Prøv det her !! (ridser i lakken)
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-05-03 12:35

Hvad gør man ved alle de små-ridser der uundgåeligt kommer i lakken på sit
kæreste eje ??? Du prøver først med alverdens lakforsegler og voks og ditten
og datten, men du er ikke helt tilfreds ??? Du kan stadig se ridserne ???
ok, here we go...

1. Find en velassorteret farvehandel og køb noget korn 2000 vådslibepapir.
2. Put et par dråber opvaskemiddel i noget noget vand, og sørg hele tiden
for at området med ridserne er vådt.
3. Slib med meget let hånd på langs og på tværs (ingen cirkelbevægelser!)
4. Aftør området en gang imellem og check om ridserne er væk (lakken vil
være ret mat nu, men det er ok!)
5. Når lakken har samme nuance over det hele og ridserne er væk tørres
lakken.
6. Jeg bruger derefter kemisk lakrens fra Alaska (GT2000), på en blød
bomuldsklud. Det tager tid, men efterhånden kommer den flotteste glans du
længe har set !!!
7. Og så efterbehandles der med din yndlings lakforsegler/voks...

PRØV DET
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-03 12:52

Nu er jeg ikke ekspert i dette. Men går det ikke kun på MC'er med klarlak??

--
Mvh.
Henrik (MC med klarlak)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-05-03 12:59

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Nu er jeg ikke ekspert i dette. Men går det ikke kun på MC'er med
> [...]

Nixen, min har metallic-lak, men har endnu ikke fået klarlak...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-03 13:26

Er du helt sikker på at den ikke har klarlak, når det er en metallic. Så
vidt jeg ved har de fleste et lag klarlak. Men på visse MC-modeller er det
"sparet" væk.

Min har fået klarlak, men det er den født med. Men måske jeg skal revidere
min opfattelse ??

Vi ses weekenden

--
Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-03 13:38

Du kan evt. se om der er klarlak over dine klistermærker (de originale).

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-05-03 14:22

> Du kan evt. se om der er klarlak over dine klistermærker (de originale).

> [...]
jo, der er da noget over dem på tanken *g* . Det jeg mente var, at den ikke
havde fået YDERLIGERE klarlak.... Men metoden virker også på mc /bil uden
metallic/klarlak...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-03 14:56

Ok, jeg troede bare at det krævede klarlak for at man kunne polere. Så blev
jeg også lidt klogere i dag

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-05-03 14:03

Peter Jakobsen wrote:

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> klarlak??

> Nixen, min har metallic-lak, men har endnu ikke fået klarlak...

Jow, den har. Alle Metalfarver er belagt med klarlak. Det er mange år siden
man gik bort fra andet. Det er nemt af afsløre/afgøre. Er slibestøvet
hvidt?. Eller den farve modellen har?.

Ib Jakobsen

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-05-03 16:09

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> klarlak??

> Nixen, min har metallic-lak, men har endnu ikke fået klarlak...

En metallic lak har altid klarlak.

Derfor er en metallic og dyrere end en almindelig lak. Men derfor kan
klistermærker etc. godt side uden på klarlakken.

mvh Tommy Fer

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-05-03 13:07

> Nu er jeg ikke ekspert i dette. Men går det ikke kun på MC'er med
> [...]
Hmm - har fulgt med i Discorey's serier med ham den gale dyrlæge, der bygger
biler, helikopter og fly. Første serie fandt han et gårdvrag af en Jag
E-type.
Under restaureringen kom karossen jo selvfølgelig til maleren. Bagefter
viste han at sådan en ny lak havde svage spor af appelsinhud. Hvad gør man
så ?
Man vandsliber HELE den nye lak og polerer den op bagefter ! Og jeg skal
love for at det, han sleb af, havde samme røde farve som lakken.....
Sad og var helt glad for at det ikke var mig, der betalte. Men resultatet
blev fantastisk.
Og selvfølgelig gjorde han det efter råd fra en prof.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 23-05-03 19:47

Hvis du ikke har klar lak oven på de originale staferinger, vil jeg helt
klart advare mod denne metode!!!
Mange moderne motorcyklers lakering med metallik lak består af: 1.
grundlak, 2. ren metallik lak 3. indfarvet klarlak. og på tanken desuden en
ekstra klarlak. Denne indfarvede klarlak er så tynd at man får metallic
effekten p.g.a. gennemsigtigheden.
På en sådan lak er der absolut ingen mulighed for at bruge metoden, da man
er igennem farven i no time. Tro mig jeg har prøvet.
På klar lak - fin fin. På alm. lak (fave) også fin.
Venligst Ervin