En lille historie fra det virkelige liv
Fra : Per Emborg

Dato : 21-05-03 22:52

En af vores medlemmer har lige været ude for denne

HEJ....
Jeg var jo så uheldig at blive stoppet af politiet på MC for 14 dage siden.

En midaldrende betjent på en stor offroader.Han kunne , som han sagde ikke
måle min hastighed, så jeg fik en bøde på 500 kr fordi min bagskærm er for
kort.

Han var såmænd flink nok men også kontant. Han sagde jeg skulle passe på mit
køre kort. Rigtigt nok. Jeg fortalte ham jeg kørte ambulance til daglig så
jeg
var klar over risikoen!!
Hvortil han svarede at jeg ikke kørte ambulance i øjeblikket! Nå nok om det.

Nemesis.

Iaftes da jeg sad og spiste hørte jeg en motorcykel accellerere i Sønder
Alle(min gade) efterfulgt af bremsen , brag , kuren og skuren. Kiggede ud af
vinduet . En mc havde ramt en svingende bil og motorcykel og fører lå på
gaden. Som ambulance mand gik jeg ned og tog styring indtil primær og læge
ambulance kom.

Kiggede på manden , undersøgte ham og konstaterede smerter i thorax +
kraveben.
Det var sgu ham!!! Ja ham som stoppede mig 14 dage tidligere 200 m derfra.
Spurgte ham om han kunne huske mig. Og det kunne han.

Forpint som han var skulle han jo have anlagt en venflon!!! uhha det var han
ikke meget for, altså nåle. Hvem bestemte...mig.. Brun venflon (den største
vi
har) nej han slap dog med en grøn.. Slemt nok.

Til sidst da han var kommet i ambulancen sagde jeg så til ham at han
forhåbentligt havde krøllet bøden sammen og smidt den væk, hvortil han flovt
måtte sige at det havde han ikke.
Så mon han ikke har lidt at tænke over idag. Har idag hørt fra dem som
transporterede ham.De fortalte at han brød totalt sammen da han kom på skade
stuen!!!

Så vi har lært noget begge
to.....................................................

Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus

Fra : MKS - 74

Dato : 21-05-03 23:02

On Wed, 21 May 2003 23:51:48 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

>Til sidst da han var kommet i ambulancen sagde jeg så til ham at han
>forhåbentligt havde krøllet bøden sammen og smidt den væk, hvortil han flovt
>måtte sige at det havde han ikke.

Ja undskyld mig men det virker på mig da umiddelbart som noget
underligt noget at referere til i den situation hvor manden er kommet
til skade, meget fint at hjælpe,men lidt malplaceret kommentar IMO.

--
-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-05-03 19:04

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja undskyld mig men det virker på mig da umiddelbart som noget
> underligt noget at referere til i den situation hvor manden er kommet
> til skade, meget fint at hjælpe,men lidt malplaceret kommentar IMO.

Kaldes det ikke magtmisbrug?
Det smager ihvertfald ret forkert i min mund.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 22-05-03 00:33

"Per Emborg" skrev ...

> Til sidst da han var kommet i ambulancen sagde jeg så til ham at han
> forhåbentligt havde krøllet bøden sammen og smidt den væk, hvortil han
> flovt måtte sige at det havde han ikke.

Ok, fin indsats, respekt for det, men....

Flovt?
Du har overtrådt færdselsloven og fået en bøde. Forventer du at slippe
for den, fordi du hjælper en mand?
Jeg anser det for en borgerpligt, om ikke lovmæssigt så moralsk, at
hjælpe en tilskadekommen hvis man kan.

Jeg er f.eks. bloddonor. Og har desuden lært førstehjælp for bedre at
kunne hjælpe i trælse situationer. Og jeg udfører mange timers
frivilligt arbejde for 2 forskellige sportsklubber. Hvor meget "rabat"
skal jeg have for at være en god borger? Nul og en prut da! Det bærer
lønnen i sig selv.

