Så skete det også for mig...
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-05-03 19:39

....at jeg nær var blevet ramt af en bilist. Den klassiske "overhaling ved
venstre sving"-hændelse. Det var så tæt på at div. fodgængere kom løbende
for at se om der var sket noget med mig. Idioten i bilen kørte bare
videre... Den tilhørte et lokalt pizzaria, så jeg efterfølgende ringede til.
Men de påstod at der ikke ville ske noget ved at jeg ringede til politiet
for at melde ham for overtrædelse af færdselsloven. Kan det virkeligt
passe - han kørte virkeligt hasarderet!

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 25-05-03 19:39

Hvis det var en "mustafa" kan det værer han ikke har styrerpap.

Tobias

Fra : wheeler

Dato : 25-05-03 20:05

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

Den klassiske "overhaling ved venstre sving"-hændelse.

[KLIP]
Nu spør' jeg sikkert dumt...men overhalede du Pizza-bilen (som havde gjort
tegn til venstresving?) venstre om =

Anyway godt der ikke skete noget
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 eller CBR 600 (F3->) har interesse

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 20:18

wheeler wrote:
> Nu spør' jeg sikkert dumt...men overhalede du Pizza-bilen (som havde
> gjort tegn til venstresving?) venstre om =

Findes ikke dumme spørgsmål! ;)

Jeg læste det i første omgang som at Rasmus havde overhalet pizzamanden ja,
men ved gennemlæsning 2 hælder jeg mere for at Rasmus blev overhalet venstre
om af pizzamanden da han lagde an til venstresving - hence at pizzamanden
kørte hasarderet! ;)

Men ja, godt der ikke skete noget. Jeg så på Thassos (græsk ferieø for 2
somre siden) at en mc med 2 letpåklædte indfødte ville overhale en bil der
hold mere eller mindre stille på en vej og pludselig besluttede sig for at
her var det altså til venstre, aktiverede blink og startede så svingningen.
Mc kom i for høj far og forsøgte med at køre uden om og rette op igen, men
da der lå sand (ved stranden) på banen fik de sig en røvtur og endte ude i
buskadset. (de havde shorts og t-shirt og ingen hjelm nogen af dem) De kunne
dog humpe op på vejen igen og bilen blev holdende og så skaden an.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 22:38

Oros <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en

> [...]
venstre
> om af pizzamanden da han lagde an til venstresving - hence at pizzamanden

Uanset: Hvis der var kontakt (og det kunne det tyde på siden andre
trafikanter strømmede til for at sikre sig at der ikke var sket noget!), så
er det et færdselsuheld med to implicerede, og det gør Pizza-budet til en
flugtbilist :-|

Atter et bevis på sheriffens manglende mandskab/vilje til andet end at jagte
fartsyndere

--
Armand.

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 08:33

Armand skrev:

> Uanset: Hvis der var kontakt (og det kunne det tyde på siden andre
> trafikanter strømmede til for at sikre sig at der ikke var sket noget!)

Rasmus Nielsen skrev: "...at jeg nær var blevet ramt af en bilist." Altså
ingen kontakt.

> Atter et bevis på sheriffens manglende mandskab/vilje til andet end at
jagte
> fartsyndere

Øhh - blev der ringet til politiet?

--
Reino

Fra : Benz...

Dato : 26-05-03 09:42

> Rasmus Nielsen skrev: "...at jeg nær var blevet ramt af en bilist." Altså
> ingen kontakt.

Der behøver ikke være kontakt for at få ham dømt! Hvis han hasaderet kørsel
førte til at han blev nødsaget til at vælte for at undvige. Skal hans
forsikring dække. Det er selv følgelig bare ikke sikkert at de gider osv.
Med mindere at der var nogen skade af støre omfang ville jeg nok lade det
ligge.

mvh benz R6

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-05-03 21:17

> Nu spør' jeg sikkert dumt...men overhalede du Pizza-bilen (som havde gjort
> tegn til venstresving?) venstre om =

Nej, omvendt - ellers var det jo mig der var idioten...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 25-05-03 21:31

JEg mener at ifølge færdselsloven må man godt overhale en bil der holder og
skal svinge til venstre, bare man har skiftet vognbane inden man kommer hen
til bilen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-05-03 21:39

> [...]
og
> skal svinge til venstre, bare man har skiftet vognbane inden man kommer

Vel kun højre om? Anyway, jeg skulle nok have kigget mig over skulderen
inden jeg svingede.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-05-03 21:48

> jeg skulle nok have kigget mig over skulderen
> inden jeg svingede.

