Entourage/Outlook E. 5.02
Fra : Kristian Stange

Dato : 27-03-01 19:50

Et enkelt sprøgsmålŠ

Hvordan flytter jeg adresebog og en kæmpestak mails fra Entourage til
Outlook 5.03

Der er intet importfilter i Outlook, som kan hente arkiver fra Entourage, og
jeg har intet kunne finde ved at rode rundt i Microsofts web-sites.

Godt råd vil være velkommet.

Jeg troede, jeg ville blive glad for Entourage (Office 2001), fordi der
integreret kalender m.v., men programmet er alt, alt for langsomt og
besværligt at have med at gøre til dagligt brug, efter min ringe opfattelse.

Måske skulle man gå tilbage til Eudora igen?

Kristian Stange

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 27-03-01 20:00

Kristian Stange skrev

> [...]
> besværligt at have med at gøre til dagligt brug, efter min ringe opfattelse.
>
> Måske skulle man gå tilbage til Eudora igen?

Jeg er nået til samme konklusion. Office2001:mac er ikke en nær så god
programpakke som 98. Ja den har en masse smarte features som paletten,
kalender osv, men den er simpelthen for buggy og tingene er placeret steder
man/jeg ikke intuitivt kan finde. Menuerne er rearrangeret på en måde, så
jeg bliver nødt til at finde funktioner på en palette, som jeg ikke har oppe
osv. Enten er 2001 counter productive eller også er indlæringskurven
simpelthen for stejl til at den eventuelle gevinst senere hen kan opveje
det.

En simpel ting som at månederne i kalenderen ikke viser de sidste uger i en
måned ersimpelthen ikke okay (jeg ved at det ikke er alle som har det
problem).

Anders

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-01 11:26

Kristian Stange <stange@post3.tele.dk> wrote:

> Hvordan flytter jeg adresebog og en kæmpestak mails fra Entourage til
> Outlook 5.03

Med AppleScript.

> Der er intet importfilter i Outlook, som kan hente arkiver fra Entourage, og
> jeg har intet kunne finde ved at rode rundt i Microsofts web-sites.

Exporter til unix-mailbox formatet via, et af de mange scrpits der
findes på nettet (såfremt du ikke er ferm og skriver det selv)

> Jeg troede, jeg ville blive glad for Entourage (Office 2001), fordi der
> integreret kalender m.v., men programmet er alt, alt for langsomt og
> besværligt at have med at gøre til dagligt brug, efter min ringe opfattelse.

Det er ikke langsommere end OE 5 (de er nøjagtigt lige langsomme),
grunden er at de begge bruger den håbløs langsomme _ene_ database-fil
til at opbevare _alle_ informationer i. Når den bliver stor sænkes
hastigheden, med tiden vil du blive nøjagtig lige så ked af OE5's
hastighed.

Til at speede hastigehden op kan du genopbygge databasen, ved at holde
cmd+alt (tror jeg) nede mens du starter programmet.

Det er ikke nok at slette artikler, mails og attachemnets - de
forsvinder først når databasen genopbygges. Hvis du bruger den til
usenet skal du huske at tømme cachen for hver enkelt newsserver inden du
går i gang (ctrl+click på serveren).

Du kan også speede den lidt op, ved at fjerne orbøger til de sprog du
ikke bruger samt nok vigtigere: slå "in-line-stavekontrol" fra (de røde
streger)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april