Metallicas nye Saint Anger/Kazaa/VIP!
Fra : Leon Jessen

Dato : 26-05-03 17:12

Hejsa,

Ville lige dele med jer andre, at jeg hørte singlen "Saint Anger" i dag og
til dem af jer som kan lide det hårdt: GLÆD JER!!!

Har hørt rygter om at den er at finde på Kazaa, er der nogen der kan
be/afkræfte dette?

Er der nogen som skal til deres VIP Launch Party på onsdag?

--
Mvh. Leon
Mail: email@stratleonjessen.dk Fjern 'spaden'.

Fra : Kong Kent

Dato : 26-05-03 17:44

> Ville lige dele med jer andre, at jeg hørte singlen "Saint Anger" i dag og
> til dem af jer som kan lide det hårdt: GLÆD JER!!!

Det gør vi så sandelig også!!

> Har hørt rygter om at den er at finde på Kazaa, er der nogen der kan
> be/afkræfte dette?

Dunno, don't care. Kan godt købe min musik selv!

Som medlem af www.metclub.com har vi jo i et stykke tid haft adskillige
sneak-previews, og et 30 min. videoklip hvor de fortæller om den nye skive,
samt div. jam-sessions herfra. Så jeg har hørt halvlange bider af en 3 - 4
sange, og glæder mig *meget* til at stå med den endelige version i hånden.
Til 119,- vil jeg sq proppe Kazaa derop hvor solen ikke skinner, medmindre
man plukker jordbær nøgen :)

> Er der nogen som skal til deres VIP Launch Party på onsdag?

YEAH!!!! :)

.... og ROSKILDE... YEAH!!!! :)

Kent Kirkegaard Jensen - evig Metallica fan!
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 27-05-03 14:56

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> Til 119,- vil jeg sq proppe Kazaa derop hvor solen ikke skinner, medmindre
> man plukker jordbær nøgen :)

He he... Now, THATS the spirit!

--
Med Venlig Hilsen

Morten Holberg Nielsen
-But when you put your arms around me
ill be looking over your shoulder
for something new

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 26-05-03 18:38

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> Hejsa,

Davs!

> [...]
> til dem af jer som kan lide det hårdt: GLÆD JER!!!
>
> Har hørt rygter om at den er at finde på Kazaa, er der nogen der kan

Hele albummet er ude, har jeg hørt rygter fra pålidelige kilder
Mon ikke det snart florerer over hele Kazaa og alle de andre p2p steder?

> Mvh. Leon
> Mail: email@stratleonjessen.dk Fjern 'spaden'.
> web: www.leonjessen.dk

Mvh
Mads

Fra : AJC

Dato : 26-05-03 19:58

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in

> Hejsa,
>
> Ville lige dele med jer andre, at jeg hørte singlen "Saint Anger" i
> dag og til dem af jer som kan lide det hårdt: GLÆD JER!!!

Jeg har allerede læst een dårlig anmeldelse.
Måske Metallica er færdige som navn på musikscenen?

Fra : Leon Jessen

Dato : 26-05-03 21:20

"AJC" skrev:

> Jeg har allerede læst een dårlig anmeldelse.
> Måske Metallica er færdige som navn på musikscenen?

Hej AJC,

Siden hvornår har Metallica fans bekymret sig om anmeldelser?
Desuden har "Saint Anger" først release 09.06.03, så den er vel næppe gået
til anmelderne endnu

Næh du, jeg tror ikke 'den dag hvor Metallica er færdige' nogensinde kommer.
Selvfølgelig med mindre de går i opløsning eller trækker sig tilbage. Men
det er der vist ikke udsigter til.

Fra : Kong Kent

Dato : 26-05-03 21:49

> Hej AJC,
>
> Siden hvornår har Metallica fans bekymret sig om anmeldelser?
> Desuden har "Saint Anger" først release 09.06.03, så den er vel næppe gået
> til anmelderne endnu

Nu er jeg godt nok selv heavy-anmelder, men i Metallicas tilfælde vil jeg
til alle dage sige: FUCK Jer! Jeg skal nok selv bestemme om jeg kan lide
skiven eller ej. Jeg er én af deres hard-core tilhængere, der uden at glimte
med øjet, vil købe *alle* deres udgivelser til den dag de stopper (jeg gruer
den dag!).

Har været med siden "Justice" i '89, og har siden da haft Metallica som
hjørnestenen i min samling, tæt forfulgt af AC/DC, Deicide og Sepultura. Jeg
kommer aldrig til at vende de drenge ryggen. Dertil har de haft for stor en
indflydelse på mit liv.

> Næh du, jeg tror ikke 'den dag hvor Metallica er færdige' nogensinde
kommer.
> Selvfølgelig med mindre de går i opløsning eller trækker sig tilbage. Men
> det er der vist ikke udsigter til.

Forhåbentlig ikke!

Kent Kirkegaard Jensen.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-05-03 21:13

Leon Jessen wrote:

> Hej AJC,
>
> Siden hvornår har Metallica fans bekymret sig om anmeldelser?
> Desuden har "Saint Anger" først release 09.06.03, så den er vel næppe gået
> til anmelderne endnu
Det er nu ellers et stykke tid siden (en uge oder so) jeg læste en
anmeldelse i Ekstra Bladet.
Den var iøvrigt langt fra positiv.

Om den så er retfærdig eller ej aner jeg ikke, og finder nok også kun ud
af det hvis en kammerat køber skiven. Personligt er jeg ihvertfald mere
eller mindre færdig med Metallica.

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 28-05-03 09:17

On Tue, 27 May 2003 22:13:06 +0200, Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk>
wrote:

>Det er nu ellers et stykke tid siden (en uge oder so) jeg læste en
>anmeldelse i Ekstra Bladet.
>Den var iøvrigt langt fra positiv.

Well, uanset om ndet drejer sig om musik, film eller litteratur mener jeg at,
man skal være varsom med at tillægge dem den store betydning. De er jo udtryk
for den subjektive mening fra een eneste person - nemlig anmeldeleren, og den
er ikke nødvendigvis repræsentativ for den store befolkning.

>Om den så er retfærdig eller ej aner jeg ikke, og finder nok også kun ud
>af det hvis en kammerat køber skiven. Personligt er jeg ihvertfald mere
>eller mindre færdig med Metallica.
Så er der jo heldigvis en masse andre bands, man kan give sin opmærksomhed.
Måske du er fulgt med Jason ud af Metallica og over til Ozzy - er han den nye
stjerne hos dig, eller går din interesse i en anden retning?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 28-05-03 09:17

On Mon, 26 May 2003 22:20:21 +0200, "Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote:

>Hej AJC,
>
>Siden hvornår har Metallica fans bekymret sig om anmeldelser?
>Desuden har "Saint Anger" først release 09.06.03, så den er vel næppe gået
>til anmelderne endnu

Hvorfor ikke - det er jo en af fordelene ved ar skrive om musik - man får
lyttet til en del plader, inden de kommer ud i almindelig handel.

>Næh du, jeg tror ikke 'den dag hvor Metallica er færdige' nogensinde kommer.
>Selvfølgelig med mindre de går i opløsning eller trækker sig tilbage. Men
>det er der vist ikke udsigter til.
Umiddelbart virker det ikke somom medlemmerne, er ved at opgive ævred og har
lyst til noget helt andet. Så mon ikke Metallica holder en rum tid endnu?--

Fra : Leon Jessen

Dato : 29-05-03 11:27

"Metal Coven.dk"

> Hvorfor ikke - det er jo en af fordelene ved ar skrive om musik - man får
> lyttet til en del plader, inden de kommer ud i almindelig handel.

Jeg VED at den ikke er gået til anmelderne endnu...

Fra : AJC

Dato : 29-05-03 23:20

> "Metal Coven.dk"
> gået

> Jeg VED at den ikke er gået til anmelderne endnu...

Nå!.
Ekstra Bladet har da anmeldt den og de har kun tildelt den 3 stjerner.
Nice try!

Fra : Martin Helbo

Dato : 26-05-03 23:26

"AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> "Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in

> Jeg har allerede læst een dårlig anmeldelse.
> Måske Metallica er færdige som navn på musikscenen?

