Nærlys på Fazer600
Fra : Christian Stidsen

Dato : 27-05-03 10:13

Så lykkedes det langt om længe at få trukket ledningen og derved få liv i
nærlyset i højre øje.
Ikke at det er nogen voldsom stor operation, men det er jo lige det at komme
igang...

Nu mangler jeg så bare at få det prøvet af efter mørkets frembrud, så jeg
kan se nærlyset som håbet er blevet til noget brugbart!

Så hvis I møder en sort Fazer600 med fuldkåbe og nærlys i begge lamper kunne
det meget vel være undertegnede!
- sandsynligheden er nok størst i Esbjerg og omegn!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600
(Går og overvejer Ducati 748)

Fra : Finn Andersen

Dato : 27-05-03 20:45

"Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> det meget vel være undertegnede!
> - sandsynligheden er nok størst i Esbjerg og omegn!

Hvor gammel er din Fazer, km, pris, osv? går og overvejer en FZS600

Finn
XV750

Vi ses lige pludselig, be carefull out there.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Fra : Armand

Dato : 27-05-03 22:35

Finn Andersen <info@fk-tech.dk> skrev i en

> "Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er din Fazer, km, pris, osv? går og overvejer en FZS600
> Finn
> XV750

Så mangler vi jo blot lige en Ducatista med en 748'er, der går og sukker
efter en XV750, hvorefter at ringen er sluttet!

--
Armand.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-05-03 08:08

> Så mangler vi jo blot lige en Ducatista med en 748'er, der går og sukker
> efter en XV750, hvorefter at ringen er sluttet!

Jeg har fået et godt tilbud - tror jeg - på en importeret 748 fra '93, og da
jeg ikke regner med at sælge Fazeren er der stadig lidt huller i ringen...

Christian

--
FZS600

Fra : Finn Andersen

Dato : 29-05-03 07:05

> Finn Andersen <info@fk-tech.dk> skrev i en

> Så mangler vi jo blot lige en Ducatista med en 748'er, der går og sukker
> efter en XV750, hvorefter at ringen er sluttet!

Der skal man nok lede længe.

Og: Nope.... min XV750 er ikke til salg. (Konens XV250 bliver snart sat til
salg istedet, hun ved det bare ikke endnu). (de kvikke vil så nok kunne
regne ud hvad der skal ske med min XV750...)

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 11:44

> [...]
kunne
> regne ud hvad der skal ske med min XV750...)

Hvad du ikke ved, er at hun har en skjult agenda, og er i færd med at købe
sig en 996'er!

--
Armand.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-05-03 08:06

> Hvor gammel er din Fazer, km, pris, osv? går og overvejer en FZS600

Min Fazer er 2000-modellen som jeg købte som ny i 2001. Den har siden da
rendt ca. 13.000 km.
Jeg ved ikke hvilken pris den står i. Jeg har ikke overvejet at sælge den,
så jeg har slet ikke tænkt i de baner.
Men det er helt sikkert en cykel jeg kan anbefale!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-03 10:58

"Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> wrote in message
> Jeg har ikke overvejet at sælge den,
> så jeg har slet ikke tænkt i de baner.

Hehe... jeg vil gi dig højst en måned med en V2 mellem benene - så må
række-4'eren videre i sit liv...

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-03 12:47

RacerNiels wrote:

> Hehe... jeg vil gi dig højst en måned med en V2 mellem benene - så må
> række-4'eren videre i sit liv...

*lol* Hvis man vil have vibrationer og lav litereffekt, så kan man da lige
så godt købe sig en pladevibrator
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : RacerNiels

Dato : 29-05-03 17:26

"Jes Vestervang" <a38@arla-ymer.dk> wrote in message
> *lol* Hvis man vil have vibrationer og lav litereffekt, så kan man da lige
> så godt købe sig en pladevibrator

Der er flere generende vibrationer i min fars Fazer end der i min S FAU, så
jeg bytter gerne litereffekten ud med mere bundtræk!
Svin

Niels
S FAU

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-05-03 11:15

RacerNiels wrote:

> Der er flere generende vibrationer i min fars Fazer end der i min S
> FAU,

Næh!

> så jeg bytter gerne litereffekten ud med mere bundtræk!

Bundtræk? Nåeh, over 3500 rpm (som vel næsten er 50% rpm) - derunder er den
jo ved at rasle helt fra hinanden!
Har herren en rullefeltsudskrift, så vi kan se hvad det der såkaldte
bundtræk er for noget?
Hvordan har SV'eren det ellers ved 2k rpm i 6. gear? (eller lad os sige 17½
% rpm, en pladevibrator tager jo ikke så mange rpm

> Svin

Idiot!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Orla Pedersen

Dato : 31-05-03 16:35

Jes Vestervang skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Hvordan har SV'eren det ellers ved 2k rpm i 6. gear? (eller lad os sige 17½
>% rpm, en pladevibrator tager jo ikke så mange rpm

<mobbemode>
Det er da klart at Yamaha må kompensere med "bredt" træk med den klodsede
gearkasse Jeg husker tiden med XS, og da gearskift var en straf
Og den var endda kun lettere "klodset".
<mobbemode/>

mvh
Orla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-06-03 21:41

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> Det er da klart at Yamaha må kompensere med "bredt" træk med den klodsede
> gearkasse Jeg husker tiden med XS, og da gearskift var en straf

Så slemt er gearet nu ikke De eneste klonk jeg hører, er når jeg sætter
den i 1. med kold motor.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-06-03 10:04

> Så slemt er gearet nu ikke De eneste klonk jeg hører, er når jeg
sætter
> den i 1. med kold motor.

