Mac til maks 7000 kroner
Fra : Jens Sørensen

Dato : 25-05-03 22:00

Hej!

Jeg er en PC bruger der overvejer at gå over til Apple! Jeg har 7000 kroner
at gøre godt med, og vil meget gerne have en bærbar. Jeg kan forstå at
designet ikke er gratis og at jeg derfor ikke skal forvente at få en ny til
de penge.
Er der nogle af jer der har erfaring med brugte ibook/powerbooks?
Jeg skal primært bruge maskinen som skrivemaskine, men den må også gerne
kunne lave grafik. Jeg har set at man kan få brugte ibooks ned til 3000
kroner, men er de noget værd nu til dags?
Jeg har også set pismos til 5000 kroner, og her er spørgsmålet det samme -er
det værd at ofre de penge på noget brugt udstyr?

Jeg håber i kan hjælpe!

en spirrende apple bruger

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-05-03 22:24

In article <baras4$2ht$1@sunsite.dk>, Jens Sørensen wrote:
> [...]
> Jeg har også set pismos til 5000 kroner, og her er spørgsmålet det samme -er
> det værd at ofre de penge på noget brugt udstyr?

Hvis du skifter til Mac nu skal du vel køre Mac OS X. Hvis det er korrekt så
er det ikke anbefalelsesværdigt at køre på på noget bærbart du kan
komme i nærheden af for det beløb. Slet ikke hvis du påtænker at køre
Photoshop. Det kan lade sig gøre på en 500 MHz maskine forudsat den har mindst
512 MB RAM, men det vil ikke køre særlig hurtigt.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-05-03 09:35

Hejsa

Steen Larsen <macsteen@remove.lykking.dk> wrote:

> Hvis du skifter til Mac nu skal du vel køre Mac OS X. Hvis det er korrekt så

Nu tænkte jeg, at vi også kunne hjælpe manden den anden vej, og så sige,
at han sagtens kan få meget mac for de penge.

Jeg ved godt, at jeg er lidt retro på det punkt; men en PB 170 (fra foir
mange år siden) virker fint med System 7.1 - det vil jeg ikke anbefale
nogen at købe til andet end hakkebræt i dag; men bare for perspektivets
skyld.

> [...]
> Photoshop. Det kan lade sig gøre på en 500 MHz maskine forudsat den har mindst
> 512 MB RAM, men det vil ikke køre særlig hurtigt.

Men en Ibook eller så med OS 9.x og så en lidt ældre photoshop kan vel
sagtens bruges med mindre man SKAL have en funktionalitet i nyeste
version.

Mvh og velkommen til, Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jens Sørensen

Dato : 27-05-03 21:12

Hej !

Tak for jeres indlæg!
Jeg har besluttet mig for en Ibook 700 der lige er sat ned til 7800kr,
hvilket vel er en god pris eller hva?

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 27-05-03 21:35

Jens Sørensen wrote:

>Hej !
>
>Tak for jeres indlæg!
>Jeg har besluttet mig for en Ibook 700 der lige er sat ned til 7800kr,
>hvilket vel er en god pris eller hva?

Bestemt, hvor har du set den til 7800,- ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-05-03 09:43

Jens Sørensen <kensen@yahoo.dk> wrote:

> Jeg har besluttet mig for en Ibook 700

Som ny bruger er det helt klart et plus at starte med en ny Mac. Det
gi'r den bedste "out of the box" brugeroplevelse.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 28-05-03 16:04

"Jens S¯rensen" <kensen@yahoo.dk> writes:
> [...]
>-er
>det værd at ofre de penge på noget brugt udstyr?

Jeg har en Pismo og det er en stabil, skøn maskine. Den kan bruges til det
hele. Men det er klart er man meget kræsen f.eks. med billeder, så findes
der skærme der er meget bedre. Men jeg mener at skulle behovet opstå for
det, så kan man sætte en anden skærm til Pismoen.
Den enste anke, jeg kan komme med er batteriet holdbarhed. men hvis man
kun skal bruge den til stationær, og have den med andre steder, hvor der
er strøm, så betyder det mindre.

bedste hilsen Hanne