Standalone servlet engine without HTTP ser~
Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 27-05-03 14:28

Hejsa

Jeg har lige formuleret spørgsmålet på engelsk, så jeg håber det er ok at
sende det på engelsk

Is it possible to somehow make a standalone program that can parse jsp pages
and work with servlets.
What I'm imagining is something like this:

1. My application wants to open a jsp page.
2. My application sends the jsp to the servlet/jsp engine (Catalina?)
3. Catalina parses the jsp.
4. Catalina sends the jsp back to my application
5. My application displays the page in a briwser.

This way I could work without a HTTP server.

Maybe the engine is not called Cataline?

Thanks in advance

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-03 15:07

"Klaus Hebsgaard" <ida2308SLET@SLETvip.cybercity.dk> writes:

> Jeg har lige formuleret spørgsmålet på engelsk, så jeg håber det er ok at
> sende det på engelsk

Det lyder som om du er interesseret i en jsp-compiler som omformer JSP
til den underliggende Servlet-javakode. Tomcat bruger Jasper til
formålet - du anbefales at kigge på Ant's <jspc> task til formålet.

Er det du lurer på, at lave en selvstående servletafvikler?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-03 15:13

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Er det du lurer på, at lave en selvstående servletafvikler?

Jeg kunne jo have læst emnelinien :)

Med hensyn til en servlet container, kunne denne måske hakkes på
plads? http://acme.com/java/software/Acme.Serve.Serve.html
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 27-05-03 15:19

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote in message

> [...]
> formålet - du anbefales at kigge på Ant's <jspc> task til formålet.
>
> Er det du lurer på, at lave en selvstående servletafvikler?

Næsten, jeg ønsker at være i stand til at arbejde med Beans, Servlets og JSP
men uden en HTTP server.

Altså ønsker jeg at lave en standalone applikation, der udfylder rollen som
man kender det fra webservere: browser, http server og servlet engine.
Blot er der ingen grund til at bruge HTTP laget, da det hele jo foregår på
samme maskine.

Har jeg forstået det korrekt hvis jeg siger følgende:

Alt der skal til er at jeg implementerer Servlet API'et og lader det tale
med en Servlet engine?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-03 22:11

> [...]

> man kender det fra webservere: browser, http server og servlet engine.
> Blot er der ingen grund til at bruge HTTP laget, da det hele jo foregår på

En HTTPServlet er også blot en forfinet Servlet.

> Har jeg forstået det korrekt hvis jeg siger følgende:
>
> Alt der skal til er at jeg implementerer Servlet API'et og lader det tale
> med en Servlet engine?

Ikke hvis jeg har forstået det korrekt du siger :)

Det du skal have er en speciel udgave af en servlet engine
(servletudgaven af en appletviewer) som implementerer
servletspecifikationen på serverdelen, og gør det godt nok til at
koden fra den jsp-compiler du vælger fungerer. (JSP er jo bare en
præprocessor til en Java servlet). Denne skal så kobles sammen med
noget HTML-visning. Måske findes det du mangler allerede :) Fx siger
Jetty at den kan embeddes.

Hvis dine JSP-sider er statiske, så kan du med sindsro oversætte dem
til java selv, og kun distribuere den genererede kode.

Et interessant projekt - du må gerne melde tilbage om det lykkes.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn