Kan ikke sende internationale faxer
Fra : John Jessen

Dato : 24-05-03 07:46

Jeg har lidt et "samspilsproblem", hvor det er uklart om det er faxen eller
netværk/telesystemet der er synderen. Men jeg prøver at stille spørgsmålet i
denne gruppe:

Det drejer sig om at min HP PSC-2210 (all-in-one fax/kopi/print/scan) godt
kan sende faxer til danske numre, men det fungerer ikke for internationale
faxer. Jeg har "pløjet rundt" på HP's supportsider, bl.a. med hvordan man
tackler en opsætning hvor der er modems etc. på linjen. Har også prøvet med
at ændre fra tone til puls etc., alt uden resultat. 2210'eren ringer op, får
kontakt til den udenlandske fax, men i selv tilslutningsfasen fejlen det og
jeg får denne fejlmeddelelse "Fejl 387: Der opstod en kommunikationsfejl
under faxtransmissionen". Det skal lige siges at jeg godt kan modtage faxer
fra pågældende udenlandske faxmaskine.

Jeg har hørt andre også har problemet, og kan undgå det ved at koble
all-in-one'en direkte til et telefonstik. Det virker dog ikke hos mig.

John

Fra : WE

Dato : 24-05-03 10:34

Der bør ikke være forskel på DK og udlandet. MEN hvis du bruger en anden
operatør end TDC, risikerer du at vedkommende operatør komprimerer
forbindelserne til udlandet. Det betyder intet ved tale, men fax'er kan ikke
lide det.

Nej, jeg har absolut intet med TDC at gøre.

v.h.

Fra : Henning Keseler

Dato : 25-05-03 21:37

> [...]
>
> Jeg har hørt andre også har problemet, og kan undgå det ved at koble
> all-in-one'en direkte til et telefonstik. Det virker dog ikke hos mig.

Hvis du har ISDN kan der være en løsning i opsætningen.
Fortæl lidt om din "netværk/telesystem"

mvh. Henning

Fra : John Jessen

Dato : 28-05-03 21:19

Hvis du har ISDN kan der være en løsning i opsætningen.
Fortæl lidt om din "netværk/telesystem"

mvh. Henning

Hej Henning,

Og undskyld det sene svar - jeg har været bortrejst nogle dage.
Vi har faktisk en ISDN-opkobling, som er etableret i forbindelse med min
hustrus arbejds-PC. Det er en separat linje, men jeg formoder den bruger det
samme kobber som vores fastnet og ADSL, i hvert fald kommer ISDN-ledningen
ud fra et almindeligt telefonstik inde i huset. Så om der her kan være noget
samspil ved jeg ikke.
Vi bruger TDC både på fastnet og ADSL, og - tror jeg nok - også på ISDN'en.
Sidstnævnte går regningsmæssigt helt udenom os, men det var i hvert fald i
sin tid TDC der installerede den.

Jeg kan som sagt nemt sende faxer til danske numre, men kæden springer af
når jeg prøver at sende til en engelsk fax. Pågældende engelske fax kan jeg
godt sende til fra en fax med en separat telefonlinje (fra en anden fysisk
lokation).

Håber det hjælper til at beskrive netværk/telesystem, ellers må du lige sige
hvad du mere konkret har brug for af information.

Hilsen John

Fra : Henning Keseler

Dato : 05-06-03 09:19

"John Jessen" <John_Jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:3ed519be$0$24723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Håber det hjælper til at beskrive netværk/telesystem, ellers må du lige sige
> hvad du mere konkret har brug for af information.

Hej John
Jeg har selv været ude for problemet, og prøver om jeg kan huske hvad du skal
gøre.
Det er noget med at du i opsætningen af din ab-adapter skal vælge fax/data
for den udgang din fax sidder på, så vil du få en bestemt liniekvalitet til dine
opkald, hvoimod hvis den står til tale kan du risikere satelitforb. på internationale
kald, hvilket en fax ikke er glad for.

Mvh Henning

Fra : Henning Keseler

Dato : 05-06-03 09:25