Yamaha FZR 600 US
Fra : wheeler

Dato : 24-05-03 12:28

96-model

Nogen som har erfaringer med ovennævnte -> børnesygdomme?

Er sådan en (US) let at få dele til?

Den er indreg. 1. gang for 1 år siden, og har kørt 7500 (en
ejer)....spørgsmålet er vel hvor meget banerace den har kørt siden 96 ;-(

Jeg har ikke taget kontakt til sælger, men han skriver den står som ny og
forlanger 75K

Gode råd modtages

Pft.
--
Wheeler
Køb af nyere hysterisk velholdt CBR 600 (F3->) har interesse

Fra : Kenneth T

Dato : 24-05-03 13:03

> Nogen som har erfaringer med ovennævnte -> børnesygdomme?

Det var min første mc, den kører fint fint, og det er en billig sportscykel.
Modellen stammer fra 1989/90, som så er blevet produceret stortset uden
opdateringer lige siden, for at få en billig sportscykel til primært det
amerikanske marked, min kostede 29kkr før registrerings-afgift.
Typisk er eneste forskel årgangene imellem kun farverne på kåben.

Af negative sider kan bla. nævnes at f.eks. de fleste nyere sportsdæk
desvære ikke ret ofte kan fåes i en størrelse som passer på baghjulet (18"),
men der er stadig rigeligt med dæk-udvalg...

> Er sådan en (US) let at få dele til?

Det tror jeg, der er i hvert tilfælde mange af dem!

> Den er indreg. 1. gang for 1 år siden, og har kørt 7500 (en
> ejer)....spørgsmålet er vel hvor meget banerace den har kørt siden 96 ;-(

Måske meget, måske har den stået på et overskudslager et sted i europa?

> Jeg har ikke taget kontakt til sælger, men han skriver den står som ny og
> forlanger 75K

Det syntes jeg er lidt rigeligt, jeg gav 85kkr for min som ny, i 1999.
Og min kammerat som har lige solgt sin til 53kkr i privat handel her i
foråret, det var en 1999 med 23.000km og ellers i fin stand.

En anden af mine venner købte sidste forår een, privat handel, til 58kkr,
35.000km, fin stand.

> Gode råd modtages

Find een som er billigere!
(jeg kan godt se at der ikke er vildt mange på www.dba.dk lige nu, men hvis
man søger på "fzr 600" er der da 16 at vælge imellem, & 3 under 50kkr.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Per Emborg

Dato : 24-05-03 13:28

John Bille har en ÆGTE 2000 model til 70 k jeg mener den har kørt 15-16ooo
km og kun kørt af pige :))

sorry Trine

Jeg mener også han har en anden US men den ved jeg ikke noget om

www.billemc.dk

Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-03 13:42

> John Bille har en ÆGTE 2000 model til 70 k jeg mener den har kørt 15-16ooo
> km og kun kørt af pige :))

Hehe nu har jeg kun kørt med en pige en gang, og den cykel ville jeg ikke
røre med en ildtang, føj hun mishandlede gearene !! ;o/ det var en baby
gixxer !

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Per Emborg

Dato : 24-05-03 14:17

--
"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Hehe nu har jeg kun kørt med en pige en gang, og den cykel ville jeg ikke
> røre med en ildtang, føj hun mishandlede gearene !! ;o/ det var en baby
> gixxer !

Snip

Jeg tænkte kun på at skrive Herreløs MC men Hun læser med i gruppen :))

Per Emborg

Fra : wheeler

Dato : 24-05-03 16:43

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse

> John Bille har en ÆGTE 2000 model til 70 k jeg mener den har kørt 15-16ooo
> km og kun kørt af pige :))
>
> sorry Trine

[KLIP]

Hej Per,

Drejer det sig om et kommissions-salg?
Har Trine kørt race - og hvor længe?/crash?

Skulle dette tilbud være bedre end det jeg har fundet 75K for en FZR 600
(indreg. 1. gang i 05/02 og med 7500 km på tælleren!) eller hvad mener du,
når du skriver "ÆGTE" 2000-model.....så vidt jeg ved er den ikke produceret
efter 96-97 ???

Fra : Per Emborg

Dato : 24-05-03 17:33

--
Per Emborg

> [...]
> (indreg. 1. gang i 05/02 og med 7500 km på tælleren!) eller hvad mener du,
> når du skriver "ÆGTE" 2000-model.....så vidt jeg ved er den ikke

Jeg kender bare Trine og hun har ikke kørt ræs

Hvilken model og hvornår den sluttede ved jeg intet om men jeg bare at Bille
sagde en ægte 2000 og hvilke forskel der er ved jeg ikke

Om tilbudet er bedre er op til dig men en 96 er 7 år gammel og ud fra det
syntes jeg at 75 k er mange penge
Per Emborg

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 24-05-03 22:17

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (indreg. 1. gang i 05/02 og med 7500 km på tælleren!) eller hvad mener du,
> når du skriver "ÆGTE" 2000-model.....så vidt jeg ved er den ikke

lidt links omkring fzr600us

http://www.fzrarchives.com/
http://www.tourtimemedia.com/fzr/
http://come.to/fzrmofo

ja jeg kunne jo ha foreslået en fzr600 us da du første gang snakkede om at
du skulle have ny maskine men undlod for det er er jo op til en selv hvad
man vil have og kan lide!!!!
knock knock jes know what i mean

sidste årgang mener jeg er 99 men er ikke sikker!!!

