Der er tidliger nævnt en Java.comm pakke i~
Fra : Martin Mangaard

Dato : 27-05-03 10:31

Jeg kan dog ikke finde denne pakke/klasse i api'en, hvilken pakke/klasse
skal jeg kikke i hvis jeg vil lave en seriel forbindelsen mellem 2 maskiner?

Martin Mangaard mr. ICQ#: 5389045 Current ICQ status: + More ways to
contact me

Fra : Jimmy Klitgaard [900~

Dato : 27-05-03 10:56

> Jeg kan dog ikke finde denne pakke/klasse i api'en, hvilken pakke/klasse
> skal jeg kikke i hvis jeg vil lave en seriel forbindelsen mellem 2
maskiner?

Hej Martin,

Du kan finde den her http://java.sun.com/products/javacomm/
Der er eksempler med i pakken og dokumentation. Det største problem med at
lave seriel kommunikation er at få skidtet sat op. Der er tre filer med i
pakken der skal places korrekt på maskinen for at få det til at virke.

Som udgangspunkt skal du smide win32com.dll ind i $JAVA_HOME$/bin,
javax.properties i $JAVA_HOME$/lib og comm.jar i $JAVA_HOME$/lib/ext. Det
kan også godt være at det er nødvendigt at smide dll'en ind i din windows
(el. win/system?) katalog - ka' jeg ikke lige huske.

Har sidder og rodet en del med pakken tidligere bl.a. også gennem en applet
som kræver lidt yderligere krampetrækninger mht. opsætning. Du er velkommen
til at skrive direkte til mig hvis du har nogle spm/probl.

Mvh
Jimmy