Slut med at overhale politiet! :D
Fra : Oros

Dato : 24-05-03 22:29

Nu gider jeg ski ik at køre forbi dem i modsætning til alle andre. Nu vil
jeg også blive pænt bag dem fremover... selvom de måske ikke kan knalde dig
for at køre lidt over det tilladte så bliver de åbenbart stødt af det og
skal da nok finde på et eller andet de kan give en en påtale for. Jeg har
ellers indtil nu været af den opfattelse at de selv synes folk var platte
når de kan se dem komme bagfra i høj fart og så pludselig går ned i
hastighed så de aldrig kommer forbi. Men ak nej. Så bliver man sgu stoppet
hvis de ikke lige har et andet ærinde i ærmet. Så skal de nok finde dæk som
er lige på kanten, eller måske lige er røget over i "ulovlig", for kort
bagskærm, forkert påklædning osv osv...
Blev stoppet i dag, og fik så en "date" på tirsdag (min fødselsdag) om at
møde op på Roskilde politistation og fremvise et nyt påsat fordæk. Vi brugte
seriøst 10min på at stå og finde en dato som var acceptabel, hvor både jeg
kunne have dækket på cyklen og det passede hr. betjent at tage imod mig.
Grunden til at han ikke også vil se et bagdæk er at jeg bestiller fra
tyskland, og så frygtede han der ville gå for lang tid, men han sagde han
ville sørge for der kom en patruljebil ud og tjecke cyklen på min adresse
engang ved lejlighed nogle dage efter fremvisningen af fordækket og sikre
sig at jeg nu også havde fået nyt bagdæk på!?!?!
(fordæk er knald-ulovlig, erkendt - derfor jeg har det nye liggende som bare
ikke er blevet monteret endnu. Men bagdæk er kun "lige" gået over i at være
ulovligt)
Til gengæld fik jeg lov at slippe for bøde på 1000kr og fik samtidig lov til
at køre derfra selvom jeg egentlig ikke måtte. Ydermere sagde han at hvis
jeg fik en bøde for nedslidt(e) dæk i perioden indtil vores aftale skulle
jeg bare medbringe den samtidig, så ville han sørge for at få den streget
pga. vores aftale. Så lidt er de da til at have med at gøre. Han sendte mig
heller ikke til syn - pyyyh... kører stadig rundt med min cykel efter
120km/t asfalteksem bragt til brat afslutning ved kontakt med vejtræ i 1
meters penge!
Så moralen, selvom det virker som slapsvanse og vatpikke der falder tilbage
og ligger sig pænt bagved politiet (og måske mange gange udgør en fare i
trafikken når de opdager det) så ser jeg nu logikken i det. (er også
tidligere blevet stoppet af en "skal" efter jeg passerede ham. (også slidt
bagdæk - det foregående i efteråret ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : John

Dato : 24-05-03 23:43

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

Så skal de nok finde dæk som
> er lige på kanten, eller måske lige er røget over i "ulovlig", for kort
> bagskærm, forkert påklædning osv osv...

Mht. påklædning så står der da mig bekendt ikke noget i færdselsloven, ud
over at man skal bære hjelm under kørsel på MC ...right ? hvilken påklædning
havde du ?

> Blev stoppet i dag, og fik så en "date" på tirsdag (min fødselsdag) om at
> møde op på Roskilde politistation og fremvise et nyt påsat fordæk.

Underligt at politiet selv vil se dit køretøj, det plejer da at være Statens
bilinspektion der varetager den slags !

> ville sørge for der kom en patruljebil ud og tjecke cyklen på min adresse
> engang ved lejlighed nogle dage efter fremvisningen af fordækket og sikre
> sig at jeg nu også havde fået nyt bagdæk på!?!?!

Endnu engang en underlig måde at pågældende politimand tackler sådan en sag

> [...]
> jeg bare medbringe den samtidig, så ville han sørge for at få den streget

En mærkelig aftale, hvis dine dæk er ulovlige så bør han ikke lade dig køre
videre, dermed er hans stillingstagning efter min mening absurd ( men
heldigt for dig med fremgangsmåden )

John

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 02:50

John wrote:
> Mht. påklædning så står der da mig bekendt ikke noget i
> færdselsloven, ud over at man skal bære hjelm under kørsel på MC
> ...right ? hvilken påklædning havde du ?

