Brug af Suunto DiveManager (med Cobra) og ~
Fra : Thomas Lykke

Dato : 25-05-03 22:31

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig ??

Jeg har en Suunto Cobra og bruger DiveManager fra Suunto til at gemme mine
dyk... men jeg har nu fået en bærbar pc'er uden seriel port, og har bl.a.
derfor købt en "sandberg USB-to-Serial Bridge". Så skulle jeg stadig kunne
bruge mit Cobra pc-interface - men det virker bare ikke !!!

Er der nogen der har haft samme problem og/eller har et forslag til løsning
af dette problem ???

Alternativt; findes der et andet program der virker med mit Cobra
pc-interface fra Suunto ???

På forhånd tak!

Mvh
Thomas

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 26-05-03 15:27

Hej Thomas

Du skriver ikke hvordan det ikke virker, så det kan være lidt svært at
hjælpe. Men jeg læste for et par dage siden et-eller-andet-sted om problemer
med netop USB til seriel konvertere/bridge osv.

Det drejede sig om et konkret problem med at den nye port blev registreret
som COM5 og at det ikke var alle programmer der kunne finde ud af at bruge
denne. Men man skulle kunne ændre navnet til feks. COM1 eller COM2 hvis det
er det der driller.

-På min XP gøres det i Device Manager (Enhedhåndtering?) i Computer
Management værktøjet.
-Find den korrekte port i listen og vælg Properties (Egenskaber).
-Under fanebladet Port Settings er der en advanced knap der giver adgang til
en dialog med mulighed for at vælge et andet COMx navn.

Der skal muligvis flyttes lidt rundt på navnene på de andre serielle porte
for at det passer.

mvh
Nikolaj Bech
Rødovre Sportsdykker Klub (http://dykkerklub.dk)
---------------------

Fra : Thomas Lykke

Dato : 26-05-03 22:02

Hej Nikolaj

Det var lige det der skulle til... nu virker det - tak!

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Juul Pedersen

Dato : 27-05-03 14:51

> Det var lige det der skulle til... nu virker det - tak!

Hej Thomas

Hvad er typebetegnelsen for den USB-serialport som du fik til at virke? Min
bærbare PC har desværre heller ikke serial port, så jeg overvejer at købe en
til brug sammen med Suunto Mosquito interfacet.

Mvh
Jesper Juul Pedersen

Fra : Thomas Lykke

Dato : 27-05-03 21:04

Hej Jesper

Det er en Sandberg "USB-to-serial Bridge" købt hos ComputerCity

Mvh
Thomas

"Jesper Juul Pedersen" <adresse_ikke_oplyst@nospam.invalid> skrev i en
meddelelse news:0YwRQcFJDHA.2124@gud.bends.dk...

Fra : Frank Andersen

Dato : 26-05-03 20:38

På mit arbejde har vi det samme problem med noget af vores udstyr som
benytter COM porte men som bekendt begynder at forsvinde på de nye bærbare.
Vi har afprøvet henved 10 forskellige USB->COM convertere og kun én virkede.
Problemet i vores tilfælde ligger i at converterne ikke kan levere den samme
strøm til det tilsluttede udstyr som COM porten kan.

Om det er samme problem med Suunto's udstyr ved jeg ikke, men så snart jeg
får købt mig et interface til min Vytec så vil jeg også gøre forsøget....