Skærme
Fijala 3554
19" 1600x1200@85 ShortNeck?
Fra : GoBo

Dato : 27-03-01 20:15

Hej Gruppe,

Jeg har i lang tid ville købe en 19" skærm, men jeg er ved at blive lettere
sindssyg af at prøve at finde en der lever op til mine krav:

19"
Kan klare 1600x1200@85Hz
Ikke dybere end 43-44 cm.

Jeg har kig på Samsung SyncMaster 900SL+, men efter hvad jeg kan forstå er
den ikke noget værd. Så har jeg også kig på en Phillips Brilliance 109P20,
virker tilsyneladende til at være en OK skærm, men jeg har ikke rigtig kunne
finde nogen anmeldelser af den (udover AOD), og så er der det en
gittermaske. Jeg ville helst have en hulmaske, da jeg har set hvor tydelige
de to streger er på en Sony. Er stregerne lige tydelige på alle
gittermasker? eller?

Er der evt. nogen der har forslag til andre skærme der lever op til mine
krav?

Er der nogen der har erfaringer med Phillips Brilliance 109P20?

En masse spørgsmål, jeg håber i ligger inde med nogle svar :)

Med venlig hilsen,

Bo Kristensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-03-01 20:21

Hej Bo

Du kan finde en del om skærme her:
http://www.pcpro.co.uk/guest/front_flash.html
under
"Monitors & Graphics"

Som du kan se længere nede er jeg godt tilfreds med min Philips, og på
ovennævnte link får Philips 109P10 topkarakter.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

GoBo <gobo@it.dk> skrev i en news:99qon4$2koh$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-03-01 02:56

On Tue, 27 Mar 2001 21:14:42 +0200, "GoBo" <gobo@it.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har i lang tid ville købe en 19" skærm, men jeg er ved at blive lettere
>sindssyg af at prøve at finde en der lever op til mine krav:

Skynd dig ud og køb det nye nummer af Alt om data, hvor der er en
grundig test af 19' skærme - hele 18 stk bliver testet, og jeg kan med
en vis stolthed fortælle dig, at den samlede vinder af testen er en
lille-mini-søster til min nuværende skærm (.......NEC FP1370.......) -
nemlig en 19' ved navn NEC FE950 til små 5000 kr.

NEC FE950 kan dog kun klare 1600*1200 ved sølle 77 Hz - derfor vil jeg
anbefale dig storesøsteren til NEC FE950, nemlig FP950 - denne skærm
klare 1600*1200 ved 88 Hz, og er 44,7 cm dyb.

Men du skal nok regne med at slippe ca. 6500-7000 kr for denne skærm,
men så har du også noget nær den bedste 19' skærm på markedet - og en
dejlig 3 års onsite garanti.

Så vidt jeg kan se, så er alle Sonys modeller over 46 cm dybe - så de
er ikke aktuelle for dig.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-03-01 03:01

Læs om NEC FP950 hér:

http://www.nec.se/products/monitor/fp950.html

og specifikationer hér:

http://www.nec.se/products/monitor/spec_fp950_e.html

Fra : Lasse

Dato : 30-03-01 12:18

Hejsa, hvad med en Dell P-991 - den fylder 42 cm i dybden og kører 85Hz v.
1600x1200...
Den bruger et Sony FD billedrør.

mvh
Lasse

Fra : Daniel Andersen

Dato : 01-04-01 14:18

> Hejsa, hvad med en Dell P-991 - den fylder 42 cm i dybden og kører 85Hz v.
> 1600x1200...
> Den bruger et Sony FD billedrør.

.... Og den ruler