CDI TIL YAMAHA FS-1
Fra : Duffi

Dato : 26-05-03 21:11

Hej Gruppe...

Syntes ikke rigtig at der var nogle ordentlige indlæg sidst jeg spurgte...

Det kan da ikke være rigtigt at sådan en gang garvede knallert-bøller aldrig
har hørt/set en CDI tænding på en yamaha...

Ved at det kan lade sig gøre for har set det, men er bare ikke klar over
hvad det er for en jeg skal bruge...

Er der OVERHOVEDET ingen der har set nogen eller har den fjerneste anelse om
hvilken slags der kan bruges til...?

Pft..

Micki

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 21:19

Duffi <Kik-Ind@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der OVERHOVEDET ingen der har set nogen eller har den fjerneste
> anelse om hvilken slags der kan bruges til...?

Hej min ven !!

Jeg er med på det med en CDI tænding, men ligesom dig, så ville jeg ikke
bare fise ud og hente dele, uden at vide hvilke, præcist, og hvor de skal
sidde henne, så jeg håber da også på at der vil komme nogen brugbare
løsninger..

Venligst
Allan (Skulle hilse fra Annemette)

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : H-J M

Dato : 26-05-03 21:33

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare fise ud og hente dele, uden at vide hvilke, præcist, og hvor de skal
> sidde henne, så jeg håber da også på at der vil komme nogen brugbare

Rip en Passola...

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 22:42

H-J M <zster87@hotmail.com> wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> Rip en Passola...

Jo tak, samme svar som sidst, men så kan du måske fortælle mig hvad der skal
rippes, hvad med lysspole og impulstænderen, og hvordan forbinder man
strømregulatoren, og skal man skifte det hele, kan man ikke beholde
lysspolen og tændingsspolen(impulstænderen) fra FS1'eren.
Og sidst men ikke mindst, hvordan strkker man det sammen, har du et diagram
eller lignende !??

Fra : Lars Johannesen

Dato : 27-05-03 21:17

Køb en ny hos http://www.thansen.dk, jeg tror ikke den koster alverden!!

Fra : Holger Danske

Dato : 27-05-03 21:27

Lars Johannesen <Lars4001@hotmail.com> wrote:
> Køb en ny hos http://www.thansen.dk, jeg tror ikke den koster
> alverden!!

?? tror du at du har læst det hele, det tror jeg næppe, på en Yamaha FS1 er
der /ikke/ cdi, men nogen siger at man kan bruge den fra en passola så here
comes the question again...

Allan

Fra : The Tulip

Dato : 28-05-03 16:43

> Er der OVERHOVEDET ingen der har set nogen eller har den fjerneste anelse
om
> hvilken slags der kan bruges til...?

Det er jo et godt spøgsmål ., jeg sad netop selv og overvejde det samme .,

først vil jeg sige ., jeg er overbevist om at med CDI tænding skal du / jeg
bruge de 12 volt som der er på de fleste scootere ., hvis man fx kigger lidt
i thansen kataloget kan man se af ankerpladen fra diverse scootere ikke er
som på en yamaha FS1, derfor tror jeg som sagt at den skal have de 12 volt
først ., og det er dem den føder tændspolen med ..

Men så igen ., på en scooter ankerplade sidder der en lille sort klods som
enten kan være en forsyning til tændspolen eller en impuls til tændingen ..
nogen der ved det ?

Kan man måske adoptere en ankerplade fra en scooter til sin knallert ? ., `

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Holger Danske

Dato : 28-05-03 17:19

The Tulip <dont.reply@email.dk> wrote:

> [...]
> diverse scootere ikke er som på en yamaha FS1, derfor tror jeg som
> sagt at den skal have de 12 volt først ., og det er dem den føder

Du skal kun bruge tændspolen og lysspolen, det er nok !

> Men så igen ., på en scooter ankerplade sidder der en lille sort
> klods som enten kan være en forsyning til tændspolen eller en impuls
> til tændingen .. nogen der ved det ?

Impuls, og så er det problemet kommer, for man skifter jo ikke ankerpladen,
derfor Duffi's og mine spørgsmål !

> Kan man måske adoptere en ankerplade fra en scooter til sin knallert
> ? ., `
>
> ~~Frank .,

Aner det ikke, de skriver fra en passola, men intet om hvilke dele, /hvis/
man ikke kan bruge ankerpladen, for batteri og så videre er ikke noget
problemos !!

