Hvad fejler min rhododendrun?
Fra : Kirsten Grøndahl

Dato : 26-05-03 19:24

Jeg har anlagt et nyt rhododendrunbed i år med 5 planter. Efter en måneds
tid er den ene plante begyndt at hænge med bladene, der samtidig ruller ind
ad. Da det ikke kan være vandmangel har jeg forsøgt at løsne rodnettet men
uden held. Hvad kan jeg gøre? Alle planterne står i rhododendrunspagnum.

Hej fra Kirsten

Fra : Frederiksen

Dato : 26-05-03 20:17

> [...]
> uden held. Hvad kan jeg gøre? Alle planterne står i rhododendrunspagnum.

Det lyder nu mest som vandmangel. Er dit nye spagnum helt vådt også 20 cm
nede? Mit var en uges tid om at suge, og det stod endda i posen.

Mvh Maria

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-05-03 23:35

"Kirsten Grøndahl" wrote:

> [...]
> uden held. Hvad kan jeg gøre? Alle planterne står i rhododendrunspagnum.

Det kan være iltmangel eller svamp. Hvilken sort er det?

Fra : Kirsten Grøndahl

Dato : 27-05-03 20:16

Peter Ole Kvint <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ED29691.9DA2CCDC@vip.cybercity.dk...

> Det kan være iltmangel eller svamp. Hvilken sort er det?
>
> Sorten hedder Jacksonii med hvide blomster. Hvordan kan man se om det er
iltmangel eller svamp?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-05-03 00:12

"Kirsten Grøndahl" wrote:

> Peter Ole Kvint <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]

Den vil nok klare sig bedre i græsplænen. Den har det nok for surt.
http://www.haabet.dk/users/papegoeje-dalen/billeder.html

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 27-05-03 22:39

"Kirsten Grøndahl" <kirsten@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden held. Hvad kan jeg gøre? Alle planterne står i rhododendrunspagnum.

Har du set efter om roden er god nok? Somme tider går det fot hurtigt med at
potte dem på åstedet.
Jeg har en gang fået sådan en byttet

mvh
Vibeke

Fra : Mari

Dato : 05-06-03 21:03

> [...]
> uden held. Hvad kan jeg gøre? Alle planterne står i rhododendrunspagnum.

Er den plantet med samme niveau, som den havde i potten?

/Mari