Alm bukser og kondisko. Han ville heller ikke give mig nogen bøde eller form
for advarsel, han pointerede bare at jeg kørte i noget "dumt", altså så'n et
retorisk spørgsmål, "er det ikke lidt dum påklædning du har der "under"
mc-jakken?".

> [...]
> Statens bilinspektion der varetager den slags !
>
> Endnu engang en underlig måde at pågældende politimand tackler sådan

Det er nok mere skræmmekampagne end noget andet, som en kammerat selv sagde
da jeg fortalte ham om hendelsen. "Ja og så når du møder op er der ingen der
kender noget til noget, men de går da sikkert lige ud og kigger på dækket
når du forelægger sagen for dem" (han blev engang selv stoppet på knallert
med ulovlig cylinder og slap for bøde og beslagslæggelse af HELE knallerten
hvis han dukkede op på stationen dagen efter "kun" med den ulovlige
cylinder. De kendte heller intet til sagen da han kom op med den, men de tog
den da, og han hørte aldrig noget siden.)

> En mærkelig aftale, hvis dine dæk er ulovlige så bør han ikke lade
> dig køre videre, dermed er hans stillingstagning efter min mening
> absurd ( men heldigt for dig med fremgangsmåden )

Igen nok mere skræmmekampagne, i håbet om at man med påtalen giver føreren
nykker så han en anden gang tænker sig om og får gjort det fornødne "inden"
det bliver ulovligt, med frygten for at skulle sætte g'værnen og vade
derfra.
Jeg klager som sådan heller ikke over fremgangsmåden, og har da vitterligt
tænkt mig at møde op og "prale" af mit friske fordæk når det kommer på! ;)
Tænk hvis han alligevel er så grundig at han kommer ud og giver mig en
1000,- bøde hvis jeg ikke møder op? Den chance gider jeg ik engang at tage,
og så får jeg samtidig en lille tur forbi Roskilde på vej hjem fra skole! ;)

Fra : Thomas

Dato : 25-05-03 08:26

> [...]
tog
> den da, og han hørte aldrig noget siden.)

Hehe, yup, jeg har oplevet det samme da jeg havde knallert. Der stod jeg så
dagen efter ved skranken på den lokale station. Og korrekt, selvom de ikke
kendte til noget som helst, gik jeg ikke derfra med den ulovlige del

Men, hvad nu hvis man bliver stoppet og ikke er tilfreds med en politimands
fremgangsmåde? Hvis man beder ham om at tilkalde en betjent mere (eller selv
ringer), er man så i farezonen for at få yderligere bøder, eller kan det
være at vedkommende falder lidt ned?
Mvh

Thomas

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 12:24

Thomas wrote:
> [...]
> betjent mere (eller selv ringer), er man så i farezonen for at få
> yderligere bøder, eller kan det være at vedkommende falder lidt ned?

Jeg tror det er de færreste der ikke vil tage det som en lille provokation
at man ønsker dette. Det afstedkommer nok kun en værre situation for en selv
end at undlade det. (mit personlige gæt)

Fra : Thomas

Dato : 25-05-03 18:30

hehe, jeg har nu heller aldrig haft problemer med politiet, ønsker det
heller ikke og er glade for vi har dem. Det var mere en tænkt situation. Man
har jo set amerikanske film hvor politimanden stopper folk uden grund,
hvorefter de smadrer en lygte eller noget

Mvh

Thomas

(og hvis den mcbetjent der kiggede skummelt på mig forleden dag læser dette,
så nej, jeg kørte ikke over 110 km/t)

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-05-03 06:27

John wrote:

> Underligt at politiet selv vil se dit køretøj

....prøvede jeg første gang for 30 år siden, da jeg blev stoppet i
en madkasse med defekt håndbremse...

>, det plejer da at være
> Statens bilinspektion der varetager den slags !

....ikke altid...

--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-05-03 23:56

Oros wrote:

<snip>

> [...]
> i det. (er også tidligere blevet stoppet af en "skal" efter jeg
> passerede ham. (også slidt bagdæk - det foregående i efteråret ;)

Det var da en flink bejent
Jeg kan ikke se du har noget at klage over.? ?