Hvad ved anmeldere om metal?!
Efter at have læst den lange artikel i So What! glæder jeg mig som et lille
barn til at høre det "nye hårde" Metallica!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : AJC

Dato : 26-05-03 23:33

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote in

> "AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ved anmeldere om metal?!
> Efter at have læst den lange artikel i So What! glæder jeg mig som et
> lille barn til at høre det "nye hårde" Metallica!

Jeg glæder mig da også til, at jeg skal høre cd'en. Om jeg så også vælger
at købe den, er så en anden sag.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-05-03 17:00

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i

> Hvad ved anmeldere om metal?!

Hvad skal man vide om metal for at bedømme om en skive er god? (Ikke
en skid)

> Efter at have læst den lange artikel i So What! glæder jeg mig
> som et lille barn til at høre det "nye hårde" Metallica!

Hmmm.... hørte et enkelt nummer forleden (det hvor videoen er fra et
fængsel), og det var efter min ringe overbevisning noget fuldendt
lort. Bevares, de prøver at få det hele til at lyde råt og brutalt,
men på mig virker det som et desperat forsøg, og den tidligere så
velkendte Metallica-dynamik var desværre ikke eksisterende.

Metallica har lavet mange gode numre, men hvis det jeg hørte er "den
nye stil/standard", kan jeg lige så godt gå ned i øveren i det
lokale ungdomshus ;-(

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Kong Kent

Dato : 30-05-03 22:11

> Hvad skal man vide om metal for at bedømme om en skive er god? (Ikke
> en skid)

Tillad mig at være uenig. At skelne godt metal fra det dårlige er skam lige
så stor en kunst, som det er at skelne god rock eller god pop fra det
dårlige af slagsen. Derudover kommer personlig smag så oveni hatten, men pyt
nu med det.

At du ikke kan lide det nye Metallica: Fair nok, lad være med at købe skive

Men jeg var til pre-release party på Lille Vega i onsdags, og jeg var
positivt overrasket over sangene. Bevares, "St. Anger" bliver aldrig
nogensinde et nyt "black album", men intensiteten er der, og sange som "Some
Kind of Monster" skal sq nok få røven op af sædet! :)

Kent Kirkegaard Jensen - anmelder på www.heavyjam.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-03 10:47

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i

> Tillad mig at være uenig.

Jaja.

> At skelne godt metal fra det dårlige
> er skam lige så stor en kunst, som det er at skelne god rock
> eller god pop fra det dårlige af slagsen.

Hvorfor skulle nogen af delene være en kunst? Meningen med musik er
næppe, at publikum skal være kunstnere (for nu at sætte sagen lidt
på spidsen).

Dit udsagn kræver jo nærmest at der er urokkelige og entydige
definitioner på fx god metal ctr. dårlig metal, samt at forståelsen
af disse definitioner kræver dybt kendskab til metal generelt
(historik?).

> Derudover kommer
> personlig smag så oveni hatten, men pyt nu med det.

Naturligvis, men den personlige smag afgør jo netop *ikke* om en
skive er god - men om du kan lide den.

> At du ikke kan lide det nye Metallica: Fair nok, lad være med
> at købe skive

Nu har jeg jo af gode grunde kun udtalt mig om det ene nummer jeg
hidtil har hørt.

Fra : Kong Kent

Dato : 31-05-03 12:50

> Hvorfor skulle nogen af delene være en kunst? Meningen med musik er
> næppe, at publikum skal være kunstnere (for nu at sætte sagen lidt
> på spidsen).

Helt enig. Man behøver ikke være uddannet trommeslager, trompetist, audiofil
eller ansat ved Sony Music for at kunne danne sig en mening. Det kan vi sq
alle sammen, og heldigvis for det.

Men der er også noget der hedder en kvalificeret mening. Det er dem der er
inde i stoffet, ved noget om hele scenen, og har hørt til musikgenrene i
årevis. Jeg ville f.eks. ikke turde gøre mig klogere på popmusik op gennem
60'erne til og med 90'erne hvis det var Jørgen de Mylius der stod på den
anden side af bordet.

