hvor i api finder jeg de predefinerede fil~
Fra : Martin Mangaard

Dato : 26-05-03 19:48

fx. når man ønsker at få fat i roden kan man evt skrive new file("root")
eller sådan noget. og så finder maskinen selv ud af at erstatte root med den
aktuelle rod, der findes også ligende info til
users dokuments og system biblioteket

men hvor i API en finder jeg disse referencer??

Martin Mangaard mr. ICQ#: 5389045 Current ICQ status: + More ways to contact
me

Fra : Martin Mangaard

Dato : 26-05-03 20:01

Fant den selv under:
Class Java.System getProperties

Fra : Lars Dam

Dato : 26-05-03 20:09

On Mon, 26 May 2003 20:47:45 +0200
> [...]

> aktuelle rod, der findes også ligende info til
> users dokuments og system biblioteket
>
> men hvor i API en finder jeg disse referencer??

java.io.File.listRoots() giver dig de rod fil systemer der er

i java.lang.System.getProperties() er der en liste over f.eks. username/userhome:

http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/java/lang/System.html#getProperties()

Håber det hjalp.

vh. ld