Når man stiller seg fram til hogg, så
Fra : Harald Mossige

Dato : 27-05-03 14:33

Bakgrunn:
Debatanten inviterer til hjemmesida si.
Eg går dit og les, "DEBATT", og ser det eg kaller enetale, med eit par
refferat av sympatisører.
Sida inbyr til tilbakemelding, og så pasasjane:

Nei Flack.
Når du stiller hodet fram for hogg, så må du rekna med at nokon høgg.
Trua di må vera svært svak, sidan du er redd komentarer.

Kristenhistorien har (mistenkelig) mange eksempel på at mennesker med
avvikande meininger blir slått ihel. Nå er det ulovlig, men viljen lever
fortsatt!

Er det ein maktsjuk person som skjuler seg bak signaturen din?

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-03 15:07

Harald Mossige haraldmnospam@hkabel.no skrev dette:

> [...]
> par refferat av sympatisører.
> Sida inbyr til tilbakemelding, og så pasasjane:

Du har *IKKE* meldt dig til hjemmesiden Debat-Forum, men sendt en
intetsigende kommentar til min mailadresse.

Sandheden og reelle fakta kan du heller ikke holde dig til - men det
undrer mig ikke når man iøvrigt læser dine bemærkninger om krsitne
emner!

Og poste i den rigtige danske gruppe interesserer dig heller ikke! -
Vil du poste i de danske grupper, så var det altså en ganske god ide
om du også respekterede netiketten i det danske heiraki.

FUT dk.admin.netmisbrug - da dette *INTET* har at gøre i denne
gruppe! - *SÅ* meget er du vel i stand til at fatte, må man formode

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-03 21:19

Andreas Falck kan være venligt instruerende over for nytilkomne, som ikke
truer hans position.

Men når han i denne mail søger at frastøde folk hvis kristendom er så
kristen som hans.,
fra at deltage i "hans" dk.livssyn.kristendom
så kan måske netbetjente gøre gavn ved at indlede en email-dialog med ham.

Fundatser bør man ikke være slave af, men de kan tolkes vidt forskelligt -
og vidsyn og tolerance kan måske formidles brugbart af erfarne usenettere.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-05-03 22:05

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> Andreas Falck kan være venligt instruerende over for nytilkomne, som ikke
> truer hans position.

Eg ser han meir som ein hissigpropp, som "flyg i flint" når han blir
utfordra utanfor "spesialemnene".

> Men når han i denne mail søger at frastøde folk hvis kristendom er så
> kristen som hans.,
Dette forstår eg ikkje! (Skammelig å ikkje ha alt vet!).
Om du hadde sagt: " - - hvis kristendom IKKE er så - - " då ville det vera
klart.
Det er pronomenet "hvis", som mangler i mitt språk, og som i "norsk" ofte
blir brukt upressis. Viser det til folk, eller viser det til kristendom?

Nåja. Dette er ikkje viktig, men er det "of to--"?.

> fra at deltage i "hans" dk.livssyn.kristendom
Ja, eg undrer meg på kvifor han våger seg uti denne sandkassen når han har
sin egen.

Du gjev venlighet nytt innhold.

HM