"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in message
news:3ed1ec03$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in message
> news:Xns93877BCE1A8F7JMoUsenetPost@212.54.64.149...
> > "Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in
> > news:3ed1e5d7$0$32458$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> >
> > > Forbrugerombudsmanden har så lavet en fortolkning af hvad ordet
> > > garanti egentlig bør dække, og iflg. denne, så bør fragt (til og fra
> > > køberen) være dækket af garantien (udgangspunktet er, at
> > > garantireperationer skal udføres uden udgift for køberen overhovedet).
> > > Så ifølge den fortolkning, så har du altså allerede betalt en gang for
> > > meget.
> >
> > Er det
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/rt_garan.htm du omtaler?
>
> Ja
>
> > Mener han i den forbindelse ikke hvis varen skal sendes til en 3. part
> > ("skal sendes til fabrik eller værksted til reparation"), og ikke blot
> > indleveres hos sælger?
>
> Det tror jeg ikke.
> Men han er ikke specielt klar i talen i det her dokument...
I følge producentens officelle prisliste står der ikke noget om garanti, men
kun at produktet er incl. 3 års Bring-in service. Det er vel også godt nok,
men må man ikke forudsætte at det i de første 6 måneder er garanti som der
skal være iflg. loven?
Går produktet i stykker i perioden 0-6 måneder, og skal derfor indsendes til
værksted (ikke producent eller butik). Producenten betaler
fragtomkostninger. (hvis producenten vælger at følge forbrugerombudsmandens
fortolkning)
Hvad med fragtomkostninger i perioden 7-36 hvis man tager udgangspunkt i at
de følger forbrugerombudsmanden i den første periode?
--
AW