Fra : The Tulip

Dato : 28-05-03 17:41

> Du skal kun bruge tændspolen og lysspolen, det er nok !

ja ., det er jo det jeg mener ., samt et batteri .. for det er måske ikke
så nemt at få lysspolen til at levere 12 volt med strøm nok ved at træde på
kickstarten ..

> Impuls, og så er det problemet kommer, for man skifter jo ikke
ankerpladen,
> derfor Duffi's og mine spørgsmål !

Hvis vi snakker alm eletronisk tænding som på Plæneklippere og Motorsave
...så kommer impulsen jo alene fra fødespolen til tændspolen ..

> Aner det ikke, de skriver fra en passola, men intet om hvilke dele, /hvis/
> man ikke kan bruge ankerpladen, for batteri og så videre er ikke noget
> problemos !!

Der er jo ingen der har sagt at det skulle være nemt ., men hvis et
svinghjul fra en scooter har det samme antal magneter som fra FS1'eren .. og
man kunne finde en der passer med diameteren ., så ville jeg da være den
første til at få skidtet puttet inden i svinghjulet på yamahaen .-. så
kunne man også opreholde en bedre 12 volts forsyning .. samt adoptere
diverse 12 volts udstyr ..

Det ville være dejligt ..

~~Frank .,

Fra : Holger Danske

Dato : 28-05-03 17:58

> [...]
>
> Hvis vi snakker alm eletronisk tænding som på Plæneklippere og
> Motorsave ..så kommer impulsen jo alene fra fødespolen til tændspolen

Når jeg kigger i Passolaens tekniske data, så bruger den impuls, så det
(

> [...]
> svinghjulet på yamahaen .-. så kunne man også opreholde en bedre 12
> volts forsyning .. samt adoptere diverse 12 volts udstyr ..

Ja, det ville være totalt fedt, jeg har svært ved at komme over 12.600 RPM's
så kan platinerne ikke følge med mere

Fra : The Tulip

Dato : 28-05-03 18:28

> Ja, det ville være totalt fedt, jeg har svært ved at komme over 12.600
RPM's
> så kan platinerne ikke følge med mere

En kammi af min ., kørte for nogen år siden Maxi med 70 CC tunsæt .. han
prøvde et utal af tændinger men de kunne ikke holde .. indtil han fik fat i
noget fra en Motorsav et eller andet US´, som koster 400 kr .. det virkede
.., lige indtil han stak hovedet igennem en 16 mm krydsfiner på bagenden af
en holdene lastbil .. han lever endnu ., men det gør puchen ikke ..

~~Frank .,

Fra : The Tulip

Dato : 29-05-03 00:00

> Ved at det kan lade sig gøre for har set det, men er bare ikke klar over
> hvad det er for en jeg skal bruge...

Jeg har lidt info til dig ..

På fx en Yamaha Neo., sidder der en ankerplade med vist 5 lysspoler samt en
fødespole til tændspolen .. videre sidder der en impulsgiver som fortæller
tændingstidspunktet til CDI'en ..

Jeg arbejder videre på sagen ., men umiddelbart ., må det siges at der skal
en anden ankerplade til .. for at få impulsgiveren derned ., samt evt en
lille modifikation af svinghjul ..

> Er der OVERHOVEDET ingen der har set nogen eller har den fjerneste anelse
om
> hvilken slags der kan bruges til...?

Nu har jeg monteret et sæt elektronisk tænding på min Yamaha ,., det hedder
vist MegaFire ., og er købt hos JB-motorservice i holstebro .. det er dog
flere år siden det er blevet købt ., men det virker.
Om CDi tænding virker bedre ved jeg ikke noget om.,

Hvad kan CDI egentlig ? stiller det tænding efter omdrejninger ? eller er
der noget andet smart ved det ?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 31-05-03 17:20

Duffi wrote:
> Hej Gruppe...

Hejsa!

> [...]
> Ved at det kan lade sig gøre for har set det, men er bare ikke klar
> over hvad det er for en jeg skal bruge...

Hvor så du det, hvornår og hvordan (internet, virkeligheden... eller hva´?)

> Er der OVERHOVEDET ingen der har set nogen eller har den fjerneste
> anelse om hvilken slags der kan bruges til...?

Man kunne jo lave det selv...

