Behandling af træteresse
Fra : KPH

Dato : 27-05-03 08:34

Jeg har en stor træterrasse som er bygget i trykimprægneret træ og er
ca. 3-4 år gammel. Den har aldrig været behandlet med noget.

I den foregående weekend afrensede jeg terrassen med højtryksrenser og
så skal den behandles med noget farveløs eller næsten farveløs olie.

Min plan var at give den Træfix fra Jem & Fix da jeg ikke mener det
skulle være nødvendigt at betale det 3 dobbelte for Gori, men jeg
kunne vel også behandle med noget andet f.eks. linolie – hvad er
eksperternes mening når jeg har disse krav:
- rimelig pris
- nemt at arbejde med
- behandling IKKE skal gentages hver år
- godt for træet og holdbarheden

Mvh
Kristian

Fra : Marco

Dato : 27-05-03 09:03

"KPH" <preisler@hotmail.com> skrev:

> Jeg har en stor træterrasse som er bygget i trykimprægneret træ og er
> ca. 3-4 år gammel. Den har aldrig været behandlet med noget.
>
> - rimelig pris
Linolie blandet med farveløs træbeskyttelse (grunder med f.eks. fungi-,
pesti- eller biocider).
Billig laserende træbeskyttelse i en tone, som bekommer dig vel - jo mere
tørstof, jo mere beskyttelse udefra.

> - nemt at arbejde med
Linolie skal trække ned i træet og derefter aftørres, da der ellers
forekommer blanke plamager.
Træbeskyttelse er det nemmeste at arbejde med - syntes jeg.

> - behandling IKKE skal gentages hver år
Jo mindre dækkende, jo oftere behandling.

> - godt for træet og holdbarheden
Farveløs træbeskyttelse og dernæst en halvdækkende, så træets struktur
stadig er fremtrædende.
Behandlingen er ikke farveløs, men til gengæld skal du heller ikke behandle
hvert år.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : pusmand

Dato : 03-06-03 09:24

Jeg er spændt på at høre, hva du har behandlet med - hvis du på nuværende
tidspunkt HAR gjort noget.....

For jeg er i syv sind mht hva der er bedst.

Mange venlige hilsener

Fra : Hauge

Dato : 03-06-03 09:30

Hejsa

"KPH" <preisler@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har en stor træterrasse som er bygget i trykimprægneret træ og er
> ca. 3-4 år gammel. Den har aldrig været behandlet med noget.

Se mine indlæg her i gruppen fra 30.4 om handlende samme emne (Træterrasse
rengøring.), det er jeg meget tilfreds med.

Efter afrensning: http://trutter.dk/terrasse.jpg
Efter maling med lasserende træbeskyttelse:
http://trutter.dk/terrasse1.jpg

Mvh Hauge