Blinklys, hvordan er det nu liiiige de reg~
Fra : Moller

Dato : 26-05-03 19:26

Ja, jeg står og skal ha skiftet blinklysende på MZ'en... da jeg senere skal
skifte røven på den, og så faldt jeg over at T-hansen har jo ekstremt
billige blinklys, og et helt sæt kan købes for det dejlige beløb á 149Kr. :)
eller 198Kr. hvis jeg nupper dem fra en TDR :)

Men så er det at jeg vil rykke dem lidt tættere sammen, og længere frem,
da hele røven forsvinder ???

Så hvor langt skal der være mellem dem ???

Og må man købe dem med tonede glas ??? eller er det kun hvis den var
født med det ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Hvis der er en som kan lave en lille svejsning ("orange") i KBH området
på min Effectpotte, så sig lige til :)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-05-03 20:43

Moller wrote:

> [...]

> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Hvis der er en som kan lave en lille svejsning ("orange") i KBH området

Altså så vidt jeg ved, skal der bare være en baglygte mellem blinklysene,
så man kan se , hvilken side der bliver blinket til?
Blinklys må gerne være tonede, men de skal give et klart, og synligt blink
på klare solskinsdage, såvel som alle andre dage!

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-03 12:26

> Blinklys må gerne være tonede, men de skal give et klart, og synligt
> blink
> på klare solskinsdage, såvel som alle andre dage!

Og være godkendte (E-mærkede). Jeg mener at kunne erindre at der er
noget med en minimumsafstand mellem blinklysene ... yep slog det lige op
på retsinfo

Detailforskrifter for køretøjer 2003

(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en
bagblinklygte i hver side.

For disse blinklygter gælder,

a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 240 mm,

b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 180 mm,

c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 400 mm foran
motorcyklens bageste punkt, og

d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

Fra : Moller

Dato : 27-05-03 19:44

> [...]

> motorcyklens bageste punkt, og

> d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

hmmmm, de 400mmm, må der gøres noget ved :) cutter bagskærmen ca.
100-150mm af :) så går det nok.

kræves der at skulle være både for og bag ??? eller kan man nøjes med
bag ??? den er gammel nok til ikke at være under regler om at de skal være
monteret, så vidt jeg husker :)

VH
Lars Molnit