Jeps, det er ikke uden grund at det kaldes for livredderen !, godt at
der ikke skete noget, ud over forskrækkelsen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 21:42

Da jeg tog MC pap for 3½ år siden lærte jeg at man ikke må overhale ud for
en sidevej, hverken i bil eller på mc.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-05-03 21:51

KawaPWR wrote:
> Da jeg tog MC pap for 3½ år siden lærte jeg at man ikke må overhale
> ud for en sidevej, hverken i bil eller på mc.
____________________________________

Det siger færdselsreglerne da vist ikke noget om, når bare vognbanelierne
tillader det.
Hvis pizza-bilen lå i overhalingsbanen, inden Rasmus blinkede, vil det
betegnes som Rasmus' skyld, men hvis Rasmus derimod blinkede inden
pizza-bilen trak ud, ville det være wolla-mandens skyld...

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 21:59

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> betegnes som Rasmus' skyld, men hvis Rasmus derimod blinkede inden
> pizza-bilen trak ud, ville det være wolla-mandens skyld...

og derfor hedder det sig velsagtens at man orienterer sig bagud til venstre
inden man giver tegn til venstre, og så lige bruger livredderen inden selve
svinget. At det så stadig er ord imod ord hvadenten overhaling eller
tegngivning blev indledt først er så en anden snak, men denne situation om
skyld skulle livredderen så gerne forhindre! ;)
(jeg er overbevist nu, selvom jeg synes det lød fuldstændig åndssvagt til at
starte med :)

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 25-05-03 21:59

Ikke helt enig, hvis bil 1 begynder at sætte farten ned og blinke, må bil 2
godt trække ud i den anden bane(efter han har kigget sig over skuldren, som
man SKAL ifølge færdsels loven). Inden bil 1 svinger SKAL han kigge sig over
skuldren, og ville i dette tilfælde se bil 2. Når bil 2 så har passeret bil
1, SKAL han kigge sig over skuldren igen inden han trækker ind foran(der
kunne jo være en minibil i motorrummet på bil 1 der lige ludselig hopper og
og begynder at kører ligeud.)

Tobias, der skal til madkasse teoriprøve på onsdag, og MC den 6./6.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-05-03 22:06

Tobias Møller Larsen wrote:
> [...]
> igen inden han trækker ind foran(der kunne jo være en minibil i
> motorrummet på bil 1 der lige ludselig hopper og og begynder at kører
_______________________________________

Det dér er jeg ret sikker på, _ikke_ holder i byretten!
Kan du ikke lige få det bekræftet hos din kørelærer, for så er jeg da
grueligt galt på den i min forholdsvis nye teorividen! :o/
_______________________________________

> Tobias, der skal til madkasse teoriprøve på onsdag, og MC den 6./6.
_______________________________________

Held og lykke med det... Tjek nu lige din påstand hos din kørelærer, for den
kan i mine øjne godt give dig en grim fejl!

Fra : Dk.Dude

Dato : 26-05-03 06:42

> [...]
> Kan du ikke lige få det bekræftet hos din kørelærer, for så er jeg da
> grueligt galt på den i min forholdsvis nye teorividen! :o/

Hvis du foretager et venstresving og bliver påkørt af en "overhalende"
bil/mc så er det dig der har skylden i ulykken. Du må _IKKE_ svinge med
mindre der er fri bane både forfra og bagfra i den/de vognbane(r) du skal
krydse sådan er reglerne.

Kim Hansen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-05-03 09:18

Dk.Dude wrote:

> [...]
> bil/mc så er det dig der har skylden i ulykken. Du må _IKKE_ svinge
> med mindre der er fri bane både forfra og bagfra i den/de vognbane(r)

Det er jeg helt klar over, men hvis jeg har blinket og vist at jeg skal
dreje _inden_ den overhalende bil trækker ud i den anden vognbane, så er det
altså ham, der vil få skylden, hvis det kan bevises ved senere afhøring. Jeg
er godt klar over, at jeg ikke må svinge, når han er i overhalingsbanen
inden jeg er begyndt at blinke!
Under alle omstændigheder vil dette sammenstød, som tidligere sagt, ikke ske
ved brug at livredderen!

