Apple Mail og to email-adresser
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-03 12:13

Hejsa,

Jeg har min egen IMAP mailserver, som jeg bruger via Apple's Mail. Jeg
har mit eget domæne og derfor en god email-adresse, men den vil jeg ikke
altid bruge når jeg sender mails.

Jeg har derfor også en mac.com adresse, som jeg også har skrevet ind på
kontoen i mail. Det er ganske fikst, for så kan jeg vælge imellem de to
adresser når jeg skriver en mail. MEN... det er altid min mac.com
adresse som er forvalgt, selvom jeg hellere vil have min "rigtige"
adresse valgt. Det er ligegyldigt hvilken adresse der står først i
indstillingerne...

Er der nogen der ved hvordan man ændrer det?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-03 12:19

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> adresse som er forvalgt, selvom jeg hellere vil have min "rigtige"
> adresse valgt. Det er ligegyldigt hvilken adresse der står først i

Hvilken indstilling taler vi om her? Er det din "rigtige" adresse der
står først i kontoen med de to adresser eller, står din "rigtige"
adresse øverst i listen over konti?

Sidstnævnte skulle gøre at du får at mails som default får din
"rigtige" adresse som afsender.

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-03 12:38

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> adresse øverst i listen over konti?
>
> Sidstnævnte skulle gøre at du får at mails som default får din

Jeg tror ikke jeg har gjort det på den måde du hentyder til. Jeg har kun
én konto i Mail, men i feltet til email-adresser har jeg indtastet to
adresser, adskildt af komma. Det bevirker, at man kan vælge mellem de to
adresser når man skriver sin mail.

Det er for bøvlet med to konti, især da jeg kører IMAP.

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-03 12:48

> [...]

> én konto i Mail, men i feltet til email-adresser har jeg indtastet to
> adresser, adskildt af komma. Det bevirker, at man kan vælge mellem de to

Kender godt tricket med de to adresser i email-feltet. Det er ganske
smart. Jeg kender desværre ikke nogen løsning på problemet, hvis du
kun har én konto, og at ændre på rækkefølgen i email-feltet ikke giver
det ønskede resultat.

> Det er for bøvlet med to konti, især da jeg kører IMAP.

Apropos IMAP, forleden skulle jeg sætte en brugers Mail.app til at
hente hendes post med IMAP. Jeg oprettede kontoen, men man kunne ikke få
adgang til hele mappestrukturen på hendes konto. Det var kun muligt at
få adgang til inboxen. Nogen der har oplevet lignende mystik?

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 00:34

> [...]

> adgang til hele mappestrukturen på hendes konto. Det var kun muligt at
> få adgang til inboxen. Nogen der har oplevet lignende mystik?

Ja, du skal lægge mærke til om ikke du skal angive en sti til
mailmappen. På min server har hver bruger sin egen home-mappe. Inde i
denne ligger en mappe med navnet Mail.

Hvis jeg ikke angiver nogen sti i Mail, så kan jeg heller ikke komme ind
i mappestrukturen, men hvis jeg angiver "Mail/", så virker det fint.
Prøv det.

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-05-03 09:03

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

[...]

> [...]
>
> Hvis jeg ikke angiver nogen sti i Mail, så kan jeg heller ikke komme ind
> i mappestrukturen, men hvis jeg angiver "Mail/", så virker det fint.

Mange tak, det vil jeg forsøge.

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."