|
| Ang rep af comp garanti eller ? Fra : Nyk M Unlock |
Dato : 27-05-03 10:53 |
|
jeg købte en ny pc den 10.01.02
den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til sidst
brugte den 100 % processor så jeg sendte den til rep i okt den blev testet
men intet galt den 6 januar 2003 sendte jeg den så til rep igen men denne
gang skiftede man rammen da man troede at det var det der var galt. men
lige lidt hjalp det så jeg sendte den til rep igen i februar hvor man
forklare mig at man har haft nogle problemer med det motherboard der var i
men det kunne de ikke skaffe mere så jeg sagde det kunne da ikke blive mit
problem de måtte bare monterer et tilsvarende da jeg mener der er garanti
eller reklamations ret over dette
hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
--
Nykøbing Mors Unlock og Rep
40402050 ** 97710050
Bemærk Ny Email
Tele-mobil@Tele-mobil.dk
| |
Bertel Lund Hansen (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 27-05-03 12:57 |
|
Nyk M Unlock skrev:
>den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til sidst
>brugte den 100 % processor
>hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
Det er umuligt at svare på. Det kan f.eks. være at det er kludder
i dine programmer der kvæler CPU'en. Det kan man ikke laste
sælger for.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Per Christoffersen (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 27-05-03 15:08 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
news:hik6dv0h5bsaqjiooknvaa5sbogmm7nlo2@news.stofanet.dk...
> Nyk M Unlock skrev:
>
> >den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til
sidst
> >brugte den 100 % processor
>
> >hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
>
> Det er umuligt at svare på. Det kan f.eks. være at det er kludder
> i dine programmer der kvæler CPU'en. Det kan man ikke laste
> sælger for.
Sælger har jo erkendt, at der er problemer med motherboardet, som herefter
er blevet udskiftet.
Jeg synes ikke det er så svært (men mit blodsukker er måske lige lidt lavt
lige nu, så det...)
/Per
| |
Søren Emig (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Søren Emig |
Dato : 27-05-03 13:44 |
|
> den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til sidst
> brugte den 100 % processor så jeg sendte den til rep i okt den blev
testet
> men intet galt den 6 januar 2003 sendte jeg den så til rep igen men
denne
> gang skiftede man rammen da man troede at det var det der var galt. men
> lige lidt hjalp det så jeg sendte den til rep igen i februar hvor man
> forklare mig at man har haft nogle problemer med det motherboard der var i
> men det kunne de ikke skaffe mere så jeg sagde det kunne da ikke blive mit
> problem de måtte bare monterer et tilsvarende da jeg mener der er garanti
> eller reklamations ret over dette
OT:
Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet af
garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer eller
på anden vis lavet kuk i det.
| |
Michael Jørgensen (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 27-05-03 14:13 |
|
[snip]
> Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet af
> garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer
eller
> på anden vis lavet kuk i det.
Vrøvl! Det kan du ikke sige en dyt om ud fra de givne oplysninger (selvom
det naturligvis generelt er oplagte muligheder)
Mvh
Michael
| |
Søren Emig (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Søren Emig |
Dato : 27-05-03 15:38 |
|
"Michael Jørgensen" <mijo@FJERN.pc.dk> skrev i en meddelelse
news:bavo9k$ev$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
> [snip]
> > Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet af
> > garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer
> eller
> > på anden vis lavet kuk i det.
>
> Vrøvl! Det kan du ikke sige en dyt om ud fra de givne oplysninger (selvom
> det naturligvis generelt er oplagte muligheder)
Jo jeg kan :)
Måske er hardware en teoretisk mulighed, så jeg retter det til 99.999942%
| |
Per Christoffersen (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 27-05-03 15:45 |
|
"Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> wrote in message
news:3ed3785c$0$32447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Michael Jørgensen" <mijo@FJERN.pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:bavo9k$ev$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
> > [snip]
> > > Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet
af
> > > garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer
> > eller
> > > på anden vis lavet kuk i det.
> >
> > Vrøvl! Det kan du ikke sige en dyt om ud fra de givne oplysninger
(selvom
> > det naturligvis generelt er oplagte muligheder)
>
> Jo jeg kan :)
>
> Måske er hardware en teoretisk mulighed, så jeg retter det til 99.999942%
Det er da muligt du har ret, men det må i så tilfælde glæde den oprindelige
spørger.
