Andet multimedie
bentjuul 3670
Printe *helt* ud til siden...
Fra : Mr. Smith

Dato : 27-05-03 08:36

Jeg har lavet et dokument i Illustrator, som skal fungere som forside til en
rapport.

Dokumentets grafik går helt ud til siden, men når jeg printer (fra en
pdf-fil), kommer der maginer på. Ved I om disse kan fjernes helt og aldeles,
har kigget printerindstillingerne igennem i Acrobat som der printes fra, men
desværre uden held. Det er en alm. HP printer der er tale om, men burde en
sådan printer ikke kunne printe helt ud til siden?

Kører Win XP, hvis det har betydning.

//smith

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-05-03 08:44

"Mr. Smith" <SpamSpamSpam@SpamSpamSpam.Spam> wrote in message
> [...]
> desværre uden held. Det er en alm. HP printer der er tale om, men burde en
> sådan printer ikke kunne printe helt ud til siden?

Nej. Det kan ingen printer klare.
Hvis du vil have print helt til kanten, må du printe på et papir i
overstørrelse, og bagefter skære det til.

Lad det der skal gå til kant løbe nogle millimeter ud over kanten, - ellers
bliver det for svært at få skærekanterne til at passe.

/Per

Fra : Mr. Smith

Dato : 27-05-03 09:06

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk>
> [...]
ellers
> bliver det for svært at få skærekanterne til at passe.

Nåh... det forklarer jo en del, og er ret ligetil! =) Tak.

// smith

Fra : Thomas²°°³

Dato : 27-05-03 09:51

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. Det kan ingen printer klare.

Nogle printere kan printe til kant, men langt de fleste har en margin. Har
dog kun hørt om inkejet printere som kan printe til kant, ved ikke med
laserprintere og anden printteknologi.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-05-03 10:03

"Thomas²°°³" <flash4@it.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogle printere kan printe til kant, men langt de fleste har en margin. Har
> dog kun hørt om inkejet printere som kan printe til kant, ved ikke med

Har du et navn på sådan en ?

/Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-05-03 10:09

> Har du et navn på sådan en ?

Lexmark:
Z705

Epson:
Stylus 810, 925, 950 osv

Det var lige frit fra huskere, der er sikkert en del andre ...
--
Peter J

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-05-03 10:18

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Epson:
> Stylus 810, 925, 950 osv
>
> Det var lige frit fra huskere, der er sikkert en del andre ...

Tak for det, - så blev man klogere igen.

/Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-05-03 10:28

> Tak for det, - så blev man klogere igen.

Ja det er jo hvad der kan ske
--
Peter J