Hjælp.....
Fra : Christian

Dato : 26-05-03 22:59

Hej jeg er den heldige ejer af en VF 500 F2. Den køre sku lækkert. Men jeg
har problemer i 6 gear, især når jeg har en bag på. Og nej det er ikke
fordi jeg skifter med for lave omdr. Cyklen begynder at "hakke" og
acclerere næsten ikke?? hvad kan være galt. Det skal sige at problemet har
været meget værre, men et service eftersyn hjalp (fik stillet ventiler osv)

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 23:19

Hej

Det kunne da godt være for mager blanding eller et dårligt tændkabel eller
rør

Fra : Claus MC

Dato : 27-05-03 11:49

> [...]
> acclerere næsten ikke?? hvad kan være galt. Det skal sige at problemet har
> været meget værre, men et service eftersyn hjalp (fik stillet ventiler

Måske membranerne i karburatorerne ? De kunne tænkes at være møre.

/Claus

Fra : Armand

Dato : 27-05-03 14:59

> [...]
> acclerere næsten ikke?? hvad kan være galt. Det skal sige at problemet har
> været meget værre, men et service eftersyn hjalp (fik stillet ventiler

Hvis det kun sker i 6. og overhovedet ikke ved 5. (ved lavere omdr. => mere
sejslæbning) så fatter jeg det sgi' ikke :-|

Det er ikke fordi at bensinpumpen ikke virker, samt tanken er næsten tom og
karbunadernes svømmerhuse er blevet tømt i løbet af accelerationen i de fem
første gear? - Prøv lige at sikre dig at det ikke forekommer ved fuld tank!!

--
Armand.

Fra : Cwinn

Dato : 28-05-03 15:56

Armand wrote:

> [...]

> første gear? - Prøv lige at sikre dig at det ikke forekommer ved fuld tank!!

Jeg ved heller ikke om den gør det i 5. Vil lige teste det når jeg får min
cykel ud og køre i morgen. Men hvis den også gjorde det i 5 hvad kunne så
være alt??

Cwinn

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-03 16:05

On Wed, 28 May 2003 14:55:49 +0000 (UTC), cwinn@mail1.stofanet.dk
(Cwinn) wrote:

>Jeg ved heller ikke om den gør det i 5. Vil lige teste det når jeg får min
>cykel ud og køre i morgen. Men hvis den også gjorde det i 5 hvad kunne så
>være alt??

Sig mig lige - gør den det med fuld tank eller kun når tanken er ved
at være ½-tom og du kører 140-160+,hvis det sidste er tilfældet og du
ikke har noget varmeskjold i bunden af din tank så er det et
velbeskrevet (i en Honda service-bulletin) VF500-problem. I så fald få
denne servicemeddelelse fra din aut. forhandler og monter skjoldet som
anvist.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 28-05-03 19:25

Cwinn <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Jeg ved heller ikke om den gør det i 5. Vil lige teste det når jeg får min
> cykel ud og køre i morgen. Men hvis den også gjorde det i 5 hvad kunne så
> være alt??

Hvorfor nu bekymre sig om dét, før det ligger klart hvorvidt den gør det :-|
For min part gider jeg froreløbigt ikke gruble det mindste over andet end
hvornår den gør det!!

--
Armand.

Fra : Cwinn

Dato : 28-05-03 20:29

> [...]
> For min part gider jeg froreløbigt ikke gruble det mindste over andet end

Du har helt ret Armand. Hvorfor bekymre sig om noget man ikke er klar
over. Meen blev bare lidt nysgerig..
Men som sagt når jeg får lavet den i morgen eller i overmorgen tester jeg
den lige og skriver tilbage..

Fra : Richard

Dato : 27-05-03 22:29

Christian wrote:
> [...]
> fordi jeg skifter med for lave omdr. Cyklen begynder at "hakke" og
> acclerere næsten ikke?? hvad kan være galt.

Check også lavspændingssiden af tændingsanlægget - så meget af det du
kan komme til - for dårlige forbindelser. Om muligt lån en CDI fra en
VF½kF2-makker.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade