Så kom XJ600'eren i hus ;o)
Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-03 10:53

Yes baby

Efter 600km's kørsel til jylland og tilbage igen, kom vi igår nat kl 3 hjem
til næstved igen.. og traileren (en dobbelakslet kæmpe satan) indeholdte
43rammer pilz og 13 kasser 1½liter coke ) nååårhh ja og så min XJ600 fra
88 en model 51J, den har fået 3 nye brmseskiver (har kørt 33km) 2 nye dæk
(har kørt 33km), og er ellers ok pæn den har nogle skønhedsfejl hvis man går
den rigtigt efter, men jeg skal nok tage nogle billeder, den starter som en
mis og der er ikke en eneste lyd fra motoren der ikke skal være der ! Den
skyder dog lidt på den ene cylinder, men den har stået over 2 år, så jeg
regner med at det kun er et tændrør eller kaburatoren der lige skal renses.
Det eneste den skal ha lavet er den ene forgaffel pakdåse, men jeg tror at
der skal et nyt rør i, synes det ser ud som om den har nogle små bitte røde
hunde, og det kan jo forklare at pakningen er død.
Den mangler desuden sin plov, og blinklys.
Den stod til 7000,- i dba (ja den er uden afgift) men måtte gi 7500,- for at
få den jeg sprang lige 3 andre købere over )) så jyder kan godt bestikkes

Så nu har jeg slægers dokument på at jeg har givet 7½K for den + jeg har
annoncen fra dba med billede hvor den står til 7K, så nu har jeg lidt at
slås med T&S om )
Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så skulle den
være fit for fight

Og så skal DR350'eren bare sælges i en fart så der er $$ til afgiften, så en
eller anden køb lige min DR !! )

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 24-05-03 11:13

hehehe

Så er det ikke nu Bager skal komme med sine XJ historier eller ?

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
>og så min XJ600 fra
> 88 en model 51J, den har fået 3 nye brmseskiver (har kørt 33km) 2 nye dæk

Men tillykke med dyret..

Steffen
som stadig med et stort smil husker nogle af de grusomme historier der blev
nævnt hedengang søndag morgen i det Jyske..

Fra : Bjørn S

Dato : 24-05-03 12:41

"Morten Juel" skrev
> [...]
> slås med T&S om )
> Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så skulle den

Til lykke med den !

Hvad du har givet for den raver T&S en høblomst, det kan du ikke bruge til
noget, "måske" med mindre du har købt den fra forhandler
Find heller nogle billige indregistrerede modeller som referance når du skal
forhandle pris med dem, det er det de bruger som udgangspunkt.

Husk også at ikke gøre mere med modellen end at den lige kan synes, alt det
andet du lægger i den med knofedt og løse plast-dele teller op i vurderingen
!

--
/Bjørn

Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-03 12:49

> Til lykke med den !

Takker

> Hvad du har givet for den raver T&S en høblomst, det kan du ikke bruge til
> noget, "måske" med mindre du har købt den fra forhandler

Nej jeg ved det, men mange bække små !!

> Find heller nogle billige indregistrerede modeller som referance når du
skal
> forhandle pris med dem, det er det de bruger som udgangspunkt.

Det gør jeg skam også oven i købet !

> [...]
det
> andet du lægger i den med knofedt og løse plast-dele teller op i

I know, den pakdåse, bliver nok heller ikke skiftet men lad os nu se !

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 00:23

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:banluh$431$1@sunsite.dk...

> I know, den pakdåse, bliver nok heller ikke skiftet men lad os nu se !

Selvom at den skulle komme igenem syn med en utæt pakdåse, regner
vurderingen ikke slige sliddele som "belastende" for den endelige afgift :-|

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-03 10:17

> Selvom at den skulle komme igenem syn med en utæt pakdåse, regner
> vurderingen ikke slige sliddele som "belastende" for den endelige afgift
:-|

Nej men rust på det ene gaffelrør må da regne for noget !

