En af de svære.
Fra : Henning Madsen

Dato : 26-05-03 20:38

På en tegning over min have har jeg lavet det sådan at der ved klik på musen
tegnes en cirkel på 8 pixels, dette er et blomsterløg.
Disse cirkler skal kunne flyttes rundt med, der kan være mellem 100 og 200
cirkler (løg).
Når X-Y for cirklen rammes af musemarkøren ændres denne til et kryds, klar
til flytning.
Men det er svært at ramme X-Y.
Så har du en ide til at fange cirklen blot markøren er inde i cirklen giver
det mig mugligheder for at komme videre.
Cirklens centrum er gemt i en INI fil og det er jo denne værdi der skal
ændres når cirklen er flyttet.
Et svar til en gammel og grøn vel jeg blive glad for.
Nb. måske det var nemmere med en farveklat isted for en cirkel ??

--
----
Med venlig hilsen

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 26-05-03 21:31

Henning Madsen wrote:
> Så har du en ide til at fange cirklen blot markøren er inde i cirklen
> giver det mig mugligheder for at komme videre.

Hvis du har følgende variable:

X, Y: Cirklens midtpunkt
R: Cirklens radius
A, B: Musens position