Ferie og let off-road!
Fra : Søren Dahl

Dato : 25-05-03 23:08

Hej NG

Kåre (super tenere) og jeg selv (transalp) skal på mc ferie om 2 uger
til syd og midt norge - så er spørgsmålet blot om der er nogle her på
NG som har kendskab til alternative veje (grus/ jordveje) som man
simpelthen ikke må gå glip af, når man alligevel er i Norge på et par
store all-road cykler med fuld oppakning Det jeg prøver at sige, er at
vi altså ikke er interesseret i veje som kræver en KTM LC8 og med
Meoni køreregenskaber, men måske snarer lange off-road touring veje
som kunne være interessante.

Vores planer indtil videre er af en mere tradtionel motorcykel-tur
karakter (Trollstigen, lysevegen, Atlanterhavsvejen, snevejen fra
Lerdal til Aurland, etc.)

Men kunne det nu lykkedes at forene disse fantastiske veje med noget
let off-road som alternativ transport - tja - så kan man vist kun
kalde det en fuldendt ferie.

MVH Søren

Fra : Bjørn K Nilssen

Dato : 26-05-03 08:24

On Sun, 25 May 2003 22:08:11 GMT, tn000729@tcnmail.dk (Søren Dahl) wrote:

> [...]
>
>Men kunne det nu lykkedes at forene disse fantastiske veje med noget
>let off-road som alternativ transport - tja - så kan man vist kun

Hva med gamle Strynefjellvei (258)? Jeg tror det er grus, men er ikke helt sikker. Det er
i hvertfall veldig fint der, og du kjører forbi et skianlegg som er åpent hele sommeren
hvis dere får lyst på en tur på snowboard eller slalåm (mange svensker der).
Det er en liten omvei hvis dere skal Stryn - Geiranger, men så slipper man også alle
tunnelene...
Det har forøvrig vært et stort steinskred i Trollstigen i April, og så vidt jeg vet er
veien enda ikke åpen for trafikk.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_more_og_romsdal/2693530.html
http://www.storfjordnytt.no/nyhende03/16-trollstigen.html

Her er forøvirg en URL til et sted om gruskjøring i Norge
http://mc-avisa.no/default.asp?aid=4097
Det er nesten så man får lyst til å prøve selv, selv om jeg vet at min GSX1100F ikke
akkurat er velegnet til gruskjøring...

-- Bjørn K. Nilssen --