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 02:44

Bent Erik Thomsen wrote:
> Det var da en flink bejent
> Jeg kan ikke se du har noget at klage over.? ?

Hvis du har læst indlægget som en klage så har jeg formuleret mig lidt
ukorrekt! Det var mere en lille irritation over mig selv, samt et
"nytårsforsæt"! ;) Måske også lidt en undren over fremgangsmåden.

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 02:00

> [...]
> trafikken når de opdager det) så ser jeg nu logikken i det. (er også
> tidligere blevet stoppet af en "skal" efter jeg passerede ham. (også slidt

Hæ!
Jeg har engang filosoferet over akkurat det samme og kommet til samme
konklusion, dog med den pointe at hvis man blev stoppet var man skyld i at
hele køen bag sheriffen slap videre med en fart af eget ønske!
En enkelt gang var jeg liiige ved at gøre trick'et - Men i modsætning til
dig, så kom jeg i tanke om mit bagdæks usle tilstand forinden og fandt
hurtigt min plads i køen!

Herligt vejr at køre med nedslidt fordæk forøvrigt :-|

--
Armand.

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 02:56

Armand wrote:
> [...]
> En enkelt gang var jeg liiige ved at gøre trick'et - Men i modsætning
> til dig, så kom jeg i tanke om mit bagdæks usle tilstand forinden og

Jeg havde ikke i mine vildeste fantasier troet at man på motorvejen med 130
kunne se at et dæk kun lige akkurat var slidt til ulovligt! (de har jo kun
set bagpartiet) ps. de nævnte INTET om hastigheden. Han spurgte til gengæld
om jeg lå og kørte råddent da jeg forsøgte at sætte en lille "jamen jeg har
ik engang kørt så langt på dette bagdæk" hæhæ. My bad... Men man tror jo det
lyder godt (har dog ikke kørt så langt, men de 2500km nordpå i Norge,
Sverige og Finland har tilsyneladende sat sine spor med deres
pig-dæk-gnubrede veje)

> Herligt vejr at køre med nedslidt fordæk forøvrigt :-|

Motorvejen var helt tør både ud kl.12 og hjem kl.17, det var først ved
19-tiden at helvedet brød løs heromkring. ;)

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 12:46

> Motorvejen var helt tør både ud kl.12 og hjem kl.17, det var først ved
> 19-tiden at helvedet brød løs heromkring. ;)

Et held at du var to timer foran, så!
Sådan som meterologien er p.t., og som den danske sommer forøvrigt normalt
arter sig(*), kan man ikke være sikker på at komme hjem i samme vejr som man
kørte ud i.

(*):
"Byger der går og kommer
dét er den danske sommer"

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-03 10:22

> [...]
bare
> ikke er blevet monteret endnu. Men bagdæk er kun "lige" gået over i at

Det forstår jeg ikke, vi har KUN 2 dæk at holde os oppe på, hvorfor så lege
med skæbnen og køre med gamle nedslidte dæk ??

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-05-03 12:03

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
lege
> med skæbnen og køre med gamle nedslidte dæk ??

En motorcykel har så lille træde flade at man stort set ikke kan få dem til
at aqua plane.

Desuden ventede manden på nyt dæk fra tyskland..

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-05-03 13:53

> En motorcykel har så lille træde flade at man stort set ikke kan få dem
til
> at aqua plane.

Aha - jeg ville nu aldrig argumentere for at køre med nedslidte dæk i
regnvejr.

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-05-03 14:40

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> til
>
> Aha - jeg ville nu aldrig argumentere for at køre med nedslidte dæk i
> regnvejr.

Nej, det siger du godtnok, siger absolut heller ikke at det er klogt at
gøre, men jeg har oplevet at biler bliver ustabile allerede med et par mm
før blankslidt, hvor jeg aldrig har haft problemer de gange det er sket at
dækket er nået enden.... eller rettere er kørt over enden

mvh Tommy Fer

Fra : John

Dato : 25-05-03 14:43

Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> Desuden ventede manden på nyt dæk fra tyskland..

Det er ingen brugbar undskyldning, hvis dækket er nedslidt og dermed
"ulovligt", så må han vente med at køre til det nye dæk er monteret !!!

V.H John - GSXF0,6L http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=236

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 15:32

"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ingen brugbar undskyldning, hvis dækket er nedslidt og dermed
> "ulovligt", så må han vente med at køre til det nye dæk er monteret !!!

Det er da en undskyldning på højde med alle andre, om den er god eller ej er
så en anden snak! ;)
Men ja, in a perfect world - har du fundet den, for det har jeg ikke?
Når alternativet er at være grounded og gå glip af sin skolegang, eller
poste endnu flere penge man ikke har i det offentlige så er det skisme svært
"at la´vær´"

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-05-03 17:44

> [...]
> før blankslidt, hvor jeg aldrig har haft problemer de gange det er sket at

Nå? Det har jeg. Jeg synes endda det er ret let at mærke, om dækket har
mønster nok (i regnvejr), bare tag en rundkørsel lidt friskt.

Rittig

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 18:12

> Nå? Det har jeg. Jeg synes endda det er ret let at mærke, om dækket har
> mønster nok (i regnvejr), bare tag en rundkørsel lidt friskt.

Der er jo ikke nødvendigvis tale om aqua-planing når man skrider/sjutter.
Aqua-planing er først det øjeblik at man svæver over vejen og faktisk slet
ikke rører den længere. Det du nævner i en rundkørsel er jo bare vådt/glat
underlag. ;) Derfor det er svært at aquaplane da mc-dæk har så lille
trædeflade at man skal køre MEGET hurtigt eller der skal være RIGTIG meget
vand på banen og stadig en hvis hastighed for at det kan ske. Dermed yderst
sjældent i forbindelse med svingning.

Ikke desto mindre er begge ting noget skidt, uanset dækkets tilstand! :D

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-05-03 14:35

Claus Rittig wrote:
> Nå? Det har jeg. Jeg synes endda det er ret let at mærke, om dækket har
> mønster nok (i regnvejr), bare tag en rundkørsel lidt friskt.

Med mindre man kører godt til i sving vil dækket jo blive slidt
først på midten, og så vil der jo være masser af mønster der hvor
det træder i sving? ;)

// Hans, der har bestilt et BT45 bagdæk i tyskland, så må vi se om
det kan enes med mit gamle fordæk, eller om der skal købes mere
ind.
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 21:16

> [...]
> før blankslidt, hvor jeg aldrig har haft problemer de gange det er sket at
> dækket er nået enden.... eller rettere er kørt over enden

Er sådan en udtalelse ikke en næsten sikker måde at blive regnet for
godtvejrs-motorcyklist på?

--
Armand.

Fra : Oros

Dato : 25-05-03 12:29

Morten Juel wrote:
> Det forstår jeg ikke, vi har KUN 2 dæk at holde os oppe på, hvorfor
> så lege med skæbnen og køre med gamle nedslidte dæk ??

Vi er måske ikke alle lige velsignede økonomisk. Du ser ikke ud til at være
så presset ud fra din signatur. Men når man er ung skolegænger på SU og
deltidsjob så er det en ok led udgift med så'n et par dæk. (kæden skal også
skiftes, og jeg kører rundt på en røvgrim cykel der godt kunne bruge en ny
kåbe samt en tank uden fodbold-størrelse bule osv osv...) Derfor presser man
måske citronen lidt mere end man burde. Dog kører jeg på ingen måde vildt og
hasarderet, kun lidt for hurtigt når det går ligeud, og da ikke i vådt føre
når dækkene har den tilstand. ;)

Fra : Lars

Dato : 25-05-03 15:52

> [...]
og
> hasarderet, kun lidt for hurtigt når det går ligeud, og da ikke i vådt

ikke fordi jeg skal virke hellig men uanset hvad, så er det for dumt at køre
på nedslidte dæk.
det er ikke nemt at være på SU men du har jo selv valgt at købe MC og det
plejer ikke at være billigt.
Jeg overhaler også panserbasserne men er jeg ikke helt 100 på at mit køretøj
er i orden,
så kan jeg godt nøjes med at liste forbi, når man så er kommet lidt væk så
lukker man jo bare op igen.

