Ouzo og kryddersmør
Fra : Lene Vang

Dato : 27-05-03 14:05

Hejsa allesammen
jeg er lige hjemvendt fra Kreta med en flaske ouzo, og har lige fået at vide
at jeg skal blande det op med vand. ( godt jeg fandt ud af det før at jeg
prøvesmagt den *SS* ) Men jeg har ikke kunne få at vide hvor mange dele vand
der skal en del ouzo.

Der nede fik jeg også serveret hjemmelavet kryddersmør som nok er lavet af
Lurpak, den ene gang det lavet at krydderurter og den anden gang var den med
hvidløg og hvad der lignede persille.
Hvordan laver jeg det selv??? Nogen forslag og ideer???

Hilsen

Lene Vang

Fra : kim rasmussen

Dato : 27-05-03 15:42

Hej Lene
Ouzo blandes efter smag ,1:2 eller 1:3 eller tyndere endnu.
Kryddersmør laves således:
1 pk smør røres op med 2-? fed hvidløg og et lille bundt persiller 1-2 tsk
citronsaft og lidt salt og peber . Kan fryses i små portioner.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : The Edge

Dato : 27-05-03 17:55

Vand er ikke det eneste man blande med Ouzo!! Prøv at blande det på
samme måde som med vand bare med Coca Cola, Fanta, eller Sprite!!....Sprite
er min yndlings!!!

Go fornøjelse!!.

Andreas

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-05-03 17:58

Hej.

Udover vand kan du også blande rød sodavand i ouzo'en.Det smager godt, men
slår som bare f......!!

God fornøjelse. Hilsen Rikke.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 18:01

On Tue, 27 May 2003 15:05:11 +0200, "Lene Vang"
<lenevang@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

> [...]
>prøvesmagt den *SS* ) Men jeg har ikke kunne få at vide hvor mange dele vand

Intet bestemt blandingsforhold . Du hælder bare (koldt) vand i til den
er tynd nok til din smag. Nogle fortræller half´n´half andre vil have
9 dele vand og en del ouzo.

KS

Fra : Hanne

Dato : 28-05-03 10:46

og har lige fået at vide
> at jeg skal blande det op med vand. ( godt jeg fandt ud af det før at jeg
> prøvesmagt den *SS* )

En god ouzo kan vel også drikkes uden vand eller andet!!

Med venlig hilsen
Hanne