3510i batteri i en 3310..??
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 25-05-03 14:23

Hej NG

Er der nogen der ved om det er muligt at bruge et Batteri fra en Nokia 3510i
i en Nokia 3310?

Eller omvendt for den sags skyld?

Håber på svar og på forhånd tak.

Mvh.
Sune

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 25-05-03 14:34

det er det ja... jeg har selv engang brugt mit batteri fra min 3310 i
3510i'eren

MVH

Kasper

Fra : Bent Eriksen

Dato : 25-05-03 15:09

"MiRaCuLiX" <Kalle2@FJERN_DETTE_mailme.dk> skrev i en meddelelse
> det er det ja... jeg har selv engang brugt mit batteri fra min 3310 i
> 3510i'eren
>
> MVH
>
> Kasper

Kan batteriet fra en 3310 så osse passe i en 6610?
Umiddelbart ligner batterierne hinanden, men er der nogen forskel på volt
m.m.?

/Bent

Fra : JMo.

Dato : 25-05-03 16:50

"Bent Eriksen" <bbe-nospam@tdcadsl.dk> wrote in

> Kan batteriet fra en 3310 så osse passe i en 6610?
> Umiddelbart ligner batterierne hinanden, men er der nogen forskel på volt
> m.m.?

Nej, der er forskel i størrelsen (men ikke meget).

Det er faktisk et amerikansk firma der har lavet et batteri der passer i
begge, vha. der følger en ekstra plastik-skal med. Ulempen er blot at det
er mere end dobbelt så dyrt som et alm. BLC-2/BLB-2

Fra : Bent Eriksen

Dato : 25-05-03 17:56

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge, vha. der følger en ekstra plastik-skal med. Ulempen er blot at det
> er mere end dobbelt så dyrt som et alm. BLC-2/BLB-2

Det vil sige at man godt kan bruge samme oplader til batteriet
i både 3310 og i 6610´eren?
Jeg har nemlig en minilader til min nuværende 3310 fra www.thansen.dk
som jeg gerne ville bruge til en kommende 6610, hvis det er muligt.

/Bent

Fra : JMo.

Dato : 25-05-03 18:40

> [...]
> Jeg har nemlig en minilader til min nuværende 3310 fra www.thansen.dk
> som jeg gerne ville bruge til en kommende 6610, hvis det er muligt.

Det kan du ikke konkludere ud fra at batterierne er ens, da batteriet ikke
bliver ladet af opladeren (!) men af telefonen; Der sidder et ladekredsløb
i telefonen der styrer opladningen af batteriet.

Mht. til oplader: Nokia har 4 typer ladere, der bruges lidt på kryds og
tværs af modellerne, ACP-7, 8, 9 og 12 [1]. 7'eren er standardladeren der
følger med de fleste telefoner. 8, 9 og 12 er hurtigladere, der passer til
lidt forskelligt. For så vidt angår dine to telefoner, så er 8'eren
beregnet til både 3310 og 6610, hvor 12'eren kun er beregnet til 6610.

Det er dog ikke noget problem at lave en hurtiglader, der kan bruges til
hele striben, hvilket flere producenter af kompatibelt tilbehør da også har
gjort. Så det er bestemt ikke usandsynligt at din 3310-lader kan bruges til
en 6610'er - men det må nok komme an på en prøve

[1] Endvidere hedder de faktiske E, X eller U til sidst, hvilket angiver
type af netstik der sidder på. E er europæisk, X er engelsk og U er
amerikansk. Så den komplette betegnelse er ACP-8E for en almindelig
europæisk hurtiglader til en 3310. Er De forvirret nu? )

Fra : JMo.

Dato : 25-05-03 18:42

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in

> 7'eren er standardladeren der følger med de fleste telefoner.

- eller dvs, sådan var det førhen. Nu er de faktisk blevet ret flinke til
at lægge en hurtiglader med i pakken...

Fra : JMo.

Dato : 25-05-03 16:51

"news.cybercity.dk" <xxxzc@muppets.dk> wrote in

> Er der nogen der ved om det er muligt at bruge et Batteri fra en Nokia
> 3510i i en Nokia 3310?

Lithium-batteriet (BLC-2) fra 3510(i) kan godt passe i 3310, Men NiMH-
batteriet (BMC-3) der følger med 3310 kan svjh. ikke sættes i 3510(i), da
det er en lille smule tykkere.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-05-03 18:00

> Lithium-batteriet (BLC-2) fra 3510(i) kan godt passe i 3310, Men NiMH-
> batteriet (BMC-3) der følger med 3310 kan svjh. ikke sættes i 3510(i), da
> det er en lille smule tykkere.

Med min kones 3310 fulgte der da et LiOn batteri med ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JMo.

Dato : 25-05-03 18:17

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in

> Med min kones 3310 fulgte der da et LiOn batteri med ?

Så har de tilsyneladende lavet det om... Jeg har nu heller ikke rigtigt
lige fulgt med hvad det angår..