BTW det ser ud til at være et grimt styrt du har haft dig der (det skulle
vel ikke være pga lidt nedslidte dæk )

Min pointe er hvis man ikke har råd til at holde sin MC i orden, så er det
vist på tide at sælge den.

Jeg vil mene at du skal være glad for at det ikke var en emsig betjent og så
ellers bare
tage det som en oplevelse.

Mvh Lars

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-03 16:18

> Vi er måske ikke alle lige velsignede økonomisk. Du ser ikke ud til at
være
> så presset ud fra din signatur.

Hehe Det er sq godt set ! bare jeg kunne se det samme !!! Min Golf er ved at
blive samlet, og renoveret, så den koster jo ikke $$ at ha stående, min XJ
er uden afgift og ikke på vejen endnu, min 320i har jeg købt for 5000,- !!
Min DR350 er jo på plade, men den er jo til salg for at få råd til afgiften
på XJ'eren !!
Jeg er lærling, så det er ikke mange $$$ jeg har til fun !
Så du kan jo så ikke rigtigt se en sk... ud fra min signatur..

> [...]
> skiftes, og jeg kører rundt på en røvgrim cykel der godt kunne bruge en ny
> kåbe samt en tank uden fodbold-størrelse bule osv osv...)

Hvis du ikke har råd til at ha en CBR så køb en MZ, har man ikke råd til dæk
på bilen så køb en cykel !! man skal ikke ha noget på bekostning af andres
liv/velvære !!
Og ja jeg har da også kørt bil med nedslidte dæk, så det er ikke en
gloriepudsning, men man bliver jo bare lidt mere omtanksfuld med alderen
) måske...

> [...]
og
> hasarderet, kun lidt for hurtigt når det går ligeud, og da ikke i vådt

Ja jeg ved godt man presser citronen, men det burde ikke være de
sikkerhedsmessige steder...

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-05-03 10:30

I tråden: baoo60$3r$1@sunsite.dk,
Skrev Oros :
[zax e sjov lille historie]

Flink betjent - bare der var nogle flere af dem *lol*

Han sendte mig
> heller ikke til syn - pyyyh... kører stadig rundt med min cykel
> efter 120km/t asfalteksem bragt til brat afslutning ved kontakt
> med vejtræ i 1 meters penge!
[zax]
Ahhh din lille lurendrejer -
at overhale policen plejer ikke at udløse de store problemer - jeg er
enig med dig i at det er lidt "slapt" at komme moslende ud over
stepperne for så at lægge sig i en lang kø efter en reklamevogn - jeg
plejer oxo at _liste_ forbi
MEN
Nu ved jeg ikke hvordan maskinen tager sig ud - men på ovennævnte
beskrivelse så er det syn der møder "basse betjent" en "let påklædt
herre" på en ramponeret kværn ) med en hastighed der marginalt for
høj - det er næsten for fristende hvis man er en samvittighedsfuld
hårdtarbejdende betjent

_OT historie_
Lokalt har vi en glad panserbasse (Tage betjent) han elsker _alt_
på to hjul, og reagerer instingtivt når han ser et tohjulet køretøj
ved at vinke begejstret med det lille røde stopskilt (han har stoppet
mig 5 gange uden at der skete noget ved det) Den sidste gang han
stoppede mig var fordi - som han sagde - jeg kørte mistænkelig
langsomt !! *lol*
Det var sidste dag inden kværnen skulle i vinter hi og jeg nød de
sidste par 100 m hjen ved at trille stille og roligt gennem byen og
nyde de sidste minutter inden depretionen der uværeligt følger en
opstslling for vintren...

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : TheHobbit

Dato : 26-05-03 10:03

Umiddelbart lyder det somom han var en ualmindelig flink fyr der udover at
gøre sit arbejde ikke ønskede at uddele bøder selvom din MC - efter eget
udsagn - var ulovlig at køre på. Ydermere gav han dig "dæk-immunitet" ved at
tilbyde at sløjfe alle dæk-relaterede bøder indtil jeres lille date. Det er
sgu da stort!

Det er jo nærmest en solskins historie der viser at i nogle betjente banker
et hjerte af det pureste... well, banker et hjerte!

/Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
www.StephanNet.dk

- We who are about to die salute you! -