Slinger i valsen....
Fra : Michael F. Larsen

Dato : 22-05-03 18:20

Hej alle,

Jeg har en Kawasaki ZZR600 der føles noget tung i det, samt temmelig
ustabil, når jeg svinger. Styret kan finde på at begynde at slingre/ryste.
Det er mest udpræget ved lavere fart, dvs. i byer o.l.

Jeg er selvfølgelig vant til min GS500, så jeg forventer ikke at Kawa'en er
lige så let kørt, men eftersom jeg ikke har prøvet andre, så ved jeg det jo
ikke.

Kan det evt. være noget så trivielt som dækkene? Det er Pirelli, MTR23
Dragon GTS foran, MTR04 Dragon GT bagpå.

Kom gerne med forslag til hvad der skal kigges efter, og om det er specialt
svært/dyrt at gå igang med.

På forhånd tak,

/Fastrup

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-03 20:38

"Michael F. Larsen" <fastrup_NoSpam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> lige så let kørt, men eftersom jeg ikke har prøvet andre, så ved jeg det

Din ZZR bør ikke gøre sådan med mindre, du er så langt nede i omdrejningerne
at den begynder at "hoste"... På din GS 500 er du sikkert vant til at tage
koblingen når du svinger men grundet ZZR'ens større motorkraft, kan det være
du glemmer det, eller ikke er opmærksom på det.
En ZZR er "tung" på en anden måde end en GS500, så det er nødvendigvis ikke
her problemet ligger. Min GS500 og min FZRR skal også køres forskelligt.

> Kan det evt. være noget så trivielt som dækkene? Det er Pirelli, MTR23
> Dragon GTS foran, MTR04 Dragon GT bagpå.

Det kan også godt være det er dine dæk der skal skiftes. Prøv at køre en
hånd ned over dit forhjul og mærk (eller se) efter om det er "bulet". Hvis
det er det, er det slidt op, og du skal skifte. Det sker ofte at fordækket
bliver slidt skævt før det når sin minimumsgrænse.

> Kom gerne med forslag til hvad der skal kigges efter, og om det er
specialt
> svært/dyrt at gå igang med.

Prøv evt at checke dit kronrørsleje - måske er det det.

mvmch
christian

Fra : Armand

Dato : 23-05-03 00:54

Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en

> Det kan også godt være det er dine dæk der skal skiftes. Prøv at køre en
> hånd ned over dit forhjul og mærk (eller se) efter om det er "bulet".

- - - - eller "spidst" á: tilbagestående midter-rille og afslidt umiddelbar
på begge sider! = forårsaget af for lavt dæktryk (øg trykket fremefter og
spar dækudgifter) => uopretteligt og sikkert også nedslidt nær grænsen på
siden :-/

--
Armand.

Fra : Michael F. Larsen

Dato : 17-06-03 17:34

Hej,

Tak for svarene... Det var HELT sikkert dækkene der skulle skiftes!!!

Jeg har lige fået et sæt Metzeler Z4 på, og det har helt kureret den
ustabilitet jeg har oplevet, så det er bare herligt at køre nu.

/Fastrup (med fornyet køreglæde)

Fra : Armand

Dato : 17-06-03 21:41

> Hej,
>
> Tak for svarene... Det var HELT sikkert dækkene der skulle skiftes!!!

Vár det så fordi det var slidt spidst??

Ifald, så tag ved lære af oplevelsen og kør fremover med højere dæktryk end
hidtil!!

--
Armand.