dato : 27-05-03 16:21

> [...]
> min smag (har testet det offline) får lidt mere lys og kontrast + en
> anelse mere sharp, billedet til at stå stærkere. Men det er jo nok et

Puh..Jeg havde regnet med skrappere kritik end det..
Jeg skyder næsten altid i lav kontrast, lav farve mætning
og lidt eller ingen sharpning.. Og det irreterer mig ah til at
jeg altid får så flade og farveløse billeder ud af det..:0)
Tak for kritikken, vi er enige, bortset fra sharpening, jeg kan
ikke li når blondiner får strithår pga. for meget sharp..-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 27-05-03 17:28

kunne du prøve at uploade dit billede, til sammenligning...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 17:54

Tue, 27 May 2003 18:27:56 +0200, skrev René Ernst Nielsen:

>kunne du prøve at uploade dit billede, til sammenligning...

Øh ja, det kan jeg da, selv om jeg ikke har gemt mit lille forsøg med
Max' billede. Men jeg er lidt i tvivl om hvor smart det er, at vildt
fremmede mennesker manipulerer med andres billeder og uploader dem på
alskens servere. I almindelighed bør man vel have carte blanche fra
ophavsmanden og anstændighedsvist slette billedet igen efter kort tid.

Hvad siger Max - hvad siger gruppen?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 27-05-03 18:54

> [...]
> alskens servere. I almindelighed bør man vel have carte blanche fra
> ophavsmanden og anstændighedsvist slette billedet igen efter kort tid.

det havde jeg ikke lige tænkt over, jeg ville bare gerne se resultatet, jeg
er selv begyndt at lege lidt mere med PhotoShop, og vil gerne se lidt ting
derfra, til inspiration...

Fra : max

Dato : 27-05-03 21:04

> [...]
> alskens servere. I almindelighed bør man vel have carte blanche fra
> ophavsmanden og anstændighedsvist slette billedet igen efter kort tid.

Hey Kurt,
Jeg tager det ikke så højtideligt, hvis folk kan bruge mine
billeder eller har lyst til at lave om på dem, er jeg lykkelig..
Det kan du så betragte som carte blanche til at gøre hvad du vil,
ind imellem har jeg også leget med andres billeder, jeg har ikke
tænkt over at de måske ikke ville bryde sig om det, hvis jeg
har trådt nogen over tæerne, så må folk bare sige til.. Vi plejer
ikke at være så sarte.. -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-03 10:10

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Lige ud af kassen, beskåret og 0,3/100% unsharp..
> -max-

Hej Max

Indrøm, det var damerne......
Hvor længe fulgte du efter dem