Og så lige for at fluekneppe det:
CDI betyder Capacitor Discharge Ignition, oversat Kondensator Afladnings
Tænding. Tændingen på en Yamaha FS1 består af en platin, en kondensator, en
fødespole og en (3 eller 4) magnet(er) på svinghjulet. Ergo har en Yamaha
FS1 allerede CDI :)
Det betyder dog ikke at jeg ved hvad du mener, men der er altså bare nogen
som har fået forkortelsen CDI lidt "galt i halsen" :)

Fra : Duffi

Dato : 31-05-03 20:56

Der er en inde på den skole jeg går på der har det på sin yamaha, men han er
altid væk når jeg kommer og han er der aldrig mens jeg er der...

> [...]
> Det betyder dog ikke at jeg ved hvad du mener, men der er altså bare nogen
> som har fået forkortelsen CDI lidt "galt i halsen" :)

Det skal nok passe at CDI står for det men det jeg mente (som de fleste nok
har forstået), er at jeg gerne ville ha elektronisk tænding på istedet for
manuel tænding (som platiner og kondensator så må være..)

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 31-05-03 21:58

Hej !
Brian Axelgaard wrote:

> Hejsa!

> Hvor så du det, hvornår og hvordan (internet, virkeligheden... eller
> hva´?)

jo da, kør hen til en plæneklipper service og spørg om han har, eller kan
skaffe
en såkaldt "atom" tænding. (no shit den hedder sådan) det er en lille klods

ca. 2x3 cm og 5mm tyk. den er lavet til at erstatte platiner på fx.
briggs&stratton motorer
motorsave og lign. den er "kodet" i forskellige farver, afhængig af bla.rpm.
den skal virke ved.
de kan fåes til at virke på en fs1.

> Man kunne jo lave det selv...
been there done that got a blown engine....

> Og så lige for at fluekneppe det:
> CDI betyder Capacitor Discharge Ignition, oversat Kondensator
> Afladnings Tænding.
korrekt

Tændingen på en Yamaha FS1 består af en platin,
> en kondensator, en fødespole og en (3 eller 4) magnet(er) på
> svinghjulet. Ergo har en Yamaha FS1 allerede CDI :)

Forkert. kondensatoren har kun til opgave, at bryde primærstrømmen igennem
platiner->tændspole hurtigst mulig, for at få magnetfeltet i tændspolen
til at kollapse så hurtigt at der induceres den nødvendige højspænding på
sekundær siden.

> Det betyder dog ikke at jeg ved hvad du mener, men der er altså bare
> nogen som har fået forkortelsen CDI lidt "galt i halsen" :)
ja incl. dig
cdi består(groft sagt) af en kondensator som oplades igennem et diodenetværk
af stator spolen(erne) til 200 til 400 V. denne spænding bliver så fyret af
i tændspolen
vha. en thyristor eller scr.

jeg har selv CDI tænding på min full race yamaha fs1.
anlægget består af stator + rotor fra suzuki rm80
cdiboksen fra zukien er nu erstattet af en programerbar box.

Mvh
Kaj
---Danmarks hurtigste Yamaha Fs1---

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-06-03 11:24

Kaj Thomsen (kk.thomsen@NOSPAMget2net.dk) skrev følgende:

> [...]
> anlægget består af stator + rotor fra suzuki rm80
> cdiboksen fra zukien er nu erstattet af en programerbar box.

Må man høre lidt mere om den FS1'er?

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 02-06-03 15:31

Martin Petersen wrote:

> Må man høre lidt mere om den FS1'er?

ja.. hvad vil du vide?
Mvh Kaj

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-06-03 22:16

Kaj Thomsen (kk.thomsen@NOSPAMget2net.dk) skrev følgende:

> ja.. hvad vil du vide?

Danmarks hurtigste? Hvor hurtigt er det?

Hvad er der lavet ved den? Har du en hjemmeside/billeder?

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 03-06-03 15:46

Martin Petersen wrote:

> Danmarks hurtigste? Hvor hurtigt er det?

over 140 på en god dag..

> Hvad er der lavet ved den? Har du en hjemmeside/billeder?

det eneste der stort set er standart er motorblokke+stel.
jeg har ingen hjemmeside endnu, men det kommer når jeg hitter ud af
hvodden man strikker sådan en sammen...

Mvh Kaj

Fra : The Tulip

Dato : 02-06-03 21:12

> [...]
> briggs&stratton motorer
> motorsave og lign. den er "kodet" i forskellige farver, afhængig af

Ja ., det er jo dejligt .. men man skal ihvertfald til at modificere lidt på
sin ankerplade, for det er ikke nemt at få en yamaha til at tage nogen RPM
hvis den som min tænder helt i top .. så den kan køre baglænds ..