You can tell FZR600 owners by the steam coming off the top of their heads.
There's no bike like it for reducing humans to gibbering blobs. It isn't
outright power, ultimate top speed or perfect handling. It's an unsubtle
combination of maniac powerband, crude suspension, skinny tires, insensitive
brakes and shit-loads of B-A-D attitude. We love it, so should you

--
Allan(fzr600us)ja den kørte fra dig på motorvejen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Hekto

Dato : 25-05-03 06:32

In article <FjRza.14820$YZ6.462133@news010.worldonline.dk>, Allan
Jørgensen says...
> [...]
> combination of maniac powerband, crude suspension, skinny tires, insensitive
> brakes and shit-loads of B-A-D attitude. We love it, so should you

*ROFL*

- jeg kender een!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Bikegrrl

Dato : 26-05-03 09:18

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in

> Drejer det sig om et kommissions-salg?
> Har Trine kørt race - og hvor længe?/crash?

Det er ikke kommission, den har kørt 18.000, har overholdt service og er
velholdt, har aldrig været skadet.
Jeg var 3. kvindelige ejer, og kender begge tidligere - og tør godt
garantere at den aldrig har kørt ræs ... men pas på, vi har alle skiftet
til R6'er, så hvis den tendes fortsætter kan den kan godt være et dyrt
bekendskab

/Trine

Fra : wheeler

Dato : 26-05-03 22:47

"Bikegrrl" <dortetrine@hotmail.com> skrev i en > Det er ikke kommission, den
har kørt 18.000, har overholdt service og er velholdt

[KLIP]

Ja så, må man spørge hvad du fik for den =

Det med at det er den "rigtige" FZR...er det fordi det det er 600 R (med 100
hk)og ikke US (med 90 hk)?

Pft.
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 eller CBR 600 (F3->) har interesse

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Bikegrrl

Dato : 27-05-03 11:37

> [...]
>
> Ja så, må man spørge hvad du fik for den =
>
> Det med at det er den "rigtige" FZR...er det fordi det det er 600 R

Det er en US (hvid/blå/rød/orange)... jeg ved ikke hvorfor han har sagt
"rigtige" - jeg mener dog den er rimelig rigtig, altså original

Jeg er ikke helt klar over bytteprisen, andet end hvad jeg skulle give for
den nye ... men jeg vil tippe ca. 65

/Trine

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 09:16

> [...]
>
> Jeg har ikke taget kontakt til sælger, men han skriver den står som ny og

Hej Bernhardt

En FZR er en fin lille 600cc racer. Den kører godt. Man sidder sportsligt på
den, og den holder udmærket.

Af grimme ting kan nævnes af man har meget lille udvalg af dæk til den. De
fleste kører med BT010 på dem. Det er set at nogle af modellerne har et olie
forbrug. Check laderegulatoren før køb. Den er placeret så den næsten ikke
får noget køling på modellen, derfor holder de ikke så godt.

Til prisen er den fed.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 26-05-03 10:30

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

> den, og den holder udmærket.

man sidder rimelig komfortabel og kan variere stillingen frem og tilbage

> [...]
> forbrug. Check laderegulatoren før køb. Den er placeret så den næsten ikke
> får noget køling på modellen, derfor holder de ikke så godt.

Jep kanonfed og forsikringen er også god hvis de tager efter nypris!!!

laderegulatoren har jeg ikke haft nogen problemer med så der stiller jeg mig
tvivlende.

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 10:34

> laderegulatoren har jeg ikke haft nogen problemer med så der stiller jeg
mig
> tvivlende.

Hej Allan

Du har aldrig målt på spændingen over batteriet ved 6000rpm vel? I rest
my case. To ud af tre i klubben har måtte skifte laderegulatoren på
modellen. Det samme har alle dem der kører CBR 600 F2 De holder ikke
evigt sådan nogen.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 26-05-03 14:39

> [...]
> my case. To ud af tre i klubben har måtte skifte laderegulatoren på
> modellen. Det samme har alle dem der kører CBR 600 F2 De holder ikke

selv mojn
nej det må jeg så sige: det har jeg ikke men måske jeg lige skulle gøre det
en af dagene :-/
hvor meget skal den vise og hvad skal den helst ikke vise

nåja 2 ud af 3 så kan du sikkert senere skrive 2 ud af 4
lad mig gætte den ene er janus..... og hvor tit kører han under 6000 rpm

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 18:18

> [...]
> nåja 2 ud af 3 så kan du sikkert senere skrive 2 ud af 4
> lad mig gætte den ene er janus..... og hvor tit kører han under 6000 rpm.

Janus kører faktisk stadig med den originale regulatoromformer. Det er
sikkert noget med at den hastighed han kører med formår at køle omformeren
optimalt