Pendler cykel!?
Fra : Benz...

Dato : 22-05-03 09:47

Hej NG.

Jeg står lige i den situation at jeg overvejer at købe en nr2 cykel. (ja man
er vel mc´ist ;)
Den skal bruges til at pendle mellem vordinborg (stensved) og til københavn.
så megt som muligt. dvs ca 5dage om ugen.
Men hvilke bud har i?

Den skal ligge på ca 10.000- 20.000kr
Have behaglig side-stilling (evt kåbe-glas?)
Udsenet er ligemeget (basic osv)
Skal være 4t
Må gerne være "gammel" 80erne gerne før.
Ingen MZér... ( Ja man er vel en fordoms fuld dansker ;)
Evt en Honda 350ccm eller ligende. Gerne lidt kubic.
Må også gerne være let at veligeholde.

Nogle idér?

Tak for opmærksomheden!

mvh Benz R6 (syntes det er synd at bruge den til det ;)

Fra : John Jensen

Dato : 22-05-03 10:09

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle idér?
>
> Tak for opmærksomheden!
>
> mvh Benz R6 (syntes det er synd at bruge den til det ;)

Det lyder som om du skal have fat i en af de der Geely kæmpescootere, der
får du en helt ny
cykel til det beløb du snakker om, - og den er sku nok også mere driftsikker
en det "gamle skrammel"
du ellers vil kunne købe for tilsvarende beløb, men HASTIGHEDEN.....det er
med om du kan leve med
den.?

/ John

Fra : Benz...

Dato : 22-05-03 10:09

> [...]
> en det "gamle skrammel"
> du ellers vil kunne købe for tilsvarende beløb, men HASTIGHEDEN.....det er

Ved jeg ikke kommer an på hvad den køre. Den skulle jo gerne ligge på en to
hast på ca 140km. Men... Jeg er ikke interesseret i en scooter. Skal være
noget som man skal svinge benet over. Det andet er ikke lige mig..
Selvom at den egner sig godt til lange ture.

mvh benz.. R6 og ??

Fra : Moller

Dato : 22-05-03 11:58

> [...]
> noget som man skal svinge benet over. Det andet er ikke lige mig..
> Selvom at den egner sig godt til lange ture.

okay, 140km/t ... drifts sikker... det udelukker en del, og derved skal
du op i prislejde 20-30.000Kr. for at få noget der.

men så er der GS500'eren som flere nævner, der findes gamle start 90'er
slongshot modeller til 20-25kilo...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 Cdi ... en af de få til under 10kilo, som kan opfylde dine
krav :) bare ikke som 4 takter...
Suzuki GSF 1200 S ... Bogø - taastrup... ca. 3 kvarter :)

Fra : Benz...

Dato : 22-05-03 12:10

> [...]
> krav :) bare ikke som 4 takter...
> Suzuki GSF 1200 S ... Bogø - taastrup... ca. 3 kvarter :)

Hva med sådan en GS650G fra 80erne de er da rimelig billige... Men hvor
meget vil du/i gætte på at den holder på et service? Tænker på hvor ofte
skal jeg skilde skidet ad?

mvh Benz.. R6

Fra : Moller

Dato : 22-05-03 18:14

> Hva med sådan en GS650G fra 80erne de er da rimelig billige... Men hvor
> meget vil du/i gætte på at den holder på et service? Tænker på hvor ofte
> skal jeg skilde skidet ad?

hmmm, hvis du selv kan skrue, er det vel et okay køb... jeg personlig
vil aldrig mere røre noget som er ældre end fra årgang 90, men det er nok
fordi jeg heller vil køre end skrue :)

VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-05-03 15:40

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

Suzuki GSF 1200 S ... Bogø - taastrup... ca. 3 kvarter :)

løgner ! , hvis du har gjort det så hurtigt, så har du også
skulle tanke !, og så er der røget 10 minutter på den konto

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-03 16:19

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >>

> løgner ! , hvis du har gjort det så hurtigt, så har du også
> skulle tanke !, og så er der røget 10 minutter på den konto

Det er da kun ~100 km, hvilket vil give en gennemsnitshastighed på 130....
Det tror jeg godt kan lade sig gøre, men det kræver nok at speedometeret
ligger på 150+ det meste af vejen, for at kunne kompensere for bykørsel
etc....

mvmch
christian
FZRR - kører 350+ km på en tank...

