Endelig pris på afgift!
Fra : Torben Hansen

Dato : 22-05-03 11:47

Hej til alle i DK fritid mc!

Så er sagen afsluttet ang. afgiften på min Ducati 916 Bip. årg. 1997. km.
27000.
Det endelige beløb for afgift blev kr. 109.911.-

Told og skat startede med at forlange 136000, så 130000, og til sidst,
deponerede jeg kr. 119911, lidt mere brok og dok. fra mig og så landede
beløbet på 109.911 - Indregnet i de kr. 109911 var der 2000 kr. for stand.

Denne sag har så også taget godt og vel 2 måned, fra første "spade stik" Men
hvis man er bare betaler og ikke gør yderligere, så kommer man altså til at
betale for meget. Der er immervæk langt fra 136000 som var
skrivebordsvuderingen til det endelige beløb på 109911.
Ialt 26089, det er sku da mange penge ikk

Skal vi så komme ud at ræseeeeee venner, DET tror jeg nok vi skal

God Torsdag og god weekend

Hilsen Torben, Vejle

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=253

Fra : Lars Eckberg

Dato : 22-05-03 11:54

Tillykke!

Det er garanteret din ridsede fodviler på venstre side der trak ned i sidste ende ;))

Mvh
Lars Eckberg

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-05-03 12:07

Torben Hansen wrote:

[snip]

> Skal vi så komme ud at ræseeeeee venner, DET tror jeg nok vi skal

Tillykke med dyret. Hvis man kigger lidt nøgternt på det så ender de
26.089,- (hårdt beskattede danske kroner) med at give en ret god timeløn til
trods for den indsats du har gjort. Med andre ord - det kan åbenbart _godt_
betale sig at lægge lidt arbejde i at finde "beviser" frem.

Håber vi ses til f.eks. Karoline (eller Malerklemmen) eller andre steder i
landet med vores T-shirts på

--
Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Torben Hansen

Dato : 22-05-03 12:28

Er det ikke søndag det er store træfdag i Middalfart??? hvornår er det fra
og til???

Hilsen Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-05-03 12:36

Torben Hansen wrote:
> Er det ikke søndag det er store træfdag i Middalfart??? hvornår er
> det fra og til???

Jo det er det nemmerlig

Jeg ved ikke præcis hvor det er og hvad tid - men det er der sikkert en
masse andre der ved.

Jeg overvejer selv om jeg skal køre derover af. Der er jo billige
dagsbilletter til storebælt

Fra : Bjørn S

Dato : 22-05-03 13:38

Torben Hansen wrote:

> [...]
> skrivebordsvuderingen til det endelige beløb på 109911.
> Ialt 26089, det er sku da mange penge ikk

Stort til lykke med det, lyder til det har været alt arbejde værdt !

Hvis jeg i sin tid heller ikke var så kørekåd med nyt kort og nyindkøbt
importcykel, kunne jeg nok også ha sparet nogle afgiftskroner og rettet på
tallen hos T&S - men bagklog kan man jo altid være, bliver det en
næste gang vet jeg jo lidt mere i dag

--
/Bjørn - www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=63

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-05-03 22:04

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev

> [...]
> skrivebordsvuderingen til det endelige beløb på 109911.
> Ialt 26089, det er sku da mange penge ikk

Tillykke Torben ;>)
Så gik det selvom du havde fået plader på, fint............................

Det er åbenbart standard at få nedsat afgiften med ca. 25.000 kr.- , hvis
man skal havde en Duc til en handelspris på over 140.000-150.000 på
Dk-plader, mit oprindelige Start-punkt var små 125.000 kr.- og jeg sluttede
på 99.600 kr.-.
Mærkeligt ikke ...................

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Armand

Dato : 23-05-03 00:40

D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
> man skal havde en Duc til en handelspris på over 140.000-150.000 på
> Dk-plader, mit oprindelige Start-punkt var små 125.000 kr.- og jeg

Indkalkuleret afskræknings-effekt? :-/

--
Armand.

Fra : Søren Nistrup

Dato : 24-05-03 11:44

Det er da ikke told og skat der udregner den endelige afgift!!
Det er 3 uafhængige vurderings folk!!
Til hvem og hvordan har i brokket jer??
Har lige været til vurdering med min zzr1100..
Så jeg venter spændt på den endelige afgift...
M.v.h
Søren N
Kawasaki zzr1100 mangler kun forsikring + nr plade...

Fra : Torben Hansen

Dato : 24-05-03 15:25

Hej Søren,,,,

Een af de 3 vuderingsmænd er fra T og S.... og ham skal du tage fat i

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Brian W.

Dato : 22-05-03 15:41

Torben Hansen wrote:
> [...]
> Ialt 26089, det er sku da mange penge ikk
>
> Skal vi så komme ud at ræseeeeee venner, DET tror jeg nok vi skal

Telløk.... Jeg går oxo og venter på afgiftvudering på en vt500 custom...
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jan Vagle

Dato : 24-05-03 22:24

Torben Hansen wrote:
> Hej til alle i DK fritid mc!
>
> Så er sagen afsluttet ang. afgiften på min Ducati 916 Bip. årg. 1997. km.
> 27000.
> Det endelige beløb for afgift blev kr. 109.911.-

Fy FAEN !

109.911 i bøde for den horrible handling at anskaffe sig en gammel Ducati...

Jaja..

Betegnes mc som hærværk mod samfundet i Dk ?

--
Jan Vagle