GF2MX overclocking
Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 27-03-01 21:03

Hej,

Hvordan får jeg overclocket mit Asus V7100 GF2MX "ordentligt"? Tweak utility
fra Asus tillader max 185/182 MHz.

Er der forresten nogen, der har en løsning på, hvordan man med
Detonator-driverne undgår, at skærmen hopper ned i 60 Hz refresh rate, når
man i fx. spil skifter til en anden opløsning end man normalt bruger? I
Asus-driverne kan man sætte vilkårlig refresh rate for alle opløsninger, men
det lader sig så vidt jeg kan se ikke gøre i Detonator driverne???

Mvh.
Jesper

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 27-03-01 22:06

Jesper Bennedbæk Kristensen <jesper@bennedbaek.dk> skrev i en
> [...]
men
| det lader sig så vidt jeg kan se ikke gøre i Detonator driverne???

Der er et lille trick med registreringsdatabasen, som med Detonatordriverene
giver mulighed for at clocke til 220/210.
Tilføj i rgistreringsdatabasen, under

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak

en streng med navnet coolbits , og værdien 6.
Måske skal du også selv oprette folderen NVTweak.

Det giver mulighed for under additional properties i skærmindstillingerne at
angive hardware settings.

Selv kører jeg mit ved 200/190, uden problemer. Jeg har dog monteret en
blæser fra en gammel 486 processor på kortets heatsink.

Søren Hjelholt
Hjelholt@mail.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-03-01 22:25

Prøv med PowerStrip --> http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

> [...]
men
> det lader sig så vidt jeg kan se ikke gøre i Detonator driverne???

Bruger du Win2000?
NVidia Windows 2000 Refresh Rate Fix --> http://www.planetquake.com/ztn/
Du kan også manuelt rette i drivernes .ini fil inden de installeres

- Lars

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 27-03-01 23:36

> Bruger du Win2000?
> NVidia Windows 2000 Refresh Rate Fix --> http://www.planetquake.com/ztn/
> Du kan også manuelt rette i drivernes .ini fil inden de installeres

Jeps, takker for svarene.

Mvh.
Jesper

Fra : Bear

Dato : 28-03-01 23:20

> [...]
men
> det lader sig så vidt jeg kan se ikke gøre i Detonator driverne???

En ordenlig skærmdriver skulle ordne det.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-03-01 13:52

"Bear" <the-merc@usa.net> wrote in message news:99tnvk$c5g$1@sunsite.dk...
[snip]
> men
>

> En ordenlig skærmdriver skulle ordne det.

Jeg tror ikke at det er (Detonator) driverene der er problemet. Hvis det
var, var det sikkert blevet rettet, for "problemet" har da været tilstede
mindst i et år. Det er nok nærmere noget Win2k er skyld i.
Asus har så nok selv lagt en lignende funktion, som den i programmet på
http://www.planetquake.com/ztn/ , i deres drivere.

- Lars