Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valg af fotostativ
Fra : Felix

Dato : 27-05-03 07:11

Hej

Et fotostativ som er (omkring) 160 cm. højt, har panorama hoved
(3D), vaterpas, alt muligt godt, er hvad jeg søger.

Første valg var Hama "Profil 74" (kr. 350,- - 500,-) Men
kvalliteten er ikke god.

Så har jeg kigget lidt på Coolman 54110 & 54111 men jeg kan ikke
finde specikationer på disse. Prisen er omkring kr. 480,- til
540,-

Stativet skal hovedsageligt benyttes til portrætoptagelser,
natoptagelser, panoramaoptagelser og både et digitalkamera
(olympus C300-z), et SLR (Minolta) og et tungt mellemformatkamera
(Mamiya M645).

En rundtur hos såkaldte "fotoforhandlere" har ikke tilføjet noget
nyttigt.

Har nogen et godt bud på et stativ i prisklassen 4- 600,- kr.?

m. v. h.

Fra : max

Dato : 27-05-03 09:13

> [...]
> nyttigt.
>
> Har nogen et godt bud på et stativ i prisklassen 4- 600,- kr.?

Hey Felix,
Jeg var på samme tur nogle måneder siden, og spurgte også her i
gruppen, det jeg fik ud af det var at du ikke kan finde et stativ der
opfylder alle krav.. Men et/to navn(e) dukker op igen og igen,
Manfrotto/Borgen.. Det koster lidt mere end dit budget, men tjek
lige disse sæt hos www.technikdirekt.de -
Manfrotto MA 055 AB + MA 141 RC 129,-euro
Manfrotto MA 190 D + MA 390 RC 99,-euro
Det er lækre stativer til en "billig" pris.. Goecker i København
har dem også.. -max-