Søgning af
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-05-03 03:23

I en anden dansk nyhedsgruppe, har en debatdeltager fremført nogle
ret interessante påstande om hvordan et vidne [imod ham] blev
"ydmyget" i højesteret. Det er jo unægtelig ikke det jeg opfatter som
den sædvanlige juridiske Jargon, så jeg kunne egentlig godt tænke mig
at se et referet fra domsforhandlingen[1], og naturligvis også
dommen. I dette tilfælde skulle det dreje sig en overtrædelse af
straffelovens §266.

Er det muligt at finde den slags online, uden at man skal betale
flere tusind kroner for det? Og i givet fald hvor.

[1] Er det ikke det man kalder det i fagsproget?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-03 07:02

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Er det muligt at finde den slags online, uden at man skal betale
> flere tusind kroner for det? Og i givet fald hvor.

Hvis du finder den, må du gerne refere den i den pågældende gruppe,
eller sende mig en mail. Jeg er også nygserrig, eftersom den omtalte
debatdeltager har sin egen måde at bøje virkeligheden på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Else Holm

Dato : 25-05-03 10:45

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere tusind kroner for det? Og i givet fald hvor.
>

> [1] Er det ikke det man kalder det i fagsproget?

Du kan prøve her http://www.themis.dk/synopsis/forside.html
men det vil unægteligt være en fordel at vide lidt mere om sagens
indhold end blot, at den har noget med straffelovens § 266 at gøre.

--
Else

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-05-03 11:08

"Else" == Else Holm <holm_49@hotmail.com> writes:

[Om online udgaver af domstolsafgørelser]

> Du kan prøve her http://www.themis.dk/synopsis/forside.html
> men det vil unægteligt være en fordel at vide lidt mere om sagens
> indhold end blot, at den har noget med straffelovens § 266 at gøre.

Jeg vil helst ikke påkalde mig alt for meget opmærksomhed, men velan
da. Det er Bo Warming det drejer sig om, og det han blev dømt for var
racistiske udtalelser på hjemmesiden www.glistrup.com

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>