> ---Danmarks hurtigste Yamaha Fs1---

Er det noget der ligger på en hjemmeside ., eller noget du vil dele med os
andre ? ..

vi vil vide alt hvad der ikke er STD ...

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 03-06-03 15:46

The Tulip wrote:

> Er det noget der ligger på en hjemmeside ., eller noget du vil dele
> med os andre ? ..
se venligst svar til martin.

> vi vil vide alt hvad der ikke er STD ...

Ok.. du får lige hele historien:
Standard:
1975 4gears yamaha Fs1 med tromlebremser

Nu:
forhjul:
DX forgaffel fra 1976
vent. skivebremse
sintermetal klodser
hovedcylinder fra Suzuki RM250

Baghjul:
Bagsvinger i aluminium
skivebremse

Motor:
6 portet alu Cylinder og alu topstykke
stempel Ø45.80 mm
8mm pindbolte
Kompression 15:1
standard krumtap (afbalanceret)
Aprilia/ ? plejlstangslejer
Forstærket kobling
5 trins gearkasse
INA rullelejer
NSR kuglelejer
Silicone simmeringe (kun krumtap)
Castrol transmax olie

Indsugning:
20 mm Karburator
4 portet membranhus
Malossi kulfiber membranblade

Tænding:
CDI (suzuki rm80)

Udstødning:
Ekspansions potte

Brændstof:
Methanol / 25% Nitrometan
6% aerosynth olie

Ydelse:
Ca.16 Hk v. 12800 Rpm.

topfart:
over 140 km/t

Gearing:
For 10 ->15
Bag 34

Fra : The Tulip

Dato : 02-06-03 21:15

> jeg har selv CDI tænding på min full race yamaha fs1.
> anlægget består af stator + rotor fra suzuki rm80
> cdiboksen fra zukien er nu erstattet af en programerbar box.

Fx dette her .. Passer Rotor fra Suzukien over på yamahaen eller har du
været ved at ændre på din krumtap ? hvad med ankerpladen ., passer den ?

~~Frank .,

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 03-06-03 15:47

The Tulip wrote:

> Fx dette her .. Passer Rotor fra Suzukien over på yamahaen eller har
> du været ved at ændre på din krumtap ? hvad med ankerpladen ., passer
> den ?
rotoren passer lige på krumtappen uden ændringer.
dog ved jeg ikke om nyere rotore gør,da min er fra en 84`er suzuki.
ankerpladen er monteret på en 1cm tyk alu adapter ring.

Mvh Kaj

Fra : H-J M

Dato : 03-06-03 08:50

"Kaj Thomsen" <kk.thomsen@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> briggs&stratton motorer
> motorsave og lign. den er "kodet" i forskellige farver, afhængig af

Hvordan ved man hvad for en farve-kode man skal have til sin maskine?
Hvad koster sådan en satan ca.? er det 50 eller 500kr vi snakker om?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Kaj Thomsen

Dato : 03-06-03 15:47

H-J M wrote:
> "Kaj Thomsen" <kk.thomsen@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan ved man hvad for en farve-kode man skal have til sin maskine?
> Hvad koster sådan en satan ca.? er det 50 eller 500kr vi snakker om?

Ja det er jo et godt spørgsmål...
jeg kan ikke huske det længere, men det står på indpakningen hvad rpm den
kan klare.
men jeg mener den er brun. de plejer at koste omkring 200 Kr.

Mvh Kaj

Fra : Banshee

Dato : 03-06-03 16:19

total fed yamaha kaj :)

vil det hjælpe noget at putte sådan en atom tænding på??

http://www.kandu.dk/

Fra : H-J M

Dato : 03-06-03 19:21

> Ja det er jo et godt spørgsmål...
> jeg kan ikke huske det længere, men det står på indpakningen hvad rpm den
> kan klare.
> men jeg mener den er brun. de plejer at koste omkring 200 Kr.

Gav 225 for min.. Den kørte i 5 min og så smeltede den
Tager over og snakker med dem imorgen.. Min var pakket ud og jeg tror den
har været monteret da ledningerne var afisoleret osv.
Spurgte efter en Mega Fire men fik en Atom... Men det er vel ligeså godt?
De 5 min den kørte.. for søren da den fløj ;)
Vender tilbage når jeg har fået lavet køling til den og fået den til at køre
igen!

