Utility til at konvertere mails ?
Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 10:11

Hej

Findes der en utility, helst gratis, som kan konvertere
mail filen fra det gamle win95/98 MS Exchange, så
den kan importeres i andre mail programmer ?

Jeg ville gerne flytte mine gamle mails over på min
nye PC som kører Windows XP, men når jeg prøver
at importere til Outlook Express får jeg en MAPI error.

Selvfølgelig kunne jeg forwarde mails'ene fra den
ene PC til den anden, men det drejer sig om 7 års
kommunikation fordelt på mange tusind breve.

mvh Per

Fra : morten l

Dato : 27-05-03 11:57

lav en pst fil og importere den.

Morten

Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 12:39

On Tue, 27 May 2003 12:56:30 +0200, "morten l" <kalkunen@mail.dk>
wrote:

>lav en pst fil og importere den.

Det er jo netop det jeg ikke kan.

Den gamle Exchange gemmer sine mails i en PST
fil og når jeg beder Outlook Express om at importere
denne fil, så får jeg en MAPI error.

mvh Per

Fra : morten l

Dato : 27-05-03 12:45

det er fordi det er outlook du skal bruge til at importer i, og ikke outlook
express.

Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 13:03

On Tue, 27 May 2003 13:44:30 +0200, "morten l" <kalkunen@mail.dk>
wrote:

>det er fordi det er outlook du skal bruge til at importer i, og ikke outlook
>express.

Og hvor får man så fat i Outlook ?
Følger den ikke kun med i Office pakken ?

mvh Per

Fra : morten l

Dato : 27-05-03 13:12

> Og hvor får man så fat i Outlook ?
> Følger den ikke kun med i Office pakken ?

Ja den ligger i office pakken

Morten

Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 13:23

On Tue, 27 May 2003 14:11:54 +0200, "morten l" <kalkunen@mail.dk>
wrote:

>Ja den ligger i office pakken

Som jeg ikke har hverken råd til eller brug for. Øv !

Er det virkelig den eneste mulighed ?
Jeg skal jo bare have konverteret de mails en gang
for alle. Det virker ikke videre smart at skulle købe
en dyr office pakke bare for det.

mvh Per

Fra : morten l

Dato : 27-05-03 13:40

> [...]
>
> Er det virkelig den eneste mulighed ?
> Jeg skal jo bare have konverteret de mails en gang
> for alle. Det virker ikke videre smart at skulle købe

ved ikke om dette program kan bruges.
http://www.mailnavigator.com/reading_ms_outlook_pst_files.html

Morten

Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 13:46

On Tue, 27 May 2003 14:40:24 +0200, "morten l" <kalkunen@mail.dk>
wrote:

>ved ikke om dette program kan bruges.
>http://www.mailnavigator.com/reading_ms_outlook_pst_files.html

Jeg skal da gøre et forsøg.

mange tak

mvh Per

Fra : ASKF

Dato : 01-06-03 22:50

P Nissen ytrede sig i <7fn6dvg2lg2nqbav6u0ckjlumleaua5nb9@4ax.com> med
dette:

>Jeg skal da gøre et forsøg.

Hvis ikke det virker kan du forsøge dig med at importere i Eudora.
Jeg ved at Eudora kan eksportere til IE, så der er en chance for at det
vil virke.
Måske vil det også kunne virke med Netscape/Mozilla, eller andre der kan
importere fra OE/Outlook.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen