Piaggio Zip
Fra : Bent F.

Dato : 27-05-03 15:43

Hvordan tunes en zip en smule, så den bliver bare lidt mere livlig/hurtig?
er det svært at pille plomben?
Hvor mange gram skal rullerne helst værer på ?

--
M.v.h.
Bent F.

Checked by Norton 2002 anti-virus system (http://www.symatech.com).

Fra : KlausB

Dato : 27-05-03 16:12

Hej Bent F

Er det en ny Zip der er tale om????

Venlig Hilsen
Klaus B

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-05-03 16:50

"KlausB" <h51@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bent F
>
> Er det en ny Zip der er tale om????

Svare lige på den gamles vegne.

Mener det må være den gamle model.

Vil tro den er fra 99 eller deromkring.

min plan er at fjerne indsugningsbegrænsningen (denne model har det vist i
indsugningen og ikke udstødningen som mange "scootere" ellers har.

fjerne skiven, og skifte rullerne til noget der ligner original størrelsen.
de er vist slidt op.

mvh Tommy Fer

Fra : KlausB

Dato : 27-05-03 17:13

Hej Tommy

Jeg har selv en Zip 2000 der kører 70 den har jeg pillet skiverne på og
svejset blindrøret til.

Kender ikke rigtig til begrænsningerne i den gamle model
men der skulle vidst ikke være flere i min.
Hvis du kender til andre begrænsninger vil jeg da blive meget glad.

Hvor langt har den gået?
når det er en 96 går jeg ud fra at den har gået mere end 5-6000 og så ville
jeg nok også overveje at skifte rullerne

Venlig hilsen
Klaus B

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-05-03 17:24

> [...]
> men der skulle vidst ikke være flere i min.
> Hvis du kender til andre begrænsninger vil jeg da blive meget glad.

Den har ikke noget blændrør.... Men har fundet en hjemme side der skriver
det med indsugningen.

> Hvor langt har den gået?

4000 mener jeg... nok lidt mindre.

> når det er en 96 går jeg ud fra at den har gået mere end 5-6000 og så
ville
> jeg nok også overveje at skifte rullerne

Søster siger ihvertfald at den slet ikke kan trække sig igang mere..

mvh Tommy Fer

Fra : Bent F.

Dato : 27-05-03 21:00

"KlausB" <h51@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bent F
>
> Er det en ny Zip der er tale om????
>
> Venlig Hilsen
> Klaus B

Den er fra 1997

Fra : KlausB

Dato : 28-05-03 21:04

Hej Tommy og Bent

Jeps det er det med indsugningen det er rigtigt, at der sidder en
begrænsning der. Læste engang på en hjemmeside at begrænsningen minder om en
gammel Yamaha Jogs begrænsning

Men ellers så flå varioen af og se om rullerne er slidte eller ødelagte.
Hvis de er tager du bare en af dem med og går ned til en der forhandler
knallert dele og siger at du vil have nogen magen til, de koster jo heller
ik alverden.

Venlig Hilsen
Klaus Balle