Han skal på ingen måde acceptere at betale for en reperation, der kun med
promillers sandsynlighed vil løse det pågældende problem.
Tilbage står så at få godtgjort, at dit udsagn er korrekt.
/Per
| |
Rasmus (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 27-05-03 21:17 |
|
"Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> wrote in message
news:3ed3785c$0$32447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Michael Jørgensen" <mijo@FJERN.pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:bavo9k$ev$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
> > [snip]
> > > Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet
af
> > > garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer
> > eller
> > > på anden vis lavet kuk i det.
> >
> > Vrøvl! Det kan du ikke sige en dyt om ud fra de givne oplysninger
(selvom
> > det naturligvis generelt er oplagte muligheder)
>
> Jo jeg kan :)
>
> Måske er hardware en teoretisk mulighed, så jeg retter det til 99.999942%
>
Wauw....et argument der bare holder!
mvh
Rasmus
| |
Mads Bondo Dydensbor~ (28-05-2003)
| Kommentar Fra : Mads Bondo Dydensbor~ |
Dato : 28-05-03 09:44 |
|
Søren Emig wrote:
>> > Problemet skyldes 100% softwarefejl, og kan derfor ikke være omfattet af
>> > garantien. Du må have inst. en forkert driver, program, slettet filer
>> eller
>> > på anden vis lavet kuk i det.
>>
>> Vrøvl! Det kan du ikke sige en dyt om ud fra de givne oplysninger (selvom
>> det naturligvis generelt er oplagte muligheder)
>
> Jo jeg kan :)
>
> Måske er hardware en teoretisk mulighed, så jeg retter det til 99.999942%
Mit bud ville være at det var højere. Jeg har set CPU'er brænde af på underlige
måder, hvor de faktisk virkede meget af tiden, men mest i SMP systemer dog.
Og mest ældre systemer.
Mads
--
Mads Bondo Dydensborg. mads@dydensborg.dk
Free your mind and your desktop will follow....
Linux - the choice of a GNU generation
| |
Hans Kjaergaard (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 27-05-03 14:44 |
|
On Tue, 27 May 2003 11:52:47 +0200, "Nyk M Unlock"
<korelerer@mail.tele.dk> wrote:
>jeg købte en ny pc den 10.01.02
>
>den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til sidst
>brugte den 100 % processor så jeg sendte den til rep i okt den blev testet
>men intet galt den 6 januar 2003 sendte jeg den så til rep igen men denne
>gang skiftede man rammen da man troede at det var det der var galt. men
>lige lidt hjalp det så jeg sendte den til rep igen i februar hvor man
>forklare mig at man har haft nogle problemer med det motherboard der var i
>men det kunne de ikke skaffe mere så jeg sagde det kunne da ikke blive mit
>problem de måtte bare monterer et tilsvarende da jeg mener der er garanti
>eller reklamations ret over dette
>
>hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
Og du er helt sikker på at det ikke er dit operativsystem der er
kludder i ?
Har du haft ominstalleret dette ? med de sidste nye drivere og
opdateringer ?
Hvis ikke, så er det en ide at bruge et par dage på denne stunt, før
du dømmer "HW fejl".
/Hans
| |
Per Christoffersen (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 27-05-03 15:02 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:0lq6dvcabuiplu7nlqeelvjs9ohho058e8@4ax.com...
> On Tue, 27 May 2003 11:52:47 +0200, "Nyk M Unlock"
> <korelerer@mail.tele.dk> wrote:
>
> >jeg købte en ny pc den 10.01.02
> >
> >den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til
sidst
> >brugte den 100 % processor så jeg sendte den til rep i okt den blev
testet
> >men intet galt den 6 januar 2003 sendte jeg den så til rep igen men
denne
> >gang skiftede man rammen da man troede at det var det der var galt. men
> >lige lidt hjalp det så jeg sendte den til rep igen i februar hvor man
> >forklare mig at man har haft nogle problemer med det motherboard der var
i
> >men det kunne de ikke skaffe mere så jeg sagde det kunne da ikke blive
mit
> >problem de måtte bare monterer et tilsvarende da jeg mener der er garanti
> >eller reklamations ret over dette
> >
> >hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
>
> Og du er helt sikker på at det ikke er dit operativsystem der er
> kludder i ?