Fra : Holger Danske

Dato : 03-06-03 20:05

> [...]
> godt? De 5 min den kørte.. for søren da den fløj ;)
> Vender tilbage når jeg har fået lavet køling til den og fået den til

Hvilken farvekode havde din ?

Fra : H-J M

Dato : 03-06-03 20:19

> Hvilken farvekode havde din ?

Brun med en Blå og en hvid ledning.
Har siddet og regnet lidt på det og:
hvis dit svinghjul drejer med Uret (bla. maxi) så skal hvid på stel og blå
på tændspole
hvis dit svinghjul drejer mod Uret (bla. kreidler) så skal blå på stel og
hvid på tændspole

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Brian Nørrelund

Dato : 03-06-03 21:07

H-J M wrote:
> [...]
> og blå på tændspole
> hvis dit svinghjul drejer mod Uret (bla. kreidler) så skal blå på

Sejt at du har fået det til at virke.. Hvordan gjorde du så.. Da du satte
den på, hvad pillede du så af..(Fx. platiner osv.) Og hvor købte du den så
henne, gerne navn, adresse, telefon nr. osv.

--
Mvh.
Brian Nørrelund Andersen

Fra : H-J M

Dato : 03-06-03 21:21

"Brian Nørrelund" <Streamer@'removespamfilter'mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den på, hvad pillede du så af..(Fx. platiner osv.) Og hvor købte du den så
> henne, gerne navn, adresse, telefon nr. osv.

Den lokale græsslåmaskine pusher.. Briggs og Stratton kører med det.. næsten
ALLE kører med det....
Jeg pillede kondensator og platiner af...
Smed den ene på stel med en skrue og den anden på ledningen fra
tændspolen... og så bare justere ankerpladen til den starter.. og så
finjustere den lidt mere...
Bare husk.. varme, det er den sq ik glad for

Fra : H-J M

Dato : 04-06-03 10:03

"H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bare husk.. varme, det er den sq ik glad for

Ja.. Så var jeg derovre.. Og de kunne ikke se om der var noget galt med den.
Men de sendte den ind og jeg skulle komme over Tirsdag og høre hvad
importøren siger..
Nu er jeg imdlt. blevet lidt bidt af det så jeg var i Almas og i
Maskinforretningen her i byen men ingen af de to havde det på lager.
Maskinforretningen sagde bare nejnejnejnej osv.
Men Almas var flinke.. Først sagde ham jeg fik fat i at de godtnok ikke
havde den på lager men han kunne da lige finde ud af om de havde lignende
istedet.. det havde de heller ikke.. Fortalte ham så det med at den var
smeltet osv. og han sagde Maxi havde en større spænding i spolen end Yamaha
har.. derfor var min nok smeltet..Men han måtte desværre sige at jeg ikke
havde nogle.. tilgengæld så kunne det tænkes at knallert mekanikeren i Hals
havde sådan noget.. Han havde VIRKELIG meget styr på ældre knallerter så jeg
skulle prøve at tage kontakt til ham..
Er der nogle her fra gruppen der har haft held til at finde en Mega Fire?
Har indtil videre jo kun fundet 1 atom..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Holger Danske

Dato : 03-06-03 21:19

> [...]
> og blå på tændspole
> hvis dit svinghjul drejer mod Uret (bla. kreidler) så skal blå på

Nu kører yamsen mod uret, så det må være blå på stel, og hvid til tændspole,
men hvordan indstillede du tændingen !!?

Fra : H-J M

Dato : 03-06-03 21:18

> Nu kører yamsen mod uret, så det må være blå på stel, og hvid til
tændspole,
> men hvordan indstillede du tændingen !!?

Jeg smed tændingen helt over til den ene side.. kan ikke huske om det er
højre eller venstre.. men det er jo kun ankerpladen der skal justeres... og
hvis den ikke gnister (indbygget sikkerheds-ting) eller skyder så drej
ankerpladen lidt...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Holger Danske

Dato : 03-06-03 21:27

> [...]
> justeres... og hvis den ikke gnister (indbygget sikkerheds-ting)
> eller skyder så drej ankerpladen lidt...

Du kan ikke dreje ankerpladen på en yamaha !!

Fra : H-J M

Dato : 04-06-03 09:00

> Du kan ikke dreje ankerpladen på en yamaha !!

Det gør det jo bare nemmere for dig, ikke?

Fra : Micki

Dato : 15-06-03 17:13

> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
>
> Det gør det jo bare nemmere for dig, ikke?