/Pein

Fra : flemsus

Dato : 22-05-03 02:27

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> frivilligt arbejde for 2 forskellige sportsklubber. Hvor meget "rabat"
> skal jeg have for at være en god borger? Nul og en prut da! Det bærer

Kom dog ned på jorden, det var en for kort bagskærm. Mon ikke bøden var en
slags "Dummebøde" for der skulle betales for et eller andet?
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-05-03 19:05

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke bøden var en
> slags "Dummebøde" for der skulle betales for et eller andet?

Joh, for en hastighedsoverskridelse betjenten ikke fik en måling på?

Rittig

Fra : Pein

Dato : 22-05-03 20:21

"flemsus" skrev ...

> Kom dog ned på jorden, det var en for kort bagskærm. Mon ikke bøden
> var en slags "Dummebøde" for der skulle betales for et eller andet?

Bødens størrelse eller årsag er irrelevant.
Det jeg kritiserer er ideen om at man skal have en eller anden belønning
for blot at gøre hvad der måtte forventes af en, ud fra almindelig
anstændig opførsel.

Er man i en position til at hjælpe en tilskadekommen vil det IMHO være
forkasteligt at undlade at gøre det.
Så jeg ser ingen grund overhovedet til at betjenten skulle være flov
over ikke at eftergive bøden.

Forestil følgende:
Den gode sameritaner starter med at spørge den tilskadekomne betjent om
bøden bliver eftergivet, og betjenten siger nej. Skal det have nogen som
helst indflydelse på den førstehjælp der gives?
De der mener man er hellig hvis man siger "nej" til det spørgsmål,
mangler noget helt grundlæggende i deres opdragelse.

Det er der selvfølgelig ingen her i gruppen der mangler, så jeg antager
at mit første svar bare blev misforstået.

Mvh. Niels Pein
TransAlp

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-05-03 22:41

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er der selvfølgelig ingen her i gruppen der mangler, så jeg antager
> at mit første svar bare blev misforstået.

Fuldstændig enig!

Faktisk synes jeg det er noget smagløst af samaritaneren at bringe emnet på
bane, især efterfølgende.

Rittig

Fra : Per Emborg

Dato : 23-05-03 00:41

Min afsluttende bemærkning vedrørende denne tråd er:

Hvis I nu læser historien igen med et glimt i øjet, så har han fået en bøde
for at køre med for kort bagskærm 14 dage forinden.
Og mon ikke rapporten er skrevet, og sådan en bøde kan selvfølgelig ikke
annulleres.
Og mon ikke de implicerede parter begge er klar over dette.
Og tror I ikke også, at det er sagt i sjov. Der er ganske givet ikke stillet
et ultimatum op - "Annullerer bøden eller forblød !"
Nej - den skal bare læses som en lille skæbnehistorie - og der er vist ikke
noget ondt i den.

Glem alt om magtmisbrug og andre hvis og hvis.

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-05-03 00:58

Per Emborg wrote:
> Nej - den skal bare læses som en lille skæbnehistorie

....jeg læste den osse hovedsagelig som - nemesis!
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : flemsus

Dato : 23-05-03 01:29

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> noget ondt i den.
>
> Glem alt om magtmisbrug og andre hvis og hvis.

Du må jo forstå at mange herinde ikke har humoristisk sans. En jeg kender
tænkte på at lave et alias og komme med kommentaren: Hvorfor lod du ikke
bare svinet lide. Jeg kan godt sige dig at så havde den her tråd nået rundt
om jorden flere gange.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-05-03 13:10

> [...]

> tænkte på at lave et alias og komme med kommentaren: Hvorfor lod du ikke
> bare svinet lide. Jeg kan godt sige dig at så havde den her tråd nået

Det er lidt synd at du ikke er i stand til at håndtere når andre ikke er
enige med dig.
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gik da stærkt ud fra at det var sagt
i spøg - andet ville da have været dybt forkasteligt. Men også en spøgefuld
bemærkning kan være dybt smagløs.
Det _jeg_ finder dybt smagløst, kan det være _du_ finder ganske morsomt,
sådan er vi mennesker nu engang indrettet - hvem af os er det så der ikke
har humoristisk sans?

