Fartpilot.
Fra : Robert

Dato : 22-05-03 09:38

Da jeg kører på en kværn som har en del rystelser (HD), så er kunne det være
rart at kunne "hvile" højre hånd.
Så ville jeg høre om her er nogen der kender til en anordning, så jeg kan
slippe gashåndtaget, men stadig holde en konstant hastighed+

/Robert

Fra : Kjeld Nymand

Dato : 22-05-03 10:01

Jeg har gode erfaringer med VistaCruise, som du kan læse om her:
http://store.yahoo.com/azmotorsports/unviscruis.html
Det er en mekanisk fartpilot - en slags klemmeanordning påmonteret
gashåndtaget - i modsætning til de elektroniske fartpiloter man finder i
biler.
Prisen var godt 200 kr hos Vordingborg MC og den er nem at montere.

Kjeld

Fra : Robert

Dato : 22-05-03 10:10

Det ser ud til at være en løsning, som skal prøves.
Så tak for tippet.

/Robert

Fra : Boye Wildt

Dato : 22-05-03 14:51

Hejsa
Det undrer mig at der på Din HDer ikke sidder en sort plastik fingerskrue,
til at spænde gashåndtaget med. På næsten samtlig udstillede HDer på
Koldinghus udstillingen sidder omtalte fingerskrue. Jeg har netop fået fat i
sådan en som org. reservedel til HD.
Boye

Fra : Armand

Dato : 23-05-03 01:30

Robert <xxxx@xxxxx.com> skrev i en
> Det ser ud til at være en løsning, som skal prøves.

= farligt at have motoren rendende på "håndgas" i tilfælde af såvel
reaktioner på uheldstruende situationer, som efter et givet uheld/styrt =
Af samme grund er slige sager også ulovlige :-|

Hva' med blot at tage en slapper og en smøg i vejsiden ind imellem??

--
Armand.

Fra : Robert

Dato : 23-05-03 07:24

> Hva' med blot at tage en slapper og en smøg i vejsiden ind imellem??
Ja det ville jeg fanme også gerne, men jeg er holdt op med at ryge for et
par mdr. siden........

Da det ikke er org. håndtag, men fra RST, er der ingen "fart skrue" på
gashåndtaget.

/Robert

Fra : carlsen

Dato : 22-05-03 19:09

Se på http://www.kok-mc.dk/

Mvh.
Carlsen

Fra : Sonar

Dato : 23-05-03 11:53

HEJ
Køb en værktøjsholder til værktøjstavle som klemmer om værktøjet , og sæt en
lang skrue i som kan hvile ned på bremsehåndtaget og holde farten.
Værktøjsholderen klemmer om gashåndtaget , men ikke mere end du kan gasse
ned igen.Sæt evt krympeflex rundt om skruen og værktøjsholderen så den ikke
ridser dit håndtag.Det er en meget billig måde at fremstille en fartpilot
på.

Mvh Claus HD FXLR

Fra : Robert

Dato : 23-05-03 14:15

Tak skal du ha, det var en nem og billig løsning.

/Robert

Fra : Kent Sørensen

Dato : 24-05-03 21:48

Hej.

Den fartpilot som de sælger hos KOK, har jeg liggende. Jeg skal ikke bruge
den mere og du må købe den for 100.- + porto.

Den er pakket op, men har ikke været monteret eller brugt.
Så kan du bruge den, sender jeg den gerne til dig. Bare giv mig en mail
oks@esenet.dk

Hilsen

Kent
CBR1000F