Fra : Moller

Dato : 22-05-03 18:12

nå nå :) ca. 100km á 12km/L = ca..8-9L benzin... der er jo 19L i tanken
??? eller hvordan, plejer at smide 15-16L i af gangen :)

> [...]
> Det tror jeg godt kan lade sig gøre, men det kræver nok at speedometeret
> ligger på 150+ det meste af vejen, for at kunne kompensere for bykørsel

I glemmer der er motorvej directe fra broen, til Taastrup afkørslen ved
Ikea :) så der er hverken landeveje, byer eller andet :) man skal bare
sove en time længere end alle de andre så man kommer efter morgen køen :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... tankes 1 gang hver 14 dag :)
Suzuki GSF 1200 S ... Glug glug glug :)

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 22-05-03 19:41

Hejsa
"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote in message
> mvmch
> christian
> FZRR - kører 350+ km på en tank...

Damn, hvor stor er din tank ?? min SV'er ligger på omkring 250-275 km pr
tank (tanker ca 17 liter hvergang)..

-steffen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-03 20:30

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote in message
>
> Damn, hvor stor er din tank ?? min SV'er ligger på omkring 250-275 km pr

Hej Steffen

Jeg har plads til 19 liter i tanken, og med 19.5+ km/l rækker det til et
pænt stykke. Sidste jeg tankede, stod den på 347.7km, og der fyldte jeg ca
17 liter i... - det svarer til ~20,5km/l.
Men ok, den står nu også på morfarkørsel det meste af tiden i øjeblikket, da
der er en del trafik morgen og aften, og når det endelig glider nogenlunde,
smider jeg den i 6 gear. Der trækker den fra 30-40km/t, så jeg skifter kun
ned, hvis jeg skal overhale nogen hurtigt, eller holde for rødt lys...

mvmch
christian
FZRR med 100 hypper og total iorden benzinøkonomi
GS 500 - også med total i orden benzinøkonomi - 21+km/l - jow jow

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-05-03 10:34

> Det lyder som om du skal have fat i en af de der Geely kæmpescootere,
der

NOT - 85km/t er ikke nok til den tur .... En leonardo 150 (som min) der
trods alt løber de 100km/t er absolut minimum på motorvejen....

Jeg mangler også en pendlercykel .... men har ikke fået finanseringen
forhandlet på plads endnu (med fruen derhjemme).

Men jeg kigger

Mest sådan noget som gs500, cb500, xj600 med fuldkåbe men har heller
ikke opgivet "drømmen" om en pegaso - Selvom jeg tror den bliver for
træls/dyr i service

/A

Fra : Benz...

Dato : 22-05-03 10:46

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bai5mo$cr$1@sunsite.dk...
> der
>
> NOT - 85km/t er ikke nok til den tur .... En leonardo 150 (som min) der
> trods alt løber de 100km/t er absolut minimum på motorvejen....

85km/t!!?? Nej tak! Jeg har ikke tænkt mig at bruge 2-3 timer på en på en
motorvej bare for at komme på arbejde.
Og 100kmh er også for langsomt. mit minimun er ca 140kmh. Man skal jo heller
ikke ligge med hanen i bund på sådan en tur. er tros alt 95km.

> Jeg mangler også en pendlercykel .... men har ikke fået finanseringen
> forhandlet på plads endnu (med fruen derhjemme).

surt.. (held og lykke ;)

> Men jeg kigger

Er altid sjovt.. Bare det kommer vidre..

> Mest sådan noget som gs500, cb500, xj600 med fuldkåbe men har heller
> ikke opgivet "drømmen" om en pegaso - Selvom jeg tror den bliver for
> træls/dyr i service

Pjat med dig... Frem med arbejdstøjet... :)

mvh Benz... R6...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-05-03 11:17

> Og 100kmh er også for langsomt. mit minimun er ca 140kmh. Man skal jo
> heller ikke ligge med hanen i bund på sådan en tur. er tros alt 95km.

Yep - jeg kører på tværs af landet hver uge på apriliaen. Det bliver til
små 2000km om måneden (stort set med hanen i bund hele vejen)

> Er altid sjovt.. Bare det kommer vidre..

Det skal det - i modsætning til så mange andre er jeg stadig på 2 hjul
trods kone, hus og barn...

> Pjat med dig... Frem med arbejdstøjet... :)

Med aprilia's reservdelespriser og ofte også lange ventetid er jeg ikke
sikker på jeg skal have aprilia igen ... Men ellers er sådan en pegaso
nu en dejlig maskine

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 55Mm

Fra : Armand

Dato : 24-05-03 10:44

> [...]
heller
> ikke ligge med hanen i bund på sådan en tur. er tros alt 95km.

Faktisk tror jeg at du, uanset hvilken model du kan få for 20.000,-, hurtigt
vil blive træt af den i forhold til 6'eren :-/
Man bliver hurtigt forvænnet med kraftoverskud og 100 km's kørsel vil føles
ulige træls på alt der har mindre end 2/3 af 6'erens ydelse: En af mine
nærmeste kammerater har lige erhvervet sig en R1 og vidste godt fra en
tidligere lang test-tur at selv hans VFR750 kan føles som en 250'er chopper
at komme overpå fra R1'eren.
Alligevel har han beholdt VFR'ern som touring-model og trak den frem som
sådan da han og fruen skulle på bededags-tur; men selv ved kun ca. 75 km's
tur
følte han det markant træls med kun 100 hk under sig (at han så bliver træt
i håndleddene efter blot 50 km på R1'eren viser blot hvilket paradoks han er
endt i)

Brug dog 6'eren, det er sågu' da blot et transportmiddel, og hvis du regner
lidt på hvad den koster i afbedrag og forsikring (?-?) at have stående
hjemme mens du pendler på noget billigt skrammel (som dog har kostet dig
~20.000,- oveni!), så opdager du nok den manglende logik :-/
En anden udregning:
Hvor meget nedslidning qua mer-kørsel regner du med at der skal til førend
at R6'eren falder samme 20.000,- i videresalgs-pris?

--
Armand.

Fra : Myrhøj

Dato : 22-05-03 14:55

Benz... wrote:

> [...]
> Have behaglig side-stilling (evt kåbe-glas?)
>
> Må gerne være "gammel" 80erne gerne før.
> Evt en Honda 350ccm eller ligende. Gerne lidt kubic.

mmm jeg havde engang en gsx400 fra 81.......den kørte fint uden
dikkedarer, og var meget nem at ha' med at gøre. Det er da absolut muligt
at finde sådan en i den prisklasse

Myrhøj

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-05-03 15:44

> [...]
københavn.
> så megt som muligt. dvs ca 5dage om ugen.
>
> mvh Benz R6 (syntes det er synd at bruge den til det ;)

Ahh hvad !!, hvorfor har du såån en dejlig cykel, hvis du ikke vil
køre på den !, til de priser, gælder det sq da bare om at bruge
"lortet" så meget som muligt, så bliver minut prisen også billigere

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-03 16:39

Hej Benz

Jeg har lige checket www.dba.dk, og der er da både en '91 XJ 900 og en '87
FJ 1200 til under 20K....
Ved ikke om det er uden afgift... det står ikke anført....
Der er også et par GS750'ere til under 20K

mvmch
christian

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 23-05-03 06:34

Hello Benz!

Der findes da ikke bedre brugskøretøj end R/6 . . .

Palle