Du må nok påregne, at når du poster indlæg af moralsk-orienteret humoristisk
art på en debat-gruppe, så vil der dukke respons op fra folk med andre
smags-varianter. Det behøver ikke betyde andet end at der er folk der er
uenige i at kommentaren til den forulykkede betjent var rimelig.

Rittig

Fra : flemsus

Dato : 24-05-03 20:03

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> smags-varianter. Det behøver ikke betyde andet end at der er folk der er
> uenige i at kommentaren til den forulykkede betjent var rimelig.

Jeg synes at alle har ret til deres helt egen mening. Jeg synes også at
nogle af svarene på første indlæg var lidt for megen " dunder torden fra
prædikestolen". En lille historie blev fortalt og tingene kan ikke gøres om.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Pein

Dato : 23-05-03 16:45

"flemsus" skrev ...

> Du må jo forstå at mange herinde ikke har humoristisk sans.

Det er lidt mærkeligt, at man ikke kan komme med sin mening uden at
skulle have skudt i skoene at man er hellig, mangler humoristisk sans og
hvad har vi. Der er jo intet grundlag for at komme med sådan en
udtalelse.

Det kan for faen da ikke passe, at man først skal finde ud af hvilken
mening der er den eneste rigtige, og så kan man poste det eller blive
væk.
Så kunne d.f.m jo hurtigt komme til at bestå af en lille indspist gruppe
enslydende rygklappere.

Fra : MKS - 74

Dato : 23-05-03 07:50

On Fri, 23 May 2003 01:40:38 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

>Nej - den skal bare læses som en lille skæbnehistorie - og der er vist ikke
>noget ondt i den.

Tjah - Så er det bare spørgsmålet om hvorfor du først kommer med denne
kommentar nu - Det virker......sært

>Glem alt om magtmisbrug og andre hvis og hvis.

Tjah vi var der ikke og kan derfor ikke umiddelbart vide i hvilket
tonefald kommentaren er givet og hvordan stemningen var.Det er da
meget muligt at den var lidt jovial og at manden var ved godt mod,men
resten af teksten giver ikke det indtryk når der f.eks efterflg
skrives at han brød fuldstændig sammen på skadestuen - Derfor kommer
det på mig umiddelbart til at virke som en "bad taste" kommentar.Det
er da meget muligt at du kender vedkommende ambulancefører og hans
moralske habitus og dermed inddirekte ved hvordan stemningen var,det
gør vi bare ikke og kan derfor kun tage stilling til hvad der står

EOD - on my part

--
-Michael

Fra : flemsus

Dato : 23-05-03 10:49

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> moralske habitus og dermed inddirekte ved hvordan stemningen var,det
> gør vi bare ikke og kan derfor kun tage stilling til hvad der står

Er alt sort og hvidt for dig? Det var et pudsigt sammentræf og så er den
ikke længere. Men straks er der nogen der farer op med bål og brand,
førstehjælp, borgerpligt, bad taste og meget andet. Læser du også
formiddagsbladene så alvorligt? Alt skal åbenbart overdænges med smileys for
ikke at blive taget dødsens alvorligt herinde.
Mvh. Flemming Sørensen
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-05-03 13:15

> Alt skal åbenbart overdænges med smileys for
> ikke at blive taget dødsens alvorligt herinde.

Drop nu personangrebene, og lad være med at være så ømskindet. Måske har vi
totalt misforstået dig - pyt da med det, det gør da ikke ondt på dig. Måske
synes jeg bare at historien (det af den du fortalte) virkede ret smagløs -
og hvad så. Du gør ting som du synes de skal gøres, jeg gør ting som jeg
synes de skal gøres.

Rittig

Fra : L.A.L.

Dato : 22-05-03 00:45

> [...]
>

> Per Emborg
> x112kvik4u@dotcomprik.dk
> Denne mail er testet af Norton Antivirus

Uenig med de som er kritiske til dit inlæg.
En kaster ikke sten den som sitter i glashus(norsk ordtak).

Mvh.
Leiv

Fra : Tommy Hasen

Dato : 22-05-03 11:38

> Uenig med de som er kritiske til dit inlæg.
> En kaster ikke sten den som sitter i glashus(norsk ordtak).
>
> Mvh.
> Leiv

I danmark siger vi "Man bør ikke accelerere geologiske fragmenter, når man
selv residerer i transperant domicil"

--
Vh
Tommy

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 22-05-03 16:27

> I danmark siger vi "Man bør ikke accelerere geologiske fragmenter, når man
> selv residerer i transperant domicil"

*LOL*

Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 22-05-03 18:24

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> I danmark siger vi "Man bør ikke accelerere geologiske fragmenter, når man
> selv residerer i transperant domicil"

* hi hi *

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 22-05-03 01:44

> [...]
>

> Per Emborg
> x112kvik4u@dotcomprik.dk
> Denne mail er testet af Norton Antivirus

lidt griner...

Selvsamme person (formoder det er ham den ældre på den gamle offroader BMW),
stoppede også mig og jeg fik også en bøde for min bagskærm... Han sagde dog
at han var "flink", og undlod at give mig bøde for min hastighed, men nu ved
jeg hvorfor *g*

Skal du også til syn ?? Det skal jeg (med ½ plast-spand og 5 sorte strips)

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Myrhøj

Dato : 22-05-03 07:53

> Så vi har lært noget begge
> to.....................................................

Tjae, så har jeg ogtså lært noget.....: Åbenbart mener ambulancefører at
de er i besiddelse af en særegen evne og moralsk ret til at køre som de
synes og "handle" sig fra konsekvenserne af deres handlinger. mmmm Der
kan man jo bare se..

Myrhøj
(der undrende ser på en ambulance)

Fra : Hekto

Dato : 22-05-03 08:40

In article <bagseq$61j$1@sunsite.dk>, FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk
says...

> [...]
> transporterede ham.De fortalte at han brød totalt sammen da han kom på skade

Verden er ikke særlig stor!!

Pas dog på med DEM og OS holdningen! Der er ikke noget at gøre ved
det; men ulykker bliver både flere og værre af for høj hastighed ...
de forkerte steder ;0)

Hos os hedder det altid 'Kør fornuftigt' istedet for 'Kør forsigtigt'.

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Per Emborg

Dato : 22-05-03 09:01

Ja hvor er det dejligt at være så politisk korekt , og så pudser vi lige
glorien igen :))

Jeg syntes godtnok denne gruppe er ved at være lidt for pæn :(

Nogen gange kører jeg lidt for stærk og den larmer også lidt , men det tør
jeg ikke skrive

Fra : Morten Juel

Dato : 22-05-03 09:18

> Ja hvor er det dejligt at være så politisk korekt , og så pudser vi lige
> glorien igen :))

ja suk..

> Jeg syntes godtnok denne gruppe er ved at være lidt for pæn :(

Nogle folk vil jo hæve sig såen er det altid, lad dem dog hvis det kan gøre
deres dag god jeg læser bare uden om

> Nogen gange kører jeg lidt for stærk og den larmer også lidt ,

Hehe me 2 skal jeg være ærlig, så er jeg sjældent under grænserne, med
mindre trafikken er massiv.. så gidder jeg sq ikke mase rundt for at kæmpe
mig frem, det er jeg for doven til )

> men det tør jeg ikke skrive

Hvem skulle bide ?

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 22-05-03 16:31

> [...]
>
> Hehe me 2 skal jeg være ærlig, så er jeg sjældent under grænserne, med
> mindre trafikken er massiv.. så gidder jeg sq ikke mase rundt for at kæmpe

Os mig... Os mig

Fra : Morten Juel

Dato : 22-05-03 16:47

> Os mig... Os mig

Hehe Rune, det har jeg ikke betvivlet et sekundt ))
Du er en Bandit ligesom din kværn

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 22-05-03 17:11

> med
> kæmpe

> Hehe Rune, det har jeg ikke betvivlet et sekundt ))
> Du er en Bandit ligesom din kværn

Årh kun halv Bandit
jeg kører altid pænt i byer, og tæt bebyggede områder...