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 08:41

Tobias Møller Larsen skrev:

> Ikke helt enig, hvis bil 1 begynder at sætte farten ned og blinke, må bil
2
> godt trække ud i den anden bane

Nej - man må ikke overhale én, der forbereder et venstresving (i hvert fald
ikke venstre om).

>(efter han har kigget sig over skuldren, som
> man SKAL ifølge færdsels loven).

Nej man skal ikke. Èt er hvad man lærer af kørerlæreren - noget andet er,
hvordan færdselsloven er...

--
Reino

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 26-05-03 09:12

"Reino Andersen" <reino@xxxnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej man skal ikke. Èt er hvad man lærer af kørerlæreren - noget andet er,
> hvordan færdselsloven er...
>
> --
> Reino
Dvs jeg skal ikke kigge mig over skuldren ved en overhaling, ellernår jeg
skal udenom fx en parkeret bil?

Tobias

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 10:51

Tobias Møller Larsen skrev:

> Dvs jeg skal ikke kigge mig over skuldren ved en overhaling, ellernår jeg
> skal udenom fx en parkeret bil?

Næh.

--
Reino

Fra : Oros

Dato : 26-05-03 11:26

Reino Andersen wrote:

> Næh.

Troll alert?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-05-03 14:51

Reino Andersen wrote:

> Næh.
_____________________________________

Forhåbentlig en stor plat joke?? :o/
Selvfølgelig skal man da kigge sig over skulderen, når man overhaler!
....Bare for ikke at ramme ham, der allerede er igang med en overhaling!

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 26-05-03 15:07

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> Forhåbentlig en stor plat joke?? :o/
> Selvfølgelig skal man da kigge sig over skulderen, når man overhaler!
> ...Bare for ikke at ramme ham, der allerede er igang med en overhaling!

tja politiet har jo altid ret ik

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 16:14

Psycho Cowboy skrev:

> Selvfølgelig skal man da kigge sig over skulderen, når man overhaler!

Så henvis da for pokker til det sted i færdselsloven, hvor det specifikt
står, at man skal se sig over skulderen.

--
Reino

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 26-05-03 16:25

> Så henvis da for pokker til det sted i færdselsloven, hvor det specifikt
> står, at man skal se sig over skulderen.

Ingen henvisning, men der står vel noget (garanteret §1) om at man skal
udvise agtpågivenhed. Mon ikke en dommer ville sige, at man forsømmer at
udvise agtpågivenhed ved _ikke_ at kontrollere sin blinde vinkel...?

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 16:33

Henrik Steen Larsen skrev:

> Ingen henvisning, men der står vel noget (garanteret §1) om at man skal
> udvise agtpågivenhed.

Det står i § 3.

Man skal selvfølgelig orientere sig inden man svinger, men det kan ske ved
hjælp af spejlene. Det står *ikke* nævnt færdselsloven, at man skal se sig
over skulderen, som det blev postuleret tidligere i tråden.

> Mon ikke en dommer ville sige, at man forsømmer at
> udvise agtpågivenhed ved _ikke_ at kontrollere sin blinde vinkel...?

Nej.

--
Reino

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-05-03 16:51

Reino Andersen wrote:

> [...]
> hjælp af spejlene. Det står *ikke* nævnt færdselsloven, at man skal se sig
> over skulderen, som det blev postuleret tidligere i tråden.

Du får den lige tilbage. Hvor i loven står der at der skal være spejl
monteret?.

Ib Jakobsen

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 17:23

Ib Jakobsen skrev:

> Du får den lige tilbage. Hvor i loven står der at der skal være spejl
> monteret?.

Det står i Detailforskrifter for Køretøjer under afsnit 10.03.

Bemærk i øvrigt at ophavsmanden til postulatet om at man skal se sig over
skulderen benyttede biler i sit eksempel...

--
Reino

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-05-03 18:35

Reino Andersen wrote:

> Det står i Detailforskrifter for Køretøjer under afsnit 10.03.

Kender jeg godt. Men der står også at ikke alle motorcykler behøver spejle.
Det var den jeg havde i tankerne. Og derfor kunne det komme på tale om at
SKULLE kigge sig over skulderen. Ikke mindst når man har blinde vinkler med i
overvejelserne. Og eventuelt vibrerende spejle.

> Bemærk i øvrigt at ophavsmanden til postulatet om at man skal se sig over
> skulderen benyttede biler i sit eksempel...

Snakkede han ikke om at køre uden om en parkeret bil?.

Ib Jakobsen

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-03 18:38

Næh, han skrev bl.a.:

"Ikke helt enig, hvis bil 1 begynder at sætte farten ned og blinke, må bil 2
godt trække ud i den anden bane(efter han har kigget sig over skuldren, som
man SKAL ifølge færdsels loven)

....hvilket er noget vrøvl.

--
Reino

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-05-03 19:16

> [...]
2
> godt trække ud i den anden bane(efter han har kigget sig over skuldren,

Holllllllllllllld da kæft, hvor er i nogle kværulanter!

Tillad mig at opsummere:
Man skal orientere sig inden svingning.
Har man spejle, kan det ske vha af dem.
Har man ingen, må man dreje krydderen.
Vil man som motorcyklist overleve i længere tid, er det en god ide at
orientere sig rigeligt.
Er man bilist, er det også en god ide, men ikke noget gennemsnittet
praktiserer.

Har vi så ikke kneppet den flue nok?

Rittig

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 26-05-03 19:39

Det var smuk og solrig dag da Claus Rittig skrev
news:3ed25875$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Har vi så ikke kneppet den flue nok?

I kan godt låne noget gaffatape, det forlænger underholdningen

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Pein

Dato : 27-05-03 21:50

"Claus Rittig" skrev ...

> Har vi så ikke kneppet den flue nok?

Jo den må have ondt.

Men jeg giver Reino ret i, at det er noget klovneri at skrive med store
bogstaver at en eller anden ting står i færdselsloven, når man ikke aner
om det er rigtigt.

Jeg vil da have lidt sværere ved at tage fremtidige udsagn fra f.eks.
Tobias eller Psycho for gode varer, når det gælder regulære fakta. (men
meninger og erfaringer kan jo være gode nok alligevel).

Mvh. Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-05-03 23:06

Pein wrote:

> Men jeg giver Reino ret i, at det er noget klovneri at skrive med store
> bogstaver at en eller anden ting står i færdselsloven, når man ikke aner
> om det er rigtigt.

Jeg er lidt i tvivl om det er mig du hentyder til?. Det håber jeg ikke.

Ib Jakobsen

Fra : Mads Stetter

Dato : 28-05-03 06:12

Ib Jakobsen wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om det er mig du hentyder til?. Det håber jeg
> ikke.

YIKES... Nu falder der brænde ned!

MVH Mads Stetter (Som desværre ikke har noget mere fornuftigt at sige)
RF400R

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-05-03 09:59

Pein wrote:

> Men jeg giver Reino ret i, at det er noget klovneri at skrive med
> store bogstaver at en eller anden ting står i færdselsloven, når man
> ikke aner om det er rigtigt.
_____________________________________

Har jeg skrevet, at det står i færdselsloven... NEJ, det har jeg da vist
ikke! :o/
Jeg har skrevet at man da selvfølgelig skal kigge sig over skulderen... Med
dét har jeg da slet ikke skrevet noget om, at det er færdselsloven der siger
det, men derimod at jeg vil mene man for sin egen skyld skal, af hensyn til
liv og lemmer.
Dessuden dumper motorsagkyndige altså folk på, om de kigger sig bagud, og
det er en ren kendsgerning. Jeg har taget mine 2 kort hos 2 foskellige
kørelærere, og begge gange har jeg fået at vide, at hvis ikke jeg drejer
hovedet og orienterer mig bagud ved fx. vognbaneskift(!!), så vil den
sagkyndige højstsansynligt ikke lade mig få kortet, aht. manglende
orientering.
Sorry... Nu er jeg også færdig med fluen i denne tråd!
_____________________________________

> Jeg vil da have lidt sværere ved at tage fremtidige udsagn fra f.eks.
> Tobias eller Psycho for gode varer, når det gælder regulære fakta.
_____________________________________

Hvor ærgeligt! Under alle omstændigheder skal du lære at læse hvad folk
skriver, og ikke bare diskutere det hele efter, hvad du mener de skriver.
Ellers er jeg nemlig godt tilfreds med at du ikke tar' mine indlæg for gode
varer!
_____________________________________

> (men meninger og erfaringer kan jo være gode nok alligevel).
_____________________________________

Det var da dejligt at høre! :o/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-05-03 21:15

Reino Andersen wrote:

> [...]
> godt trække ud i den anden bane(efter han har kigget sig over skuldren, som

Ok, så langt var jeg ikke tilbage i tråden.

