ladning af batterier på mc (hjælp)
Fra : J.S:L-blikkenslager.

Dato : 26-05-03 17:37

hej

hvor mange volt skal en motorcykel lade med

jeg har fået en ny motor i mit stel.og jeg synes at den lader meget
voldsomt.
min er en gsx 1100ef den lader med 15.5volt når den stor i tomgang
17.5 når den for lidt gas.
er det for meget.

jimmi larsen.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 18:12

> min er en gsx 1100ef den lader med 15.5volt når den stor i tomgang
> 17.5 når den for lidt gas. er det for meget.

Hej Jimmi

Ja. Det er for meget. En MC bør lade med Max 14,4V. Det er din laderegulator
også kaldet regulatoromformer eller laderelæ der er stået af. Jeg vil
anbefale dig du køber et nyt til 1000kr hos Schnabel i Kronborgsgade på
Nørrebro i København. Han laver nogle der kan holde. Jeg brændte 3 af på min
gamle XJ 600 før jeg købte en hos Schnabel der holdt til jeg solgte cyklen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen