Andet multimedie
bentjuul 3670
program til logo?
Fra : Nette

Dato : 25-05-03 09:00

Hej gruppe

Jeg opdagede til min store forbavselse i går aftes, at jeg da vidst er langt
bagud i det der med hjemmesider. Nu er private folk begyndt selv at lave
"awards" og give til andre hjemmesidebrugere.
Så jeg tænkte, at det var på tide, jeg fik taget mig sammen og i det mindste
fik lavet mig mit eget logo, som har været i mine tanker i årevis.
Men, nu er jeg ret ny ind i dette,- kunne en venlig sjæl med lidt forstand
på det, nævne et program som er forholdsvis nemt at gå til, men hvor jeg
også med tiden kan udvide min viden?

På forhånd tak

Nette

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-05-03 18:53

Jeg vil anbefale dig at gå i hug med Illustrator eller CorelDraw. Der er
ikke nogen af dem der er billigbillige, men selvom startprisen er lidt høj,
så er er du bedre stillet på lidt længere sigt.
Et alternativ, som er billigt er Serif Draw, som du kan hitte hos
www.iwantgraphics.com
Serifs produkter er faktisk rigtigt gode, selvom de er billige.
Kh
Bjørn

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 25-05-03 20:10

"Studio Smalbro" skrev:
> Jeg vil anbefale dig at gå i hug med Illustrator

Til en pris på hhv. kr 5900 (engelsk) og kr 7750 (dansk) ?

> eller CorelDraw.

Til en pris på kr 6200 (graphics suite)

(Ravenholm priser)

> Der er ikke nogen af dem der er billigbillige, men selvom
> startprisen er lidt høj, så er er du bedre stillet på lidt
> længere sigt.

For at lave et logo til en (privat?) hjemmeside ?!?

> Et alternativ, som er billigt er Serif Draw, som du kan
> hitte hos www.iwantgraphics.com

Se, der var til gengæld et brugbart svar

Men ellers er der jo også altid Paint Shop Pro, og så er der samtidig et
godt allround program til alt bitmap grafik på hjemmesiden.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-05-03 21:11

Ja, jeg ved godt at de store pakker ikke er billige på kort sigt. Men jeg
hæftede mig ved sætningen "også med tiden kan udvide min viden?" Og - sådan
som jeg ser det - så er det ikke nødvendigvis en god ide at starte i et
program som ganske vist er udmærket, men som ikke rigtig bruges af nogen man
kender eller er brugt i den grafiske branche som helhed. Man vil kunne finde
mange brugere af både CorelDraw og Illustrator at spøge til råds og udveksle
filer med - men hvor mange Serif brugere finder man? Uanset programmets
kvalitetet i øvrigt. Jeg har iøvrigt lavet en hjemmeside + en del andet godt
i Serif. Resultatet kan ses her http://www.aod.intercons.dk/ og produkterne
der ligger både i åbent Serif format og PDF kan downloades fra download
linket.

Kh
Bjørn

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 25-05-03 22:15

"Studio Smalbro" skrev:
> Ja, jeg ved godt at de store pakker ikke er
> billige på kort sigt.

Tjo, men hvor langt kommer hun så med Illustrator eller CorelDraw til
webdesign ?

Så skal hun jo også lige have Photoshop (kr. 7650) .. og hvad evt. med
GoLive (kr 4500) oveni ?

Nej, hun bør have de små billige løsninger. Og når de bliver for små, så kan
hun rykke "en klasse eller to" op.

Men bortset fra det, så kommer hun faktisk ret langt med Paint Shop Pro til
ca. 900 kr. til såvel logo-design, billeder til webben, som så meget andet.
Ganske professionelt produkt iøvrigt - sammenlignet med de hambre priser
Adobe stadig tager for deres tilsvarende produkter.

Fra : Nette

Dato : 25-05-03 22:54

"Lars Ladingkaer" skrev i en meddelelse

> Tjo, men hvor langt kommer hun så med Illustrator eller CorelDraw til
> webdesign ?

Først tak til jer begge. Jeg har læst begges holdninger, og synes det er
dejligt med lidt nuance i dem, så man selv kan vælge til og fra. Mange tak
skal i have

Jeg kan fortælle jer, at jeg har købt Dreamweaver for nogen tid siden.

> Så skal hun jo også lige have Photoshop (kr. 7650) ..

Det har jeg, det har jeg...Hmm kan jeg bruge det? Jeg har kun brugt det til
at formindske/forstørre billeder i nemlig. Men hvis jeg kan bruge det, så
kan jeg vel få en eller anden "dummies"-manual til det, og så bare prøve mig
frem. ( Det lærer jeg mest ved).

Nette

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-03 23:34

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev
> [...]
> kan jeg vel få en eller anden "dummies"-manual til det, og så bare prøve

Forlaget Libris (tidligere IDG) har udgivet et hæfte til overkommelig pris.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Nette

Dato : 26-05-03 08:32

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse news:bargc2$bob$1@sunsite.dk...

> Forlaget Libris (tidligere IDG) har udgivet et hæfte til overkommelig
pris.

- Som jeg straks vil erhverve mig på en bytur i dag

Mange tak for jeres ideer og hjælp.

Nette

Fra : Thomas²°°³

Dato : 26-05-03 12:45

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det har jeg, det har jeg...Hmm kan jeg bruge det? Jeg har kun brugt det
til
> at formindske/forstørre billeder i nemlig. Men hvis jeg kan bruge det, så

Det var en voldsom dyr løsning for at skalere billeder ...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-05-03 20:00

"Thomas²°°³" skrev:
> Det var en voldsom dyr løsning for at skalere billeder ...

Med mindre det er Photoshop Elements som Nette har.

Fra : Nette

Dato : 26-05-03 21:21

> Med mindre det er Photoshop Elements som Nette har.

Det var en gave, og dem siger man jo ikke nej til, vel?

Nette