Ej heller ville jeg bekymre mig det fjerneste, hvis det var metalmusik op
gennem 80'erne og frem til i dag, hvis det var selvsamme mand - for jeg
*ved*, at jeg ved uendeligt meget mere om dén scene end han nogensinde
kommer til. Så jo!, man kan faktisk godt være lidt af en ekspert på et
område. Men igen, det gør ikke ens subjektive holdning bedre end alle
andres.

Man har måske bare et lidt bedre øre for hvornår en plade er godt
produceret, hvornår sangene kommer til at holde i længden, og hvornår der
rent faktisk er noget melodi som er bedre end det andet tilsvarende der er
på markedet på samme tid.

> [...]
> definitioner på fx god metal ctr. dårlig metal, samt at forståelsen
> af disse definitioner kræver dybt kendskab til metal generelt

Det er der ikke, men forståelse og kendskab til metal rent historisk er
altid en faktor, og endda en væsentlig af slagsen, dog ikke afgørende. Det
vil jo *altid* være tidligere melodier, og albums man sammenligner med, og
drager sin paraleller ud fra. Det er uundgåeligt, for vi kan jo desværre
ikke sammenligne med fremtidens musik :)

Så hvis man skal komme med et objektivt, og begrundet bud på hvad god musik
er, bør man have en vis indsigt i musikken. Men som sagt, jeg er ikke uenig
med dig i, at vi kan alle have vore meninger. Spørgsmålet er så bare, om det
ville være særlig gavnligt for nogen som helst, at sætte eksempelvis Åge
Halldorson til at anmelde den seneste skive med Darkthrone (norsk satanisk
blackmetal)? Det ville ikke gavne kunstneren, ej heller de mange fans der
står og skal læse om skiven er værd at købe. For Åge ville ikke kunne komme
med et kvalificeret bud på, om skiven holder.

Håber du forstår hvad jeg mener :)

> Naturligvis, men den personlige smag afgør jo netop *ikke* om en
> skive er god - men om du kan lide den.

Korrekt! Sådan vil det *altid* være. Men hvis man er anset som værende én
med en vis portion indsigt i genren som helhed, vil ens udgydelser
unægteligt blive taget lidt mere alvorligt, end hvis en tilfældig på gaden
skal vurdere skiven. Eksperter har nu en gang vist sig, at have en tendens
til at vide bedre. Baggrundsviden er ej at fornægte.

> Nu har jeg jo af gode grunde kun udtalt mig om det ene nummer jeg
> hidtil har hørt.

Så vil jeg råde dig til, at smutte ned i den lokale radio-biks når albummet
er kommet ud, og lige få lov at høre den igennem en enkelt gang. Nu har jeg
jo så heller ikke hørt den endelige version, men kun den demo-dvd skive som
Lars Ulrich præsenterede, og som vil være med som supplement når skiven
udkommer, og her lød numrene sq ret gode. Kunne ikke forestille mig de var
dårligere i den afpudsede studie-form. Men mere om det om 5 dage :)

Kent Kirkegaard Jensen.

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 28-05-03 09:17

On 26 May 2003 18:57:57 GMT, AJC <ajc@deletejubiipost.dk> wrote:

>"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in

>Jeg har allerede læst een dårlig anmeldelse.
>Måske Metallica er færdige som navn på musikscenen?

Det tror jeg nu ikke at du skal regne med.

Hvad anmeldelser angår så er de efter min bedste overbevisning, alene et
udtryk for anmeldelerens personlige holdning og ikke en hel skare af
mennesker.

Anmeldelsern han vel heller ikke give udtryk for, andet end sin personlige
mening.
Det er jo ikke sikkert at den er i tråd med din smag, så tag en smuglytter et
eller andet sted og lad det være afgørende for om, pladen er god nok til at
købe eller ej. Der er en del releaseparties rundt omkring, hvor man sikkert
vil få lejlighed til at snuse til det nye materiale.

Studenterhuset, Ålborg, Fredag den 6. Juni.

Tex, København., Fredag den 6. Juni, hvor Metallica Jam spiller.

Industrien, Esbjerg, Fredag den 6. Juni.

Horsens Ny Teater, Horsens, Fredag den 6. Juni.

Voxhall, Århus, Lørdag den 7. Juni.

Rytmeposten, Odense, Mandag den 9. Juni, hvor Master Of Puppets spiller.

......er den foreløbige liste!