Italiensk brød
Fra : The Edge

Dato : 25-05-03 17:28

Hej.
Jeg smagte for nogen dage siden noget Italiensk brød som var noget af det
bedste jeg nogensinde har smagt, men fik ikke fat i hvad det hed (øv øv ).
Jeg prøver hermed at forklare det lidt.

Det var nærmest lidt flad firkantet formet, med et snit på tværs så man
kunne dele det over i 3-kanter!!....Det var meget salt, på ingen måde tørt,
ikke "klæg", frisk på sin helt specielle måde. Det blev serveret i
forbindelse med forskellige slags salami og oste.

Håber at der er nogen som kan fortælle mig navnet og hvis der eventuelt var
nogen som skulle have en opskrift... selvom det ikke er meget jeg kan
fortælle om det

Mvh
Andreas

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-05-03 18:27

The Edge wrote:

> [...]
> måde tørt, ikke "klæg", frisk på sin helt specielle måde. Det blev
> serveret i forbindelse med forskellige slags salami og oste.

Lyder som Focaccia.

> Håber at der er nogen som kan fortælle mig navnet og hvis der
> eventuelt var nogen som skulle have en opskrift... selvom det ikke er
> meget jeg kan fortælle om det

Søg på nettet, her er et af de resultater, google gav
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0160032.html

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Herb

Dato : 26-05-03 09:44

Enig. Det lyder meget som Focaccia..

/Garonfolo

"Kevin Edelvang" <ingenspam@mig.invalid> skrev i en meddelelse

> Lyder som Focaccia.

> Søg på nettet, her er et af de resultater, google gav
> http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0160032.html
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

---

Fra : The Edge

Dato : 27-05-03 17:52

Med mindre man kan lave Focaccia på flere forskellige måder så tror jeg
desværre ikke at det er det. Ihvertfald ligner det på ingen måder det der er
billeder af på de diverse opskriftsider!!..

Hilsen
Andreas

Fra : Nette

Dato : 27-05-03 20:41

"The Edge" > skrev i en meddelelse
> [...]
er
> billeder af på de diverse opskriftsider!!..

Man kan faktisk lave det på mange måder.
F.eks. i en bradepande, 1 cm. tykt, penslet med æg og drysset med lidt groft
salt,- du nævner selv saltet, derefter ridset som du ønsker, hævet og bagt.
Dejopskrifterne jeg umiddelbart kan finde på google.com, passer fint til det
i hvert fald.

Nette