kvindechauvinisme
Fra : Andropov

Dato : 26-05-03 15:31

på nedenstående hjemmeside kan man læse om den stygge
kvindechauvinisme mænd er udsat for:

http://www.klummen.dk/chauvinismen/chauvinismen.htm

Her er et lille udsnit af den kvindechauvinisme man kan læse om på
hjemmesiden:

Vi på redaktionen har heroisk slået i bolledejen mod den
undertrykkelse og fratagelse af rettigheder fra danske mænd (trofaste
mandlige læsere ved at værdsætte dette), som finder sted i disse år.
For åben skærm endda. Lad os nævne et lille udpluk af
kvindeprogrammer: "Mors Hammer", "Pernilles Univers", "Synnøves" -
iblandet mandestrip og hylende fordrukkent kvindepublikum (og nogle få
svatmikler af mænd, som er blevet slæbt med af hyænen, og som desværre
ikke fatter, at de er til grin).
Yderligere forbandet er trenden, fra alle disse sexistiske og
chauvinistiske reklamer - hvori naive, latterlige mænd udstilles
sammen med stærke og kærligt overbærende kvinder.
Det er åbenbart, at det nu er kvinden, som er målgruppe for
reklameindustrien. Hvorfor mon det? Jo - hende den søde partner, hun
står jo for godt 80% af alle købebeslutninger.
De egoistiske og sure bitchs i reklamebranchen ved nok, hvordan
reklamerne skal vinkles. Sexistiske og nedladende, selvretfærdige og
fordømmende, kyniske og kolde - sådan er budet på det 'rigtige'
kvindeideal i reklamerne, sådan fører kvinderne sig nu frem over for
manden. Manden er fjenden og idioten, som ikke fatter noget. Reklamer
fra tidligere såkaldte mandschauvinistiske dage - de blegner rødmende
i sammenligning.

Fra : christian

Dato : 26-05-03 16:12

og ?

Kvinderne bestemmer, acceptere det

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 26-05-03 16:19

christian <nuclear75@hotmail.com> skrev:
>og ?
>
>Kvinderne bestemmer, acceptere det
Ja du har ret. Der er nok ikke noget at gøre ved det.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-05-03 11:13

[andropov@ofir.dk | 26 May 2003 15:18:47 GMT]

>Ja du har ret. Der er nok ikke noget at gøre ved det.

Well, man kan jo altid vælge at finde sit sex- og kærlighedsliv
andetsteds... der er også så mange ting der er nemmere

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Sophie Frederikke Sc~

Dato : 26-05-03 16:54

I en meddelelse skrev Andropov <andropov@ofir.dk> følgende:

> [...]
> manden. Manden er fjenden og idioten, som ikke fatter noget. Reklamer
> fra tidligere såkaldte mandschauvinistiske dage - de blegner rødmende

For at være 100% sikker på *ikke* at komme galt afsted, vil jeg undlade at
kommentere det du har skrevet.

--
Kærlig hilsen

Sophie Frederikke

Hjemmeside: http://transgender2.dk

http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 26-05-03 17:27

Sophie Frederikke Schröder <sophie@transgender.dk> skrev:
>I en meddelelse skrev Andropov
><andropov@ofir.dk> følgende:

>For at være 100% sikker på *ikke* at
>komme galt afsted, vil jeg undlade at
>kommentere det du har skrevet.

Nu var det pay back time på din snak om mandschauvinisme :)

Fra : Sophie Frederikke Sc~

Dato : 26-05-03 19:56

I en meddelelse skrev andropov@ofir.dk <andropov@ofir.dk> følgende:

> Nu var det pay back time på din snak om mandschauvinisme :)

Fint nok. een ting har jeg lært i dette forum.... man skal passe grueligt på
ikke
at sige hvad man mener..... for så falder der brænde ned. Der er så vidt jeg
pt. har konstateret *ingen* der kan/gider/vil gøre sig den ulejlighed det
kan
være at finde ud af hvad der ligger bag det jeg siger..... man *hakker* kun.
Ærgeligt synes jeg.

--
Kærlig hilsen

Sophie Frederikke

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 20:36

"Sophie Frederikke Schröder" <sophie@transgender.dk> ulejligede sig
med at skrive:

Hmmm...

> [...]
>kan
>være at finde ud af hvad der ligger bag det jeg siger..... man *hakker* kun.

Har kun én kommentar: Prøv at kigge indad...!

Mange hilsner Gudrun
__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Sophie Frederikke Sc~

Dato : 26-05-03 22:47

I en meddelelse skrev Gudrun <Gudrun> følgende:

> "Sophie Frederikke Schröder" <sophie@transgender.dk>
> ulejligede sig
> med at skrive:

> Har kun én kommentar: Prøv at kigge indad...!

Det gør jeg, og ser en sød og forstående kvinde der savner en kæreste.

--
Kærlig hilsen

Sophie Frederikke

Fra : Henning

Dato : 27-05-03 07:40

Sophie Frederikke Schröder wrote:

> Det gør jeg, og ser en sød og forstående kvinde der savner en kæreste.

Forståeligt, men en kvinde i en mandekrop? Jeg håber det lykkes dig
at finde en dejlig mand, der elsker dig for det unikke menneske du er.

MVH
Henning

Fra : Sophie Frederikke Sc~

Dato : 27-05-03 09:35

I en meddelelse skrev Henning blandt andet følgende:

> [...]
> lykkes dig
> at finde en dejlig mand, der elsker dig for det unikke

Kære Henning, jeg har lidt svært ved at forstå hvad du præcist
mener med det du skriver. Ordene kan jeg godt forstå, men ikke
den dybere mening. Jeg vælger at tro på du ikke ønsker at fornærme
mig med dit udsagn. Det gør jeg ud fra udtalelsen om at du er et fint
menneske, og fine mennesker fornærmer ikke andre.
Heldivis er min krop *ikke* en typisk "mandekrop", jeg er f.eks.
ikke specielt bredskuldret, mit største problem er min højde.
Når jeg engang er færdigbehandlet, om senest 2 år, så vil der ingen
spor være tilbage af det der var engang..... ihvertfald ingen synlige.
---
Kærlig hilsen

Sophie Frederikke

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-03 23:15

In article <3ed3083b$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Henning"
<h2m nospam@mail.dk> says...

> Forståeligt, men en kvinde i en mandekrop? Jeg håber det lykkes dig
> at finde en dejlig mand, der elsker dig for det unikke menneske du er.

Prøv at se StarTrek Next Generation afsnittet "The Host" - den har lidt
om det emne her :)

Fra : Sophie Frederikke Sc~

Dato : 28-05-03 00:12

I en meddelelse skrev PerX ... blandt andet følgende:

> Prøv at se StarTrek Next Generation afsnittet "The Host" - den har
> lidt om det emne her :)

Det er jo fiktion, og selv om jeg er en "trekkie" , vil jeg sige at det jo
intet har med virkeligheden at gøre.

Hvor bliver den sendt?

Kærlig hilsen

Sophie Frederikke