H-J M Kører du på yamaha? kunne ikke lige se det ud fra noget af det du
havde skrevet... kan måske ha haft overset det...

Men det bliver jo ikke nemere i det øjeblik at man får sat sådan en fætter
på hvis den skal sættes et eller andet ondsvagt sted for at den får det
rigtig tændingstidspunkt... Så spørgsmålet er om det kan lade sig gøre med
sådan en...

Hedder det en ATOM tænding altså uden på pakken, den har ikke et eller andet
smart navn?

hvis den smeltede tror du så ikke at den har været til for lidt rpm?

Fra : H-J M

Dato : 15-06-03 18:14

"Micki" <Kik-ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> H-J M Kører du på yamaha? kunne ikke lige se det ud fra noget af det du
> havde skrevet... kan måske ha haft overset det...
Nej Puch Maxi

> [...]
> rigtig tændingstidspunkt... Så spørgsmålet er om det kan lade sig gøre med
Why? det er da ti gange nemmere at se hvor ankerpladen skal stilles og så er
den skid slået og du skal ALDRIG mere tænke på at indstille platiner og
udskifte kondensator samt platiner?

> Hedder det en ATOM tænding altså uden på pakken, den har ikke et eller
andet
> smart navn?

Atom Tænding eller Mega Fire..

> hvis den smeltede tror du så ikke at den har været til for lidt rpm?
De er opgivet til max 18000 rpm.. med fartvindskøling.. de skal have lidt
køling men ikke vindstille som inde i magneten..

Kig i emnet der hedder "CDI til ældre knallerter (was: CDI til Yamaha FS1)"
Skrevet den 10-06-03 kl. 17:52 der er mere info at hente..

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : The Tulip

Dato : 04-06-03 17:05

> Gav 225 for min.. Den kørte i 5 min og så smeltede den
> Tager over og snakker med dem imorgen.. Min var pakket ud og jeg tror den
> har været monteret da ledningerne var afisoleret osv.

Hmm ., var huset lavet af metal ? ., huskede du at montere den så den fik
lidt køling ?

> Spurgte efter en Mega Fire men fik en Atom... Men det er vel ligeså godt?
Aner det ikke .. men min kammi som jeg arvede det "megafire" jeg er ved at
testkøre af, sagde at plastic modellerne ikke kunne holde ..

~~Frank .,

Fra : Micki

Dato : 16-06-03 20:19

Så fik jeg endelig snakket med ham inde på min skole...

Han fortalte mig at han havde købt en elektronisk tænding til sin inde på
www.50cc.nl
her er et indirekte link.. vælg under: "first choice a make" "yamaha" og
tryk go, gør herefter det samme bare vælg "fs1" som model..
derefter vælger man "ignition" og så kommer den....
http://www.50cc.nl/tuning_list_eng.asp?soort=Ignition&Submit=Go&typeafk=YamF
s&merk=yamaha&type=fs

Det er en halvdyr fætter... dropper ihvertfald den mulighed, men vil gerne
høre noget mere om den atom tænding og mega fire hvis folk har nogle andre
erfaringer..

smelter den ikke kun hvis den ikke kan klare omdrejningerne? så kan man vel
næsten bare købe en med rigelig omdrejninger, eller hvad?...

Fra : H-J M

Dato : 16-06-03 20:59

> Så fik jeg endelig snakket med ham inde på min skole...

> Det er en halvdyr fætter... dropper ihvertfald den mulighed, men vil gerne

Det er jo ikke en innerrotor tænding vi har fat i.
..Den bibeholder ALT udover platiner og kondensator..

> [...]
vel
> næsten bare købe en med rigelig omdrejninger, eller hvad?...

Synes du skulle prøve at læse sidste svar igennem igen jeg gav dig..
og så smut dog over i det andet emne som jeg har henvist dig til EN gang...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Micki

Dato : 18-06-03 14:50

> Synes du skulle prøve at læse sidste svar igennem igen jeg gav dig..
> og så smut dog over i det andet emne som jeg har henvist dig til EN
gang...

Rolig, havde ikke set det du havde skrevet...

Fra : Brian Nørrelund

Dato : 22-06-03 01:14

Hejza alle.

Jeg har været ude og købe en eletronisk-tænding...
Har taget et billede af den og manualen..

http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/billeder/elektronisk_taending.jpg

http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/billeder/elektronisk_taending_manual.jpg

Er det også sådan din ser ud H-J M ???

Mvh.