> Har du haft ominstalleret dette ? med de sidste nye drivere og
> opdateringer ?
> Hvis ikke, så er det en ide at bruge et par dage på denne stunt, før
> du dømmer "HW fejl".
Det er jo overhovedet ikke det der er det juridiske problem her.
Der er reklameret over en mangel, forretningen har tilsyneladende accepteret
denne magel, og i forbindelse med udbedringen udskiftet en del, og kræver nu
betaling for denne.
Hvor står køber?
Ifølge kobeloven skal mangeludbedring ske uden udgift og væsentlig ulempe
for køber, hvilket vist gør sagen temmelig klar.
/Per
| |
Nyk M Unlock (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Nyk M Unlock |
Dato : 27-05-03 15:44 |
|
Der blev monteret en helt ny harddisk der var tom også installeret win xp og
den gjorde det stadig væk (altså kørte langsomt) så software fejl mener jeg
kan udelukkes
--
Nykøbing Mors Unlock og Rep
40402050 ** 97710050
Bemærk Ny Email
Tele-mobil@Tele-mobil.dk
"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed36fcb$0$24634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> news:0lq6dvcabuiplu7nlqeelvjs9ohho058e8@4ax.com...
> > On Tue, 27 May 2003 11:52:47 +0200, "Nyk M Unlock"
> > <korelerer@mail.tele.dk> wrote:
> >
> > >jeg købte en ny pc den 10.01.02
> > >
> > >den kørte fint i starten men den begynte at køre langsommerer og til
> sidst
> > >brugte den 100 % processor så jeg sendte den til rep i okt den blev
> testet
> > >men intet galt den 6 januar 2003 sendte jeg den så til rep igen men
> denne
> > >gang skiftede man rammen da man troede at det var det der var galt.
men
> > >lige lidt hjalp det så jeg sendte den til rep igen i februar hvor man
> > >forklare mig at man har haft nogle problemer med det motherboard der
var
> i
> > >men det kunne de ikke skaffe mere så jeg sagde det kunne da ikke blive
> mit
> > >problem de måtte bare monterer et tilsvarende da jeg mener der er
garanti
> > >eller reklamations ret over dette
> > >
> > >hvad mener i jeg skal gøre da de nu har sendt en regning på udskiftning
> >
> > Og du er helt sikker på at det ikke er dit operativsystem der er
> > kludder i ?
> > Har du haft ominstalleret dette ? med de sidste nye drivere og
> > opdateringer ?
> > Hvis ikke, så er det en ide at bruge et par dage på denne stunt, før
> > du dømmer "HW fejl".
>
> Det er jo overhovedet ikke det der er det juridiske problem her.
> Der er reklameret over en mangel, forretningen har tilsyneladende
accepteret
> denne magel, og i forbindelse med udbedringen udskiftet en del, og kræver
nu
> betaling for denne.
> Hvor står køber?
>
> Ifølge kobeloven skal mangeludbedring ske uden udgift og væsentlig ulempe
> for køber, hvilket vist gør sagen temmelig klar.
>
> /Per
>
>
| |
Hans Kjaergaard (27-05-2003)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 27-05-03 23:10 |
|
On Tue, 27 May 2003 16:44:18 +0200, "Nyk M Unlock"
<korelerer@mail.tele.dk> wrote:
>Der blev monteret en helt ny harddisk der var tom også installeret win xp og
>den gjorde det stadig væk (altså kørte langsomt) så software fejl mener jeg
>kan udelukkes
Ikke helt (men vi kender jo ikke hele din historie) Har du også
installeret de rigtige drivere (MS certificerede) til
lyd/skærmkort/netværk/osv ?
En frisk, "rå" windows installation kan køre meget dårligt.
At en sælger giver sig i kast med at fejlfinde/reperarer på en PC
betyder jo ikke at han har begreb om hvad han foretager sig.
/Hans
| |
Per Christoffersen (28-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 28-05-03 07:40 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:l5o7dvk2q29uc76jfcvt4rrso092jmkkhh@4ax.com...
> En frisk, "rå" windows installation kan køre meget dårligt.
> At en sælger giver sig i kast med at fejlfinde/reperarer på en PC
> betyder jo ikke at han har begreb om hvad han foretager sig.
Men giver det ham ret til at kræve betaling for mangeludbedringer, der ikke
er udført korrekt?
/Per
| |
|
|