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 12:30

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:baq1e2$j6l$1@sunsite.dk...
> :-|
>
> Nej men rust på det ene gaffelrør må da regne for noget !

Rust på teleskopet får du formodentligt ikke synet den med - Og hvis du gør,
risikerer du af samme grund at T&S' skønsmand bebrejder dig for at have
eftermonteret det dårligt udseende teleskop efter bilinspektionens
godkendelse

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-03 16:18

> [...]
> risikerer du af samme grund at T&S' skønsmand bebrejder dig for at have
> eftermonteret det dårligt udseende teleskop efter bilinspektionens

Hehe ja du har sikkert ret )

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-05-03 11:07

I tråden: banf50$ih9$1@sunsite.dk,
Skrev Morten Juel :
> Yes baby

[zax]

> Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så
> skulle den være fit for fight

Tillykke - så den godt i dba - overvejede at køben den og hugge den op
til reservedele til min egen
Men det er jo fint at den får lov at leve lidt endnu....

mht. kåbeploven - SB-fiberdesign har noget der ligner, men en
"original" har i hvertfald for mig været umulig at opdrive (min
var revnet og hullet, valgte i sin tid at reparere den se evt
http://www.albertsmc.dk/ - service - plastic)

Held og lykke med T&S, syn osv.
--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-05-03 01:26

Morten Juel wrote:

> [...]
> 3 hjem til næstved igen.. og traileren (en dobbelakslet kæmpe satan)
> indeholdte 43rammer pilz og 13 kasser 1½liter coke ) nååårhh ja og

Jamen teløk mæ'n!

[snip]

> Den mangler desuden sin plov, og blinklys.

Ja blinklys koster jo ikke mange kroner at købe. Personligt synes jeg at
ploven er grim...

> Så nu har jeg slægers dokument på at jeg har givet 7½K for den + jeg
> har annoncen fra dba med billede hvor den står til 7K, så nu har jeg
> lidt at slås med T&S om )

God "fornøjelse"

> Og så skal DR350'eren bare sælges i en fart så der er $$ til
> afgiften, så en eller anden køb lige min DR !! )

Ja og min Divvy Held og lykke med salget. Det er hårdt derude

--
Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 09:29

Hej Morten

Tillykke med dyret. Jeg håber du får mere held med min, end jeg fik med min.

Her er mine tips:

Adskil straks bagsvinger og links og rens og smør lejer og bøsninger. De
sætter sig hurtigt på en XJ 600
Brug 20W40 eller 20W50 olie. Det er hvad den er opgivet til at køre på når
temperaturen er over 10 grader.
Kontroller laderegulatoren. Er den ødelagt, så køb en fra Schnabel. Jeg
ødelage 2 originale og en fra Max før jeg købte en fra Schnabel.

Har du nogen spørgsmål, så spørg. Jeg har prøvet det meste på sådan en. Der
er 4dl olie fra fuld til olielampen lyser.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 26-05-03 12:11

I tråden: 0fkAa.23$R44.16@news.get2net.dk,
Skrev Jens Jacob Bager Jensen :
> [...]
>
> Har du nogen spørgsmål, så spørg. Jeg har prøvet det meste på
> sådan en. Der er 4dl olie fra fuld til olielampen lyser.

Glæder det alle os der har 51 J ?
Så må du da gerne smutte forbi og vise hvordan med bagsvingeren (så
kan jeg lige få kåben gjort færdig imens) *lol*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 12:43

> Glæder det alle os der har 51 J ?
> Så må du da gerne smutte forbi og vise hvordan med bagsvingeren (så
> kan jeg lige få kåben gjort færdig imens) *lol*

Det kan du selv gøre. Det er ret nemt. Gør således:

1: Løsen alle bolte før du begynder at blokke cykelen op, hvis du ikke har
central støtteben. Den står meget mere stabilt på hjulene, så chancen for
den vælter når du løsner nogle fastsiddende bolte er mindst nu.
2: Blok cyklen op så baghjulet slipper jorden, eller sæt cyklen på central
støttebenet.
3: Pil baghjul, skærme, bagbremsekaliber, bagsvinger og affjedringslinks af.
4: Rens delene i petroleum og tør alting godt af.
5: Undersøg alle lejer, bøsninger, støvsegl og pakninger for slitage og
defekter. Skift dele ud hvis det er nødvendigt.
6: Plet mal indersiden af bagsvingeren med sølvgrå hammerite maling på de
steder hvor der er stenslag.
7: Fedt alle aksler, lejer og bøsninger i fedt. Ikke kobberfedt men
kuglelejefedt eller optimalt set den sorte molydænfedt.
8: Saml alting igen og hvis du har en momentnøgle, så spænd alt til det
moment der er nævnt i din manual.
9: Juster kæden kør og vær glad.
10: efter 500km juster kæden igen og check at ingen af boltene har løsnet
sig.

Kobberfedt er til gevind der ikke må gro fast. Kobberet kan have en slibende
effekt i lejer og bøsninger.
Kuglelejefedt (litiumfedt) er til alle (hurtigt) bevægelige lejer og
bøsninger.
Molybdænfedt er sort og har en højere bæreevne end litium er til langsomt
roterende lejer under stort tryk.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 26-05-03 15:03

I tråden: 95nAa.139$zF6.115@news.get2net.dk,

> [...]
> og bøsninger.
> Molybdænfedt er sort og har en højere bæreevne end litium er til
> langsomt roterende lejer under stort tryk.

Mange tak - har Heynes bogen såå, men tak alligevel

Jeg havde naturligvis foretrukket at du var kommet og vist det i
praksis, *lol*
så havde jeg ikke fået sorte fingre af det

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der pt ikke har problemer med XJ'eren, men med 309'er medkassen, der
har kastet en tandrems-stramerrulle, og nu venter jeg tolmodigt på en
verksedsmanual der kan fortælle hvordan akslerne synkroniseres korrekt
inden ny tandrem monteres :-?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-03 23:29

> Kuglelejefedt (litiumfedt) er til alle (hurtigt) bevægelige lejer og
> bøsninger.

Er den typisk gylden som rav ?

/A - Der lige har skiftet "elastik" og den ny varioen kom færdig smurt
med netop en "gylden" fedt.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-05-03 10:20

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Kontroller laderegulatoren. Er den ødelagt, så køb en fra
Schnabel.

....er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det går
galt?

....min virker endnu...
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Hekto

Dato : 27-05-03 10:30

In article <bavai2$jfc$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...
> ...er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det går
> galt?
>
> ...min virker endnu...

Den originale regulator, på mange MC'er, fungerer på følgende måde:

Generatoren lader batteriet op til ca. 14,5 volt.
Når 14,5 volt nås, kortsluttes generatoren til stel (!) og den
overskydende effekt afsættes enten i selve statoren, eller i
regulatoren.
Når akkumulatoren dropper under en forudbestemt spænding f.eks. 13,8
volt, fjerner regulatoren 'kortslutningen'.
Sådan kører den op og ned hele tiden afhængig af forbruget. På nogle
modeller kobles den ene vikling på statoren fra via lyskontakten, så
man 'sparer' en del efekt afsat i statoren.

Som man kan regne ud, bliver statoren varm, og på f.eks. Suzuki sidder
den i motorolien, som virker som kølemiddel.

Schnabel's regulator kortslutter ikke; men kobler statoren ind og ud,
ved at afbryde forbindelsen til ensretteren. Dermed afsættes der ikke
nogen unødig varme, som forårsager havarier.

Schnabel's regulator koster mindre end end stad. regulator+stator!

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-05-03 02:02

Hekto wrote:
> In article <bavai2$jfc$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...

> Den originale regulator, på mange MC'er, fungerer på følgende
måde:

....snip

....nå okay

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-05-03 11:24

Hans Paulin wrote:

måde:

....hvis man bestiller en regulator ved Schnabel, er den så lige
til at "plugge in" - eller skal man ha den store
ledvogtereksamen, hvor man selv skal til at lodde et stik på?