> ...hvilket er noget vrøvl.

Helt enig.

Ib Jakobsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-05-03 21:57

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
> efterfølgende ringede til. Men de påstod at der ikke ville ske noget
> ved at jeg ringede til politiet for at melde ham for overtrædelse af

Hvis du er 100 % sikker på at det er pizza-mandens skyld, skal du da helt
klart melde det! (Læs evt. mit svar til "KawaPWR" længere nede i tråden!)
Hvis strisserne så siger, at de intet kan gøre ved det, ved jeg personligt
godt hvilken metode, jeg så ville vælge... Skulle fandeme nok få den
wolla-fætter til at hoste op med minimum en undskyldning! >:o/
Lagde du egentlig kværnen ned, eller hvad skete der?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-05-03 22:08

> Hvis du er 100 % sikker på at det er pizza-mandens skyld, skal du da
> helt klart melde det!

Specielt hvis du også fik navnet på de hjælpsomme vidner... Et par
uvildige vidner til hændelse vil helt sikkert styrke din sag. Hvis du
tabte mc'en er han jo som minimum flygtet fra et uheld ...

Den er som andre har skrevet ovenfor lidt mere speget med hvem der har
skylden for uheldet. Forsikringsselskaberne giver gerne den svingende
skylden - med er der nogen i dk.videnskab.jura er har styr på.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 23:17

Fandt da lige dette her inde på dkfritidbil, ikke at det giver mig ret. Men
giver klarhed over sagerne

Overhaling

§ 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et
køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant
sving. Cyklist og fører af ikke registreringspligtig knallert kan overhale
køretøjer af andre arter til højre.

Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden
fare, herunder særlig:

1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkelig lang
strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring
for overhalingen,

2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,

3) at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og

4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor
modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er
muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe
for denne.

Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden
mellem sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til
venstre, skal den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden
fare eller ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i
vognbanen til højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt
straks at overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage
overhaling i øvrigt er opfyldt.

Stk. 4. Køretøj, som anvendes ved vejarbejde, kan med fornøden
forsigtighed overhales på den måde, der er mest hensigtsmæssig.

§ 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som
muligt og må ikke øge hastigheden.

Stk. 2. Hvis et køretøj føres med lav hastighed eller optager megen
plads, og kørebanen er smal eller bugtet, eller der er modkørende færdsel,
skal føreren være særlig opmærksom på bagfra kommende færdsel. Såfremt det
kan gøre overhalingen lettere, skal føreren nedsætte hastigheden og om
nødvendigt føre køretøjet ud til siden, så snart dette er muligt, og
eventuelt helt standse.

Forbud mod overhaling

§ 23. Overhaling må ikke foretages:

1) umiddelbart foran eller i vejkryds, medmindre:

a) køretøjerne er placeret i vognbaner, der er forbeholdt færdslen i samme
retning, jf. § 16, stk. 1,

b) overhaling skal ske til højre af hensyn til køretøj, der svinger til
venstre,

c) færdslen i krydset reguleres af politi eller ved signalanlæg, eller

d) færdslen på den krydsende vej har ubetinget vigepligt i medfør af § 26,

2) umiddelbart foran eller på en jernbaneoverkørsel, eller

3) når oversigten foran eller på uoverskuelig bakke eller i vejkurve er
begrænset, medmindre kørebanen i kørselsretningen har mindst to vognbaner,
hvor modkørende færdsel ikke må forekomme.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke ved overhaling af tohjulet cykel og tohjulet
ikke registreringspligtig knallert.

Fra : Hekto

Dato : 25-05-03 22:11

In article <bar2gv$2jvmi$1@ID-176586.news.dfncis.de>, Rasmus Nielsen
says...
> [...]
> Men de påstod at der ikke ville ske noget ved at jeg ringede til politiet
> for at melde ham for overtrædelse af færdselsloven. Kan det virkeligt

Tjaaa ... du har jo nogen vidner, så det bliver de nødt til at forholde
sig til.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?