Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket scanningsprogram ??
Fra : Pedersen

Dato : 23-05-03 15:32

Hej.

Hvilket scanner program kan i anbefale til alm billedscanning. Det skal være
let at finde ud af og blot kunne det mest almindelige ?

på forhånd tak.
Mvh Tim

Fra : emj

Dato : 23-05-03 15:44

On Fri, 23 May 2003 16:31:51 +0200, "Pedersen" <t@t.de> wrote:

>Hvilket scanner program kan i anbefale til alm billedscanning. Det skal være
>let at finde ud af og blot kunne det mest almindelige ?

Der følger et program/driver med den skanner, man køber.
Det kan, hvad det skal kunne.
Nogle scannere aktiveres blot med et tryk på en knap.
Du kan bruge hvad du har af billedbehandlingsprogrammer til evt
efterbehandling.
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Pedersen

Dato : 23-05-03 15:52

Ja det er jeg godt klar over... Jeg har en forholdsvis gammel Canon CanoScan
300. Der fulgte blot et rigtigt gammeltprogram med. Det kan jeg ikke bruge.

Hvad kan jeg ellers bruge. er der ikke noget der har et navn på et program ?

Mvh Tim

Fra : emj

Dato : 23-05-03 16:00

On Fri, 23 May 2003 16:51:33 +0200, "Pedersen" <t@t.de> wrote:

>Ja det er jeg godt klar over... Jeg har en forholdsvis gammel Canon CanoScan
>300. Der fulgte blot et rigtigt gammeltprogram med. Det kan jeg ikke bruge.

Hvilket styresystem har du installeret?
Du skal nødvendigvis kunne skaffe en opdateret driver.

>Hvad kan jeg ellers bruge. er der ikke noget der har et navn på et program ?
Nej

Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-03 16:21

"Pedersen" <t@t.de> skrev
> Ja det er jeg godt klar over... Jeg har en forholdsvis gammel Canon
CanoScan
> 300. Der fulgte blot et rigtigt gammeltprogram med. Det kan jeg ikke
bruge.

En ny scanner kan fås for 400 kr. Det kan du næppe købe et scannerprogram
separat for.

Du skal blot sikre dig, at scanneren er twain-kompatibel. Så kan du styre
den fra dit grafikprogram.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-05-03 16:00

Fri, 23 May 2003 16:31:51 +0200, skrev Pedersen:

>Hvilket scanner program kan i anbefale til alm billedscanning. Det skal være
>let at finde ud af og blot kunne det mest almindelige ?

SimpleCopier er fransk med med dansk sprogmodul. Med det kan scanneren
bruges som kopimaskine, men man kan også vælge at gemme scanningen som
en fil. Måske for simpelt, men det er gratis!!!!
http://www.neogie.com

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : emj

Dato : 23-05-03 16:50

On Fri, 23 May 2003 17:00:08 +0200, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>SimpleCopier er fransk med med dansk sprogmodul. Med det kan scanneren
>bruges som kopimaskine,

Er der nogle scannere, hvor man ikke kan scanne direkte til sin
printer da?
Det tror jeg ikke.
Hilsen emj

Fra : Thomas²°°³

Dato : 23-05-03 18:09

> [...]
> <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:
> Er der nogle scannere, hvor man ikke kan scanne direkte til sin

Nej men det vel softwaren der styrer det. Og softwaren er det der ledes
efter med lys og lygte her.

--
MVH

Thomas (der ikke har nogen gode ideer til scannersoftware)
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : emj

Dato : 23-05-03 18:18

On Fri, 23 May 2003 19:08:39 +0200, "Thomas²°°³" <flash4@it.dk> wrote:

>Nej men det vel softwaren der styrer det. Og softwaren er det der ledes
>efter med lys og lygte her.

Det handler da udelukkende om at finde en opdateret driver til hans
gamle scanner.
Der kræves ikke noget ekstra program, for at skanne til printeren.
Hilsen emj

Fra : Pedersen

Dato : 23-05-03 19:10

Nu må jeg vist lige bryde ind....

Det er ikke en driver jeg mangler... scanneren virker fint....

Det er software til scanning....

Fra : EH

Dato : 23-05-03 20:02

Hei, jeg mener du kan finne det her: http://www.canon.no/drivere/index.html
canoscan 300 er i alle fall der.
Hilsen en i Norge

"Pedersen" <t@t.de> skrev i melding news:balbc5$27ji$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter M

Dato : 24-05-03 11:21

der er rigtigt mange programmer der understøttet scanner
Photoshop
Paint shop pro
Og selv i Officepakken til Windows kan du scanne billeder ind i dine
dokumenter (det er jo nok det mest almindelige man kan bruge en scanner til,
og som du efterlyser), så det skulle ikke være det store problem at finde
programmer der kan scanne billeder ind i din computer.
ellers kan du jo også prøve at kikke lidt på www.tucows.com der er der
sikkert også mange gode programmer til billedredigering og scanning

Mvh
Peter
--
Ved Reply til mig fjern
"FJERN DETTE" i min e-mail adresse

(Dette gælder kun i Newsgrupper)
i private mail er adressen korrekt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-03 19:30

Peter M" <lpm"FJERN DETTE skrev:

> --
> [...]

/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her: