Andet multimedie
bentjuul 3670
Mere PC Screendump
Fra : storm

Dato : 27-03-01 18:57

Hej

Med fare for at spørge ekstremt dumt:
Når man har lavet et screendump på PC, gemmes der så ikke en fil et fysisk
sted, så man for eksempel kan lave mange på en gang og hente ind til senere
brug?

Jeg har ledt på hele min PC, men uden resultat. Hukommelsen må vel ligge et
sted?
Jo, med lidt god vilje er det da denne gruppe!

nina

Fra : Madsen

Dato : 27-03-01 19:14

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> [...]
> sted?
> Jo, med lidt god vilje er det da denne gruppe!

Ja med lidt god vilje :)
Det hedder udklipsholder eller CLIPBRD.EXE på en PC.
Hvis den er installeret så skal der ligge en genvej i Start => Programmer
=> Tilbehør => Systemværktøjer. Du vil dog altid kunne "kalde den" fra
Start => Kør og så skrive CLIPBRD.EXE (såvidt jeg ved.)

Som standard kan den kun indeholde en fil ad gangen og når nu laver et
nyt screenshot, så bliver det der ligger der i forvejen smidt ud. Jeg kan
huske fra Win95 at man kunne installere noget der hed Clipbook istedet.
Den kunne indeholde flere screenshots ad gangen, men jeg kan ikke
lige finde den på min Win98SE CD. Det burde dog være muligt at finde
den med en hurtig søgning på Google f.eks. Den kan indeholde flere
screenshots ad gangen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm

Dato : 27-03-01 21:09

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> [...]
>
> Som standard kan den kun indeholde en fil ad gangen og når nu laver et
> nyt screenshot, så bliver det der ligger der i forvejen smidt ud.

Øv, tænkte det nok. Her er Mac overlegen.

> [...]
> lige finde den på min Win98SE CD. Det burde dog være muligt at finde
> den med en hurtig søgning på Google f.eks. Den kan indeholde flere

Jeg har ledt, men tilsynedladende eksisterer den den ikke til Millenium.
Jeg takker og tjekker min Windows CD.

nina

Fra : Madsen

Dato : 27-03-01 21:28

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> "Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Øv, tænkte det nok. Her er Mac overlegen.

Kan den have flere ad gangen da? Det var jeg ikke klar over.

> Jeg har ledt, men tilsynedladende eksisterer den den ikke til Millenium.
> Jeg takker og tjekker min Windows CD.

Jeg har set at den kan hentes her bla.:
<http://www.pcworld.com/downloads/file_description.asp?fid=7123>
Dog står der kun Win9x, men det burde altså også kunne spille på WinME.
Jeg er ikke sikker på dette. Som du sikkert har set tidligere i gruppen, så
findes der jo en del tredieparts software som kan gøre det 10 gange
smartere end clipbook nogensinde kommer til. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 16:04

> Kan den have flere ad gangen da? Det var jeg ikke klar over.

Den laver en fil, hver gang du tager et billede af skrivebordet. Så du kan
blive ved med at tage billeder til din disk er fuld.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Madsen

Dato : 28-03-01 16:11

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Den laver en fil, hver gang du tager et billede af skrivebordet. Så du kan
> blive ved med at tage billeder til din disk er fuld.

Smart! Man burde nu have en Mac også! :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-03-01 16:51

On Wed, 28 Mar 2001 17:10:35 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Smart! Man burde nu have en Mac også! :)
DEt kan du finde flere PC programmer der gør. Søg på tucows

Fra : Madsen

Dato : 28-03-01 18:51

"Martin Schultz" <doctor_m@REMOVE.THIS.cryogen.com> skrev:

> DEt kan du finde flere PC programmer der gør. Søg på tucows

Ja jeg ved det godt. Emnet har været oppe et par gange her
i gruppen. Jeg synes bare det er smart at det er indbygget
i styresystemet på en Mac. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-03-01 01:22

Hej Storm

Hvis du har CorelDraw (ældre udgaver kan købes for få penge *) så følger der
et CorelCapture program med. Det kan smide skærmbilledet i en fil
(automatisk nummerering) er dit valg (bmp, jpg, pcx, tif og psd med flere).
Det er et ret godt lille program, og der findes sikkert lignende programmer
ude i den store verden.

*) Jeg ved _ikke_ om Capture følger med CorelDraw 7 SE til 3-500 kr (set til
99,-).

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

storm <klaura@post12.tele.dk> skrev i en

Fra : storm

Dato : 28-03-01 21:16

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev

> Hvis du har CorelDraw (ældre udgaver kan købes for få penge *)

Ja, det har jeg faktisk. Men den er vist helt muggen - en version 4.0.
Jeg kigger på Tucows.

nina