Fra : Hekto

Dato : 22-05-03 09:18

In article <bai049$l6n$1@sunsite.dk>, FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk
says...
> [...]
>
> Jeg syntes godtnok denne gruppe er ved at være lidt for pæn :(
>
> Nogen gange kører jeg lidt for stærk og den larmer også lidt , men det tør

Det var nu ikke for at være politisk korrekt; men af og til er
holdningen bare sådan lidt 'det vilde vesten'.

Min holdning til hastighed afhænger en hal del af hvor og hvordan.
Råverør larmer irriterende, når de sidder på min egen cykel ... hvis
ikke lige den er 1-cyl. ;0)

Fra : Per Emborg

Dato : 22-05-03 16:05

Som jeg skriver var det ikke mig der kørte , men en jeg kender

Fra : Hekto

Dato : 22-05-03 23:58

In article <baiov9$k57$1@sunsite.dk>, Per Emborg says...
> Som jeg skriver var det ikke mig der kørte , men en jeg kender

Ja, ja! ... rolig nu! ... det har jeg forstået! ,0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pein

Dato : 23-05-03 16:54

"Per Emborg" skrev ...

> Jeg syntes godtnok denne gruppe er ved at være lidt for pæn :(

Jamen så skriv da noget "grimt" og skab balance.
Gruppen afspejler jo bare en masse vidt forskellige holdninger. Det er
vel ok? Eller skal vi absolut være ens alle sammen?

Jeg havde da også forventet nogle reaktioner på mit indlæg, men de der
bare skriver "hellig" eller "ingen humoristisk sans", det er da for
tyndt. Og desuden forkert, men pyt nu med det.

/Niels
TransAlp

Fra : flemsus

Dato : 24-05-03 20:12

> [...]
> bare skriver "hellig" eller "ingen humoristisk sans", det er da for
> tyndt. Og desuden forkert, men pyt nu med det.

Hvis den med humoristisk sans kommer af mit indlæg glemmer du at tage den
med et gran salt. Men generelt synes jeg at der er en tendens herinde med at
pådutte andre deres holdning, og sige at den er den eneste rigtige.
Mvh. Flemming Sørensen

PS husk jeg skriver generelt.

Fra : Brian W.

Dato : 22-05-03 16:04

Hekto wrote:

> Hos os hedder det altid 'Kør fornuftigt' istedet for 'Kør forsigtigt'.

Ja og husk at holde passende afstand til den kørende bagved.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Morten Juel

Dato : 22-05-03 09:06

[snip en "sjov" historie ]

Hehe jeg synes sq du har været fair nok i situationen, hvad hjælper det at
manden bræger om oget og så ikke selv gør det ! Så er det da ligemeget om
han er strømer eller ej.
Lad være med at lytte til de højthellige folk der altid er herinde, der er
sq ingen af dem der er hellige når det kommer til stykket alligevel.
Det er da også noget pis at gi dig en bøde for bagskærmen, når du har kørt
for stærkt.. den der lorte regl med bagskærm burde være fjernet for årti'er
siden !
De fleste har en fordel med deres job, og den skal man da udnytte også
ambulance folk.

Fra : Thomas Makro

Dato : 22-05-03 14:29

> [...]

>måle min hastighed, så jeg fik en bøde på 500 kr fordi min bagskærm er for
Han var vel i civilt, når han kørte på en offroader. Og hvem vil
stoppe blot fordi en anden motorcyklist giver tegn til at man skal
stoppe? Ikke mig, hvis jeg har på fornemmelsen at det vil koste penge

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Claus MC

Dato : 22-05-03 16:15

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse

> Så vi har lært noget begge
> to.....................................................

Hvad ? At man ikke skal give bøder til ambulancefolk ?

/Claus

Fra : flemsus

Dato : 22-05-03 16:20

"Claus MC" <clausmc@fjerndette-ofir.dk> wrote in message
> "Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ? At man ikke skal give bøder til ambulancefolk ?
>
> /Claus

Det synes jeg er i orden hvis de arbejdsløse også tilføjes.
Mvh. Flemming Sørensen