Hey Jes

Punkt 1 stk.A. Ingen indrømmelser! Husk alle klagepunkter over ens model
ikke tæller da det er "Charme" og "Karisma". Man kan dække over at noget er
noget gammelt lort ved at kalde sliddet "patina". Kæmperidser fra en røvtur
kaldes "crash damage". Bemærk hvordan det engelske ord giver det hele en
lidt smartere lyd og lugter lidt af ræs.

Forresten synes jeg selvfølgelig også RacerNiels er en "Reinhardt-Lover" og
en wannabee Honda kører

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 05-06-03 12:34

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Punkt 1 stk.A. Ingen indrømmelser! Husk alle klagepunkter over ens model
> ikke tæller da det er "Charme" og "Karisma". Man kan dække over at noget
> er noget gammelt lort ved at kalde sliddet "patina".

Heey!
Jeg er i færd med at genkonstruere MC-chaufførernes gamle "uskrevne love",
og selvom ovenstående ikke er at finde i originaludgaven, så har den lige
fundet vej som §4:
___________
§4 a:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

§4 b, stk 1:
Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme" og "karisma"

§4 b stk. 2:
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
begrebet "patina"!

Armand.
(selv med lidt personlig patina)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-03 16:28

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> klodsede

(hovsa, idag lagde jeg mærke til at den også gør det med varm motor - det
har jeg åbenbart vænnet mig til... men det har jeg aldrig sagt)

> Hey Jes

Ohøj Bagermester

> Punkt 1 stk.A. Ingen indrømmelser! Husk alle klagepunkter over ens model
> ikke tæller da det er "Charme" og "Karisma".

Det har min offeroder masser af

> Man kan dække over at noget er noget gammelt lort ved at kalde sliddet
> "patina".

også det

> Kæmperidser fra en røvtur kaldes "crash damage".

Og masser af det også

> Bemærk hvordan det engelske ord giver det hele en lidt smartere lyd og
> lugter lidt af ræs.

Jaja, noget godt skal der jo komme ud af at tilte nogle gange i minuttet

....de chaufførlove har virkelig gjort indtryk på dig, hva'?

> Forresten synes jeg selvfølgelig også RacerNiels er en "Reinhardt-Lover"
> og en wannabee Honda kører

*lol* Han har sikkert en plakat med C. Reinhardt hængene over sengen!

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-06-03 23:40

Jes Vestervang wrote:

> (hovsa, idag lagde jeg mærke til at den også gør det med varm motor -
> det har jeg åbenbart vænnet mig til... men det har jeg aldrig sagt)

Og du er sikker på det ikke er en Honda du har

Allan Bojesen
CBR1K med hang til 1. gears klonk.

Fra : RacerNiels

Dato : 06-06-03 12:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> Forresten synes jeg selvfølgelig også RacerNiels er en "Reinhardt-Lover"
og
> en wannabee Honda kører

"#%¤#"%/"¤#!!!!!! ARGH! Må du få forstoppelse af en falaffel!!!

SOUK 4EVER!

}:-] Niels
S FAU

Fra : nd

Dato : 27-05-03 21:01

> [...]
kunne
> det meget vel være undertegnede!
> - sandsynligheden er nok størst i Esbjerg og omegn!

Hvilken årgang er det? Er det den gamle med radiobillygter eller den nye med
R1 vannabe lygter? Har du så osse skiftet parabolen, jeg mener de er
forskellige?

vh

nd
Fazer 2001

---

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-05-03 08:11

> [...]
med
> R1 vannabe lygter? Har du så osse skiftet parabolen, jeg mener de er

Det er en årgang 2000, så det er de firkantede lygter. Det er ganske rigtigt
at der er forskel på parabolerne.
Den venstre projektør, som er det originale nærlys, har en eller anden skærm
bygget omkring pæren.
Jeg har ikke skiftet parabolen ud - det vil også gå ud over fjernlyset så.

Opskriften på det lille indgreb med ledningen fandt jeg på www.fazer.de, og
der nævner de ikke noget om at det skulle være nødvendigt med ny parabol.
Nu må vi jo se... Hvis alle andre begynder at blinke efter mig kan det godt
være jeg skal til at justere lidt!

M.v.h.

Christian Stidsen

--