Ny motorcykel??
Fra : Brian Bastrup Sønder~

Dato : 26-05-03 14:00

Hvilken MC kan anbefales?? Jeg er snart færdig med kørekort til MC og
overvejer derfor at investere i en.

Hvilken kan anbefales??

Fra : Anet

Dato : 26-05-03 14:08

"Brian Bastrup Søndergaard (slet 8MCQN)" <briansondergaard@8MCQNmail.dk>
skrev i en meddelelse news:10539541140.910871540078038@dtext.news.tele.dk...
> Hvilken MC kan anbefales?? Jeg er snart færdig med kørekort til MC og
> overvejer derfor at investere i en.
>
> Hvilken kan anbefales??

(Klip)

Skriv lidt mere om hvilken stil du foretrækker chopper, racer eller touring.
Prisleje..., alder på cyklen, osv...Så vil det være meget nemmere at komme
med forslag. Men se evt. den tråd længere nede med pigemc. Der er gode
forslag.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 26-05-03 14:14

"Brian Bastrup Søndergaard (slet 8MCQN)" skrev i meddelelsen
> Hvilken MC kan anbefales?? Jeg er snart færdig med kørekort til MC og
> overvejer derfor at investere i en.
>
> Hvilken kan anbefales??

Det afhænger af mange ting. Er det stort eller lille MC kort? er du til race
eller chopper modeller? Skal du køre langt på arb. hver dag eller er det
bare til hygge? Skal du køre Solo eller med passager?

Ligeledes ville det være rart at vide hvilken prisklasse du er på udkig
efter.

Gode begynder motorcykler kunne være Suzuki GS500, Honda CB500, Yamaha
XJ600.

Jeg har selv en XJ600S diversion. Den har givet mig meget køreglæde, og er
utroligt stabil.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271h

Fra : TheHobbit

Dato : 26-05-03 14:40

De fleste der stiller dette spørgsmål uden at udspecificere nærmere ang.
pris/stil osv. de får som regel disse modeller afvide: (det gjorde jeg
ihverfald da jeg for ca. 1 md siden skulle ud og ha' én.)

Suzuki GS500E
Yamaha XJ600
Honda CB500
Kawazaki ER-5

De ligger i en klasse hvor man som nybegynder skulle have mindre chance for
at blive smidt af - økonomisk og bogstavligt. Mit eget valg faldt på GS500E
da det var den hvor jeg synes jeg fik mest MC for pengene (og billigere at
forsikre). Der er nok ikke nogen tvivl om at f.eks. Yamaha'en og Honda'en er
lidt federe men man skal nok også regne med at betale en del mere for de
modeller i samme stand. Det er ikke uden grund at Suzuki er det mest
populære/solgte MC-mærke i Danmark. (Jeg vil gerne tror at det ikke kun er
fordi de er billigst!!!)

Der kan snakkes stolpe op og stolpe ned omkring de forskellige modellers
fortræffeligheder - men det er jeg ikke den rette til - da jeg som du nok
kan regne ud selv er nybegynder (og iøvrigt kun har prøvet 2 af de
ovennævnte!)

I sidste ende er det jo et spørgsmål om: Hvad synes man er fedt, i forhold
hvad vil man betale!

Hvis du er til Choppere - så smid denne post i skraldespanden - de nævnte
modeller er alm. bambus-raketter.

/Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
www.StephanNet.dk - nede for tiden, skod-host!

- We who are about to die salute you! -

Fra : Lasse

Dato : 26-05-03 16:35

Brian Bastrup Søndergaard wrote:

> Hvilken MC kan anbefales?? Jeg er snart færdig med kørekort til MC og
> overvejer derfor at investere i en.

> Hvilken kan anbefales??

Hvis det er lille mc kørekort som du er ved at tage, så er modeller som gs
500 og xj 600, for store, og de skal drosles og dette koster omkring
2000kr. Et billigere alternativ til disse modeller, kunne være yamaha xs
400 seca. sådan en har jeg tilsalg og den er i forvejn droslet, så den
passer til lille mc, og er i øvrigt en framragende begynder mc.
Men ellers lån div mc revyer på biblioteket, og bladre dem igemmen og find
en mc som du syntes om...
Lasse

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 26-05-03 14:14