forsikring af mindre mc
Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-05-03 01:33

Hej.

Er der nogen, der ved hvor jeg kan få en billig kaskoforsikring til en
mindre cykel? Jeg fik en pris på 13.000(!) af topdanmark og andre steder
ville de slet ikke forsikre mig (også selvom det kun er mod tyveri). Jeg
tænker på noget i retning af en Honda nsr125 eller en Suzuki gs250/gsx250.

23 år og uden anciennitet, hvis nogen vil vide

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-03 10:10

> Er der nogen, der ved hvor jeg kan få en billig kaskoforsikring til en
> mindre cykel?

Ja da... I fremtiden... om ca. 2 år..

> [...]
> tænker på noget i retning af en Honda nsr125 eller en Suzuki gs250/gsx250.
>
> 23 år og uden anciennitet, hvis nogen vil vide

Forhør dig hos GF Forsiking og Fair... Faktisk gav Fair mig det bedste
tilbud på 1450,- kr helårlig ansvar på CB'ern...
(jeg har 7 års angsinitet (hø hø));

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350, Honda 1100

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-05-03 17:36

> Forhør dig hos GF Forsiking og Fair... Faktisk gav Fair mig det bedste
> tilbud på 1450,- kr helårlig ansvar på CB'ern...
> (jeg har 7 års angsinitet (hø hø));

Jeg kan få ansvarsforsikring hos GF til 1200kr om året hvis jeg vælger en
125'er. Det overvejer jeg at gøre for med en cykel til ca. 20.000kr. er der
jo ikke meget at hente med en kaskoforsikring alligevel, hvis man regner
selvrisiko og den højere præmie med.

En kammerat fik forsikret en tzr125 hos topDK, da han var 18 år for 4400kr.
(kasko). Kan derfor ikke forstå, at jeg skal give 13.000kr for kasko på en
nsr125 når jeg er 23. De vil åbenbart ikke forsikre yngre motorcyklister i
dag. Jeg fik endda beløbet dobbelttjekket af forsikringsagenten, da jeg ikke
kunne forstå det var så højt.

Jacob Larsen

Fra : Lasse

Dato : 24-05-03 10:18

Det er fordi de motorcykler som du tænker på at købe, har noget med sport
at gøre, eller det er dem i statikkerne som har flest skader derved bliver
forsikringen meget høj.

Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-05-03 00:10

det lyder vildt.... jeg har forsilkret min Gs500E for 7000 om året + kasko
hos Top danmark og jeg har 1 års kørsels erfaring..... jeg tror de er til at
handle med, hvis man tager ind og snakker med mdem........

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 01:26

Jacob Larsen <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en
> [...]
> tænker på noget i retning af en Honda nsr125 eller en Suzuki gs250/gsx250.

Til modeller af den størrelse/alder/pris vil kasko sjældent kunne svare sig
for selv den mest "ancienniterede", og da slet ikke for dig :-/
Alene den mindst mulige selvrisiko vil være af en størrelse så man kan tale
om en anseelig del af værdien for de nævnte 10-15.000 kr's (?) -modeller :-/

Er det tyveri-risikoen du frygter og gerne vil forsikres imod?
Ihvertfald de nævnte Zuki'er er ikke de mest tyvetækkelige, hvorfor en solid
og synlig(!) aflåsning vil kunne afskrække de få knægte der kunne finde på
at skulle joy-ride på den ordinære og derfor overskuelige motorcykel!

I modsætning til moderne sportsmaskiner, er det overraskende hvor meget en
"basic" motorcykel uden kåbe og diverse kølere kan klare af styrt!
Da de nævnte modeller er ikke ligefrem nye, er det sandsynligt at standen
gør at det ikke er en ulykke om der skulle komme en ridse eller anden skade
i lakken p.g.a. du tilter i et sving.

--
Armand.