Weeee (RF900 hentet.. S.G))
Fra : SØREN RYTTER

Dato : 24-05-03 17:39

Så fik jeg hentet min RF900 i Tyskland.

Det jeg har oplevet indtil nu skriver jeg lige kort
900´eren er lidt mere stiv og en smule tungere end RF600, men overall ligger
900´eren bedre på vej og i sving osv, måske en smule træg til tider, men det
opvejes af den utrolige stabilitet den har i både sving og på vej. Dvs på
både landevej og motorvej helt klart en forbedring, og langt fra så
anstrengende at køre som 600´eren. Jeg har prøvet min onkels et par gange og
forskellen er ret stor og virkede klodset når man kommer lige fra en RF600,
så jeg havde stemplet 900´eren som en alt for tung mskine til mig. Så jeg
var lidt betænkelig ved at skulle investere i en 900´er. Men da jeg først
kom op på den og havde kørt de første 200km op igennem tyskland var
forskellen udlignet, og jeg følte mig som et med maskinen. Jeg kørte i alt
700km, både motorvej og tæt bykørsel, på den hjem til DK, det samme gjorde
jeg på 600´eren. Allerede efter de første 100km kunne jeg mærke at 900´eren
var langt mere behagelig at køre på. Og vigtig jeg var meget mere tryg (dog
er det negative ved det at man hurtigt kommer til at køre en smulle
hurtigere da man jo netop er tryg ved cyklen )
Små bitte bitte veje med meget skarpe sving vil jeg nok foretrække 600´eren,
men de skal sq osse være små før man bider mærke i det.
Og så er der jo det med motoren... hehe.... 900 kubik og 135HK fordelt på
5. gear er lækkert at køre med.. Man behøver ikke at skifte gear i byen, da
den trækker helt utroligt ligemeget hvad gear du sætter den i. Kører du den
i de lave gear og drejer lidt på håndtaget tager går det meget stærkt
pludselig, det skal man lige vænne sig til.
Balladen i det er at man pludselig køre meget hurtigere end man regnede med,
da den ikke skal op i mange rpm´s før der er meget fart, og dette kombineret
med at den er behagelig betyder at man skal se meget på speedometeret, så
man ikke overskrider fartgrænser osv.
Den skal lige åbnes i kabunaderne så den bliver noget hurtigere på
gasresponsen i de lave rpm´s
Men overall.. STABILITETen er helt fænomenal. Om du kører 160 eller 230 på
autobahn... Du kan side og ryge smøger imens
S.G, Odense
RF900R
(tidligere, RF400R, 2xRF600R)

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 24-05-03 18:01

"SØREN RYTTER" <kalmarrytter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg hentet min RF900 i Tyskland.

Tillykke og velkommen i klubben.
Det er en dejlig all round maskine, jeg købte min fra ny i 1998 og har nu
næsten kørt 47000 totalt problemfrie km, når man ser bort fra sliddele. Den
har end ikke skullet have stillet ventiler endnu.Det synes jeg taler lidt
for en solid motor.
m.v.h Ervin
RF900R

Fra : Hans Erik Elley

Dato : 24-05-03 19:29

Hej Søren og Erwin.

Tja, hvis der var mange der opdagede fordelen ved RF'eren, og specielt
900'eren, ville vejene jo 'svømme over' af dem. Undtagen Kim....

Hjertelig tillykke og go' vind.

MC'lig hilsen
Hans Erik :)
RF900R, 99' 37kkm, omdyset ved 30kkm: mmmmmums!
www.mcpilots.dk

Fra : SmaRTRxxv

Dato : 25-05-03 07:41

"SØREN RYTTER" <kalmarrytter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg hentet min RF900 i Tyskland.

Hvad gav du for den ??

> [...]
det
> opvejes af den utrolige stabilitet den har i både sving og på vej.

Hvad mener du? At den kører bedre sving (hurtigere) eller at den bare er
mere stabil?

Thore

Fra : S.G

Dato : 25-05-03 19:55

> Hvad mener du? At den kører bedre sving (hurtigere) eller at den bare er
> mere stabil?

den ligger mere stabilt i sving sammenlignet med 600´eren. Om den er
hurtigere ved jeg ikke, da jeg ikke har vovet at presse den endnu (skal jo
lige kende den).
overall er den mere stabil og "sikker", langt fra så levende

Fra : Allan Nielsen

Dato : 25-05-03 15:06

"SØREN RYTTER" <kalmarrytter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg hentet min RF900 i Tyskland.
--KLIP--
> S.G, Odense
> RF900R
> (tidligere, RF400R, 2xRF600R)

Tillykke med den!
Kunne jeg forsikre en 900 skiftede jeg også, men jeg må nøjes med
lillesøsteren og det er ikke så ringe endda
mvh
Allan Nielsen
RF600R ´97