testamente / arv
Fra : Hans Jørgen Sahl

Dato : 26-05-03 17:26

Hej
Hvordan skal et testamente udformes, så min kones barn bliver fuldt
arveberettiget efter mig.
Jeg har ingen egne børn, og mine arvinger er derfor forældre og min bror, -
men jeg vil gerne begunstige min steddatter mest muligt.
mvh
Hans Jørgen Sahl

Fra : Else Holm

Dato : 26-05-03 18:38

"Hans Jørgen Sahl" <hjsahl@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ingen egne børn, og mine arvinger er derfor forældre og min
> bror, - men jeg vil gerne begunstige min steddatter mest muligt.

Jeg vil foreslå, at du kontakter en advokat. Hvis du dør først, arver
din kone
det hele, og når hun så afgår ved døden, arver hendes datter - så ved
den
konstellation, er der ingen problemer. Hvis du din kone dør først,
bliver
det lidt mere kompliceret, for så kan der være tale om, at din kone
skal
begunstige dig mest muligt, så du ikke skal gå fra hus og hjem, fordi
din
steddatter skal have sin arv - så alt i alt - gå til en advokat.

Du kan læse mere om arveloven her
http://www.familieadvokaten.dk/lovsamling/Arveloven.html

--
Else